Frågan 13 juni 2003 07:19 #1 Vad skulle ni tänka om ni fick ett mail av någon totalt okänd men med en mailadress som får det att låta som att det är någon seriös människa?
Vars innehåll är detta:
Content-Type: application/octet-stream;
nameÊG7GKX9.htm
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-ID: <GC25Omci225>
IA=9
och inget annat, någon som känner igen det?
Z zipp3r Medlem sedan aug. 2000 963 inlägg
Vad skulle ni tänka om ni fick ett mail av någon totalt okänd men med en mailadress som får det att låta som att det är någon seriös människa?
Vars innehåll är detta:
jag skulle tänkt.. hmm ännu ett skräpmail... sen trycka på delete, å ta bort skiten.
UlfT Medlem sedan maj 2001 8 027 inlägg Re: Mystiskt
Fredde Mannen skrev:
Vars innehåll är detta:
Content-Type: application/octet-stream;
nameÊG7GKX9.htm
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-ID: <GC25Omci225>
IA=9
Citatet får mig att gissa att avsändaren har försökt bifoga en fil till mailet. I övrigt kan jag inte gissa någonting om varför du har fått det. Kanske någon som råkade skriva fel mailadress av misstag?
Koplik Medlem sedan juli 2001 1 129 inlägg Jag har fått ett liknande mail, och gjorde precis som zipp3r sa.
Skräp -> Delete
Har ingen aning om vad det ska föreställa
deleex Medlem sedan maj 2003 107 inlägg Skicka ett mail till avsändaren och fråga "vad är detta"
Oki... tänkte om det var något spänande virus på G! :e
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Jag skulle tagit det som spam - och kastat det. ;)
Z zipp3r Medlem sedan aug. 2000 963 inlägg heh mycke virus nu får typ 5 klez smittade brev per dag, men idag hände ngt roligt, jag fick även bugbear sånt gillar jag när det kommer lite nytt....