webForumDet fria alternativet

Dags att berömma vissa saker!

Småprat

21 svar · 410 visningar · startad av flat-eric

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg
Frågan#1

Skulle som jag tidigare sagt besöka Sweden Rock Festival detta år främst för mina största idoler Twisted Sister och detta ska väl vara en liten summering då :)

Nåväl...kom alltså tidigare idag hem efter en totalt 2300km lång bilresa som gick från Vasa > Åbo > Stockholm > Sölvesborg > Karlstad > Stockholm > Åbo och slutligen hem till Vasa.

Har varit några av de bästa dagarna i mitt liv och därför tänkte jag ta och berömma ett par saker i dessa dystra tider! :)

Vägarna och bilisterna i Sverige - Resan från Stockholm till Sölvesborg gick otroligt snabbt och även restan av resan så körde bilar som inte hade lika bråttom på sig åt sidan lugnt och fint och vägarna var löjligt bra hela vägen! :) Kändes ruttet att köra på finska vägar igen idag ;)

Folket på festivalen - Underbart att för en gångs skull få höra svenska omkring sig och förstå vad folk säger åt en. Otroligt hur lugnt det ändå är på en sån festival. Våra tältgrannar hade varit där fem år i rad och aldrig sett ett slagsmål eller blivit av med några grejer. Alla var också väldigt trevliga och pratglada och inte heller direkt blyga (vilket man märker om man kollar på bilder från festivalen typ swedenrock.se ;) )

Twisted Sister - Efter en stor portion tur och en del väntan så fick jag och min bror äntligen våra backstagepass och fick träffa Twisted Sister. De var mycket trevligare än jag hade förväntat mig och skämtade och jag fick signerat två skivomslag och ett foto med killarna som kan beskådas här. http://twistedsister.net/swedenrock.jpg :birp
Sedan ska vi ju inte glömma konserten heller. Trots vad många säger så var det så otroligt #@!"#%! bra! Sångaren Dee Snider vet verkligen hur man får med sig publiken. :)

Sen ska också farsan ha en stor :bire för hans insats. Att ta ledigt tre dagar från jobbet och köra över 2000km bara för att jag ska få se mina idoler är starkt gjort!

Nåja, nu har jag gjort mitt för att sprida lite ljus i mörkret! :)

R / Kan ju också tillägga att Jönköping var en mycket fin stad! Dit skulle jag inte ha nåt emot att flytta en vacker dag. Synd att jag inte hade någon kamera med mig bara. :)

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Shiiit!!! Vill också vara kompis med Twisted Sister ;) :e

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Usch för bil!

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Kul flat-eric :D

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Orkar inte läsa... ;)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Piiip skrev:

Orkar inte läsa... ;)

Varför skrev du då:OO :p

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

När jag var i 12-årsåldern var Twisted Sister mina absolut största idoler. Det var min brorsa som fick mig att börja lyssna och han hade över 20 TS-skivor.
Jag plockar fram gamla band ibland och det rockar fortfarande. :) Det är rätt kul att lyssna på texterna nu för jag kan dom utantill men det är först nu som jag fattar vad dom sjunger om. :e

Hur ser banduppsättningen ut nu förtiden?

Orkar inte läsa...

Dagens mest onödiga kommentar? :l

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Låter ju sketafräckt! :bire

Web-Tor skrev:

När jag var i 12-årsåldern var Twisted Sister mina absolut största idoler. Det var min brorsa som fick mig att börja lyssna och han hade över 20 TS-skivor.
Jag plockar fram gamla band ibland och det rockar fortfarande. :) Det är rätt kul att lyssna på texterna nu för jag kan dom utantill men det är först nu som jag fattar vad dom sjunger om. :e

Hahha, det var nästan precis samma sak för mig! :) Växte upp med att brorsan lyssnade på dem och började gilla dom i 12-13 års-åldern.

Web-Tor skrev:

Hur ser banduppsättningen ut nu förtiden?

Dee Snider, Jay-Jay French, Eddie Ojeda, Mark Mendoza och AJ Pero. Dvs. den klassika och mest kända uppsättningen. Skönt att alla fem är med, annars är det ju inte en riktigt reunion! :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Re: Dags att berömma vissa saker!

Haha, misstänkte att du var på Sweden Rock faktiskt... :e

flat-eric skrev:

Kan ju också tillägga att Jönköping var en mycket fin stad! Dit skulle jag inte ha nåt emot att flytta en vacker dag. Synd att jag inte hade någon kamera med mig bara. :)

Men öh! Vara i stan utan att höra av sig? :o

:stefan: Hade inte riktigt så mycket tid men om jag skulle ha sett en glassbil så skulle jag stannat iallafall! ;)

Åkte ju förbi massvis med ställen där man skulle kunnat våldsgästa några wFare! ;)

flat-eric, fick du någon förhandstitt på nästa års artist-uppställning, om det fanns någon sådan alltså!?

Lofberg: Tyvärr inte men kolla på messageboarden på https://www.swedenrock.com så kanske du hittar något :)

flat-eric skrev:

Lofberg: Tyvärr inte men kolla på messageboarden på https://www.swedenrock.com så kanske du hittar något :)

Ok, tack iaf. *Kollar boarden* Förresten, vad var priset och hur f** fick du tag i backstage pass??

Lofberg: Fick mitt backstagepass på ett väldigt konstigt sätt. Jag och brorsan köpte https://www.twistedsister.net för ungefär två år sedan och för ungefär två-tre veckor sedan fick vi mail av Jay-Jay French bolag som äger rättigheterna till namnet att dom vill ha tillbaka domänen.

Efter lite brevväxlande så fick vi till sist två backstagepass och alla kostnader för domänen tillbaka! :)

Btw Lofberg kan du nämna ett par av Uriah Heeps bästa låtar. Lyssnade lite på dom på festivalen och det lät riktigt bra men jag har ingen aning om vad låtarna hette. :r

Ok, de jag tycker är bra är iaf: Gypsy, Easy livin, July Morning, Look at yourself, Lady in black, Rainbow demon, Stealin och The Wizard. ;) Hoppas några är rätt för dig :)

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Härligt att det blev en sån bra upplevelse! :)

Ah just det. Free me, Sunrise och Traveller In time.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Piiip skrev:

Orkar inte läsa... ;)

LeonL skrev:

Piiip skrev:

Orkar inte läsa... ;)

Alltså, ni är "bara fööör" onödiga :x x(

:l

357 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
219 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
219 ms — ändringar (db)