62 procent påstår i undersökningen att de aldrig snattat.
Tycker det låter som en förhållande vis hög siffra?
Om man räknar in barn och ungdomar i en sådan undersökning, så tror jag nog de allra flesta vid något tillfälle, råkat missa att visa upp rätt antal varor för kassörskan. Därmed inte sagt att jag själv tillhör den grupp av personer som slarvar framme vid kassan.
I undersökningen glömmer man den största gruppen av snattare. Nämligen butiksägarna själva, som tar hem produkter från butiken, och därigenom undanhåller staten momspengar. Fast det pratar man inte gärna så högt om ;)
Frågan är "Vad har du snattat?" men man kan endast svara en sak. Dessutom finns inte alternativet Annat med. Som vanligt är Aftonbladets undersökningar undermåliga.
Jag tycker att 62% är en fruktansvärt låg siffra och jag blir lika förvånad var gång när sådana här undersökningar görs. Är folk verkligen så oärliga? :q :l
Jag tycker att 62% är en fruktansvärt låg siffra och jag blir lika förvånad var gång när sådana här undersökningar görs. Är folk verkligen så oärliga? :q :l
Av de som både besökt aftonbladet och valt att svara i undersökningen är det tydligen 62%. Men man vet inte ett dugg om vad som kan vara rimligt, ställt mot verkligheten.
62% låter lika rimligt som 38% ;)
305 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e