webForumDet fria alternativet

En General på min altan..

Småprat

43 svar · 795 visningar · startad av PersianBulldog · sida 2 av 3

Frågan, av PersianBulldog

Ståhej till 03.40 igår kväll.. Grannfrun fyllde femtio och de hade en fest.. Jag bet ihop och lyckades sova tillslut.. Imorse när jag vaknade upptäckte jag 3 krossade snusprillor på våran altan. De var av märket General.. Jag har tänkt hämnas genom att dumpa en hel dosa på deras orkideér.. Kan det vara nåt?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Vore det inte bättre att gå in och be henne komma och ta bort snuset? :q

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Jag ska nog ta en bild på det hela också. Vad tycker ni om det? :)

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Jag tycker nog du ska ta ett foto på snuset först
ev. kan det finnas avtryck från skosulor i det...de kan du zooma in ordentligt till att börja med.

Sedan kan du göra allt det andra,
samt fotografera och lägga ut.
Vore skoj att se.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jaaa!! Jag vill se en mosad beg snus på bild, det har jag alltid längtat efter!

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Bättre en general på altanen än en malaj i trädgårdslandet.... :)

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Quid skrev:

Varför inte bara ta bort deras orkideér istället?

Jo, ta bort deras orkideér och sedan strör du salt i jorden så ingenting växer där igen §jr
(Gjorde Homer mot Ned Flanders en gång :e)

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Nej, ta bort blommorna och skicka dem till min mor. Hon bara älskar orkideér ;) . Någons död, någon annans bröd (eller nåt :p )

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Okkido skrev:

Förresten... vill du hämnas så kan du alltid komma hem till min granne, där har vi några kassar fulla med tomma dosor samt några 1,5 pet flaskor fyllda med begagnade snus. Häll den sörjan i brevlådan eller smörj in katten...

:e

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Varför inte lite snällt fråga om grantanten hur det hamnade där och be henne ta bort det till att börja med?

Skyller grantanten sedan på din andra grannes katt eller liknande kan du börja gå på krigsstigen.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

KoTTeN skrev:

Varför inte lite snällt fråga om grantanten hur det hamnade där och be henne ta bort det till att börja med?

Skyller grantanten sedan på din andra grannes katt eller liknande kan du börja gå på krigsstigen.

Medlem sedan dec. 2002797 inlägg

instämmer med föregående talare.. oddsen är ju ganska stora att det inte var tanten själv som skickat prillan till dig.

att döda blommor har du inget för.

Medlem sedan nov. 20027 inlägg

Helt ok att döda hennes blommor, men vänta tills hon åker på semester sen plöjer du upp en jättelik jordfåra mitt på hennes gräsmatta och strö istället salt i denna. Då kommer hon aldrig mer att få gräs på just detta ställe. Sen kan du döda hennes katt å hänga den på dörren eller liknande.

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

effektivt, men ack så brutalt.
Skicka ett brev istället
adressera det med någon välkänd förening som du är med i t.ex iogt, greenpeace eller naturskyddsföreningen. :)

(man behöver inte ta i så att man klöks)

Medlem sedan maj 2003107 inlägg

Det kanske skulle vara roligt, men men hämnas i alla fall
fast bara på skämt... :e

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

steffok skrev:

Sen kan du döda hennes katt å hänga den på dörren

Låter lite överdrivet... ;) :e

steffok skrev:

Helt ok att döda hennes blommor, men vänta tills hon åker på semester sen plöjer du upp en jättelik jordfåra mitt på hennes gräsmatta och strö istället salt i denna. Då kommer hon aldrig mer att få gräs på just detta ställe. Sen kan du döda hennes katt å hänga den på dörren eller liknande.

samtliga föreslagna hämndaktioner är enbart barnsliga och ovanstående i huvudsak. skäms på er barnrumpor!

strunt...

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Håller med Rozie... löjligt att starta grannkrig för en sådan sak.

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Jag vill inte åt hennes katt.. Det var ju inte den stackaren som kaste prillan på min altan.. Iofs var det ju inte hennes orkideér heller som kastade den, men jag gillar dom inte..

en del saker får man stå ut med även att man inte tycker om det... sånt är livet!

övertramp innebär att man hamnar i Darth Vaders gäng, om du greppar symboliken.

mitt förslag är att du fortsättningsvis blir hypertrevlig mot tanten, bjuder in henne på fika och vattnar, gödslar hennes orkideer när hon glömt det själv. det är bästa försäkringen för att slippa fler prillor på din altan. på köpet får du en ny bekantskap som håller dig om ryggen och ett gott samvete. alla vet ju att det är bästa huvudkudden.

fråga Luke Skywalker...

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)