webForumDet fria alternativet

Det är skillnad på läkare och Läkare

Träning & hälsa

10 svar · 333 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Har gått sjukskriven i över ett år pga av att min rygg är paj, det tog min läkare över ett år innan han fixade en remiss till magnetröntgen.:OO

Har även halvtaskiga knän.
Fick en tid hos ortopeden, vips mindre än 10 min. senare så hade jag en remiss till magnetröntgen... :o

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

. :OO

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Visst e det skoj...
Jag har nyss gjort min magnetröngen & har mest troligt en ryggoperation att vänta! :(

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

har en här på jobb som gjort en sådan operation för någon månad sen, oxå gått o väntat i nästan två år, inte för att avskräcka er att gör den, men han blev inte bättre tvärtom.. :l

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Jo, visst är det trist. Men jag tycker ändå att du borde skylla detta på regeringen (eller en tidigare regering om du nu skulle råka vara socialdemokrat) eftersom det i praktiken är där vårdtiderna bestäms, inte av läkarna.

:)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Bire skrev:

Visst e det skoj...
Jag har nyss gjort min magnetröngen & har mest troligt en ryggoperation att vänta! :(

Är det på grund av bilolyckan?

m_soderlund skrev:

Bire skrev:

Visst e det skoj...

Är det på grund av bilolyckan?

Jo... Mest troligt iaf då denna smärta är helt ny för mig.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Bire skrev:

Jo... Mest troligt iaf då denna smärta är helt ny för mig.

Aj aj aj då. Inte bra.. :(

Bra & bra, allt kan vara värre & det är bara att bita ihop! ;) :)

Det som känns värst är ju att man inte är speciellt rörlig, gå & stå är ett rent helvete & sova funkar sådär.

Men att åka Mc, dricka brännvin & lyssna på hårdrock funkar klockrent, bara jag inte står eller går för mycket! :e

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Bire skrev:

Men att åka Mc, dricka brännvin & lyssna på hårdrock funkar klockrent, bara jag inte står eller går för mycket! :e

De mänskliga basbehoven är alltså tillgodosedda på ett föredömligt sätt :birp

Ja, ska man vara allvarligt skadad måste man ju se till att kunna utföra livets tre goda ting utan för mycket krångel!

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
114 ms — ändringar (db)