Sju nya sidor på webForum ("visa inlägg i alla nya forum" sen jag var här sist), då måste ju några vara "guldtrådar", sådana trådar det är en behållning att läsa, antingen att man lär sig nåt eller att man faktiskt får hjälpa nån med ett seriöst problem (som iheller inte har frågats en halv miljon ggr här redan).
När jag kom hit, så var det mesta sådana trådar faktiskt, nu är det oftast en av följande:
Dubbelpost eller nån som inte använt kodtaggar, eller helt enkelt brytit mot regler (såsom brända spel eller whatever).
En fråga som ställts minst 5 ggr innan.
En fråga som är helt omöjligt att svara på för att för lite information lämnats, a la "Jag har fel på min dator, vad är fel?".
Trams från Cafeét
Trams från Cafeét som smygit sig in i andra trådar.
Det är jäkligt synd, för här har varit enormt hög nivå, och kan vara det från stund till stund, men man får en massa skit samtidigt.
Jag kan säga direkt så här på rak arm att jag har lite svårt för allt trams. Förekommer lite väl ofta tycker jag. Att folk ska behöva märka ut sina trådar med "Varning! Seriös tråd! Tramsa inte sönder!" är inte bra om ni frågar mig.
Det blir inte mer än man gör det till.
Om du ser att någon bryter mot reglerna, rapportera inlägget så lär det åtgärdas. Om du ser att frågan har ställts minst fem gånger innan, svara gärna på frågan - om du kan den - eller länka till svaret som då redan finns. Om det har lämnats för lite information är jag säker på att frågeställaren tacksamt får reda på detta och då kan du fråga.. Ok, jag skulle behöva veta vad.. bla bla...
Trams i Cafét? Ja det är så. Hurvida caféts vara eller icke vara kan diskuteras, men inte här och nu.
Trams från Cafét i andra trådar? Det skall rapporteras och om det är på tok för off topic och trådskaparen har fått svar kan man gott redigera samt ge en vink till tramsaren om vad han just gjort.
Kort och gott. Försök hjälpa till, och rapportera inlägg som du anser vara felaktiga!
Jag tycker att cafét är trevligt och att man har behållning av en del trådar, dock är det ytterst osäkert om man har behållning av exempelvis denna tråd. Trams i all glorifiering ibland, men fler mer seriösa trådar efterlyses i cafét, eller trådar som i alla fall för något kul med sig. :D
Och som det är just nu så felpostar ju en del avsiktligt i cafét för att felpostarens tråd ska uppmärksammas mer, vilket ju är heelt fel.
Dock är ju webForum fortfarande ett enormt bra forum, Sveriges bästa. :)
Trams i all glorifiering ibland, men fler mer seriösa trådar efterlyses i cafét, eller trådar som i alla fall för något kul med sig.
Jag tycker att man får räkna med trams om man har en caféavdelning. Ordet är helt fritt och precis som i det dagliga livet i ett riktigt café är det mest skitsnack. Det får man räkna med helt enkelt. Se det som en konsekvens av att vi har ett café. Man har dock friheten att inte besöka cafét om man inte är intresserad av babbel och sådant.
Och som det är just nu så felpostar ju en del avsiktligt i cafét för att felpostarens tråd ska uppmärksammas mer, vilket ju är heelt fel.
Det är däremot inte bra och skall omgående rapporteras till moderatorn, som i sin tur skall skicka en tillsägelse till den berörda personen. Speciellt allvarligt är det om en gammal medlem felpostar. Givetvis kan det hända alla, men cafét är inte något bra ställe att få svar på tekniska frågor.
Trams i all glorifiering ibland, men fler mer seriösa trådar efterlyses i cafét, eller trådar som i alla fall för något kul med sig.
Jag tycker att man får räkna med trams om man har en caféavdelning. Ordet är helt fritt och precis som i det dagliga livet i ett riktigt café är det mest skitsnack. Det får man räkna med helt enkelt. Se det som en konsekvens av att vi har ett café. Man har dock friheten att inte besöka cafét om man inte är intresserad av babbel och sådant.
Helt korrekt Brimba. Bra!:D
Och jo: felpostningar är dåligt, det är nog de flesta överens om.
Har man nåt kul å berätta, visst är Cafeét bra, men att starta trådar där man säger "Jag är bra. Ni är dåliga. Bevisa mig fel" och liknande får en å undra om dom som är här verkligen inte har nåt liv överhuvudtaget eller vad det är tala om... Sen undrar jag om dom folken säger så på riktigt också, när ni ändå drar paralellen till dagliga livet.
Jag kan inte svara för hur andra gör men jag skiter fullständigt att svara i en tråd som medvetet är felpostad i Cafét för att trådskaparen skall få snabbare svar eller för att han/hon tycker att det är så bråttom att tråden får snabbare svar i Cafét. Det får helt motsatt effekt när det gäller mig iaf. Jag väntar dessutom avsiktigt länge med att svara i medvetet felpostade trådar efter att tråden har blivit flyttad bara för att jag kan. §jr ;)
Jag kan inte svara för hur andra gör men jag skiter fullständigt att svara i en tråd som medvetet är felpostad i Cafét för att trådskaparen skall få snabbare svar eller för att han/hon tycker att det är så bråttom att tråden får snabbare svar i Cafét. Det får helt motsatt effekt när det gäller mig iaf. Jag väntar dessutom avsiktigt länge med att svara i medvetet felpostade trådar efter att tråden har blivit flyttad bara för att jag kan. §jr ;)
Hehe, det är så de ska tas! §jr §e
272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2