He he.. fråga Gislaved.net :p
Är det någon som har koll på dessa fiffel och båg företagen som sysslar med pyramidspel?
Det jag undrar är hur många det finns idag?
20 svar · 564 visningar · startad av obelix
Är det någon som har koll på dessa fiffel och båg företagen som sysslar med pyramidspel?
Gislaved.net skrev:
PeW skrev:
Blanda inte in mig i pyramidspel.
:q
obelix skrev:
Gislaved.net skrev:
PeW skrev:
:q
Det gör han så bra själv. :e
Det var menat som ett smått ironiskt skämt, med tanke på den lilla dispyten vi hade i en annan tråd. §jr
Om du ska fråga någon så ska du väl vända dig till Lotteriinspektionen, men inte ens de har koll på hur många pyramidspel som finns. Pyramidspel är ju olagliga och brukar inte direkt skylta med sin verksamhet.
UlfT skrev:
Det gör han så bra själv.
Påstår du att jag skulle syssla med något olagligt? Jag uppfattar detta som personligt påhopp och förtal.
PeW skrev:
Det var menat som ett smått ironiskt skämt, med tanke på den lilla dispyten vi hade i en annan tråd.
Jag förstår, men det är ju alltid bra att förtydliga för andra också. Skämta gärna, det tål jag. Dock vill jag helst undvika att bli sammanblandad med olagligheter, som du säkert förstår.
Gislaved.net skrev:
UlfT skrev:
Påstår du att jag skulle syssla med något olagligt? Jag uppfattar detta som personligt påhopp och förtal.
Så du menar att så fort som någon påtalar vissa likheter mellan MLM och pyramidspel, så är det personliga påhopp?
Om du ska fråga någon så ska du väl vända dig till Lotteriinspektionen, men inte ens de har koll på hur många pyramidspel som finns. Pyramidspel är ju olagliga och brukar inte direkt skylta med sin verksamhet.
Där har du poängen i min fråga...
UlfT skrev:
Så du menar att så fort som någon påtalar vissa likheter mellan MLM och pyramidspel, så är det personliga påhopp?
Nej, det menar jag inte. Däremot är det personangrepp att påstå att någon sysslar med olagligheter. Pyramidspel är olagligt. Jag sysslar inte med pyramidspel, men du påstår att jag gör det.
Be om ursäkt och gå tillbaka till ämnet istället. Den här tråden skulle handla om olagligheter, och då vill jag helst inte bli inblandad.
obelix skrev:
Där har du poängen i min fråga...
Bra, då vet du att det i stort sett är omöjligt att besvara den korrekt.
Hehe, alltid lika kul at läsa dessa trådar.
Gislaved.net skrev:
UlfT skrev:
..och det stämmde ju, eller hur? ;)
Du tänder ju till på precis alla cylindrar så fort ämnet kommer på tal. :)
Gislaved.net skrev:
UlfT skrev:
Nej, det menar jag inte. Däremot är det personangrepp att påstå att någon sysslar med olagligheter. Pyramidspel är olagligt. Jag sysslar inte med pyramidspel, men du påstår att jag gör det.
Ok, eftersom Lotteriinspektionen inte har bevisat att det rör sig om pyramidspel, så ber jag dig om ursäkt. Men jag ser fortfarande likheterna.
Re: Pyramid...
obelix skrev:
Kanske lika bra att lägga till skumrask företag a´la fiffel och båg ab...
solbulle skrev:
Du tänder ju till på precis alla cylindrar så fort ämnet kommer på tal.
Nä, jag brukar sitta och småfnissa över skojiga formuleringar och grova missförstånd. ;)
När det går för långt känner jag mig nödgad att försvara mig (som i det här fallet). Jag står för vad jag gör, men jag tycker inte att det är kul att bli anklagad för något jag inte gör. Det gör säkerligen inte du heller.
UlfT skrev:
Ok, eftersom Lotteriinspektionen inte har bevisat att det rör sig om pyramidspel, så ber jag dig om ursäkt. Men jag ser fortfarande likheterna.
Tack.
Även jag ser likheterna. Jag ser också skillnaderna däremellan, vilket många tycks missa.
Gislaved.net skrev:
solbulle skrev:
Du tänder ju till på precis alla cylindrar så fort ämnet kommer på tal.
Nä, jag brukar sitta och småfnissa över skojiga formuleringar och grova missförstånd. ;)
När det går för långt känner jag mig nödgad att försvara mig (som i det här fallet). Jag står för vad jag gör, men jag tycker inte att det är kul att bli anklagad för något jag inte gör. Det gör säkerligen inte du heller.
UlfT skrev:
Tack.
Även jag ser likheterna. Jag ser också skillnaderna däremellan, vilket många tycks missa.
Två frågor...
Vad är det du sysslar med?
Är du en sorts officiel frontfigur eller vad det heter, som talar för alla som jobbar ned det du jobbar med?
obelix skrev:
Kanske lika bra att lägga till skumrask företag a´la fiffel och båg ab
Jag orkar inte bry mig om den diskussion som förekomit tidigare på forumet, personligen tycker jag det verkar helt pårökt att förespråka MLMs, pyramidspels osv icke vara lr inte - dumma personer har alltid, är och kommer alltid att bli lurade.
Däremot tycker jag nog att citatet ovan känns som ett ganska fett påhopp o därmed fel.. Frågor, läs nedan.
.
SugarDaddy skrev:
obelix skrev:
Kanske lika bra att lägga till skumrask företag a´la fiffel och båg ab
Jag orkar inte bry mig om den diskussion som förekomit tidigare på forumet, personligen tycker jag det verkar helt pårökt att förespråka MLMs, pyramidspels osv icke vara lr inte - dumma personer har alltid, är och kommer alltid att bli lurade.
Däremot tycker jag nog att citatet ovan känns som ett ganska fett påhopp o därmed fel.. Frågor, läs nedan.
Eh, påhopp, vad får du det ifrån?
Denna tråden var inte menad till att det skulle bli en jakt på Gislaved.net.
Jag tror att Gislaved.net är reko, jag har inte någon anledninga att tro annorlunda, men det finns säkerligen dom som jobbar med samma sak, som inte är speciellt juste.
Men så är det med dom flesta yrken skulle jag tro.
Det jag var ute efter är sådana skumisar typ Nigeriabreven och liknande...
zipp3r skrev:
.
SugarDaddy skrev:
dumma personer har alltid, är och kommer alltid att bli lurade
Okej.... Dumma personer:
Hitler
Pol Pot
Stalin
Idi Amin
o.s.v
Stackarna... ;)