webForumDet fria alternativet

Jaha, då har man skaffat körkort då ja

Småprat

26 svar · 620 visningar · startad av G8 · sida 2 av 2

Frågan, av G8

Wee! Körde upp i Halmstad igår, gick asbra juh! :e //G8

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

zipp3r skrev:

köp inte citroen, köp riktiga bilar, t.ex vw audi lr nåt, eller en volvo om du vill ha en bil som alltid går oavsett väder :) iofs e volvo dyra i bensinkostnad,

men förfan oavsett vad för bil du skaffar skriv vad den toppar här direkt när du testat :)

Tror det blir en Citroen C3 iaf, men har inte bestämt mig riktigt ännu.. Saken är ju den att den C3:a som jag vill ha kostar 136000 SEK i Sverige (med all extrautrustning etc.), medans samma bil utan extrautrustningen kostar 179000 NOK, alltså är bilen nästan dubbel så dyr i Norge som i Sverige.. (205850 SEK ca.)

Igentligen är det ju inget svårt val, ekonomiskt sett, men polisen här upp i Norge är ju ganska petiga på det där med att bo här och ha en svenskregistrerad bil... får se vad mitt sammvete tillåter mig att göra..

Ska meddela topphastighet så fort jag vet :)

//G8

Vide skrev:

Har du bil? Vilket registreringsnummer har du i sånna fall? Letar efter 029.

*Grattis*

Du får nog vänta ett tag innan du får användning av mitt reg. nr.
Jag har nämnligen 751 :p

Cittran går som en klocka, fick byta tutan efter tre veckor dock, glapp i skiten. Måste ju tuta på alla tröga norrmän som inte vet hur man kör bil, j*vla stollar hela högen...

kan la skicka upp en bild på bilen, som numer heter Bettan (III), när jag orkat ta foto på den...

//G8

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg

Åh f*n! Grattis ju! :bire

@nders skrev:

Grattis, din lyckost!

*avis*

É det inte dags snart, sn@beln? ;) :e §e

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jo, snart är det dags. ;)

r: mellanradsläsningen är det visst lite si och så med på vissa håll. ;)

@nders skrev:

Jo, snart är det dags. ;)

r: mellanradsläsningen är det visst lite si och så med på vissa håll. ;)

Din lilla... ;) §e

Block the contact??? Daah... :e

Skulle ju tatt kort på min fina bil och skickat med, men nu var det nån j*vel, som tyckte att de ville ha CD-fodralet, instruktionsboken etc. som låg i handskfacket på bilen så himla mycket att de pangade höger framruta, pajade höger framdörr och fyllde bilen med glasplitter, så nått foto blev det inte. Istället blev det en massa telefonsamtal till försäkringsbolaget, polisen, glasmästare, varkstad, bilregistret etc.

Så nu står bilen på verkstad upp i Gävle, jag fick snällt ta tåget hem till Oslo istället... :(

Vilka idioter det finns alltså, spö ska de ha hela j*vla bunten!!

(ursäkta språket, men jag blir så upprörd)

//G8

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)