I caféet? :o
Är det någon mer än jag som får liknande meddelanden? Första gången det är på svenska, annars brukar det vara från University Diplomas...
23 svar · 534 visningar · startad av FreeZer
Är det någon mer än jag som får liknande meddelanden? Första gången det är på svenska, annars brukar det vara från University Diplomas...
I caféet? :o
japp, fick ett häromdan men läste endast det nedersta -
klicka "ok" för att ta bort detta meddelande.
-Aldrig sett
-Aldrig fått
Har du en bra konfigurerad brandvägg så ska inte sådant där slinka igenom.
Har precis avinstallerat min brandvägg och fick detta meddelande ett litet tag efter det. Mitt virusprogram hängde sig hela tiden pga brandväggen... Men jag fick inga såna meddelande undertiden jag hade brandväggen...
Hur skickar man såna över internet? Ser precis ut som såna man kan skicka i nätverket hemma.
net send 192.168.0.1 testing
Peeer skrev:
Har du en bra konfigurerad brandvägg så ska inte sådant där slinka igenom.
förklarar nog varför jag får sånna ja. :r
Får sådana ibland... :(
går net send att använda över wan? :OO
spelar det ngn roll om man har messenger igång? annars är det ju bara att stänga av det
Alla verkar ju få sånna, själv har jag aldrig fått något sånt, även fast jag så gott som alltid har MSN Messenger igång. :o
Citat från Microsoft:
Microsoft har tagit del av rapporter om att personer använder Messenger Service i Windows för att skicka oönskade popup-meddelanden till kunder. Sådana meddelanden kan vara irriterande, men de utgör ingen säkerhetsrisk. Messenger-tjänsten som används för att skicka meddelandena är en enkel textöverföringstjänst som vanligtvis används av nätverksadministratörer för att skicka meddelanden till användare. Till skillnad från exempelvis MSN Messenger eller Windows Messenger är inte Messenger Service en snabbmeddelandetjänst.
Du stänger dialogrutan genom att klicka på knappen OK eller Stäng uppe till höger i dialogrutan. Nästan alla brandväggar för hemmabruk blockerar meddelandena. Windows XP-användare kan blockera meddelandena genom att aktivera Brandvägg för Internet-anslutning.
Det ska väl räcka med att stänga av tjänsten Messenger. :)
Hur är det förresten man använder net send? Har glömt det... :)
Ah, luskade ut...
NET SEND 192.168.0.125 "text..." :)
Du behöver inte använda fnuttar
Hallå???
Varför är det så många som tror att de där meddelandena har något med MSN MESSENGER och göra??? :e
Ska man inte skriva in kommandot NET SEND [adress] [meddelande]
för att skicka? :e
Nördar :OO
colione: För att kunna skriva vad man vill så behöver man det. :)
Erik hur menar du? man kna skriva vanliga meningar med mellanslag utan det....
Jag lyckades skriva något som inte var tillåtet i alla fall. Sen när jag la till citat-tecken så funkade det. :)
Ööh? Har jag aldrig varit med om. :q
Själv så har jag stängt av tjänsten messenger. :)