På väg hem från stan med buss tidigare idag
utspelade sig denna lilla episod.
Tre passagerare stod och väntade på att bli avsläppta
vid en mindre busshållplats. Två av passagerarna klev av utan problem, men den tredje, som var en dam i sina bästa år...kring 60 ca, fick nästan näsan avklippt då dörrarna stängdes med en smäll.
Damen tittade lite hjälplöst på mig, som satt närmast, men jag kunde ju inte direkt göra någonting mer än att ge henne rådet att ta ett snack med chauffören. Damen tågade med bestämda steg framåt i bussen och sa några väl valda ord till den något högröde föraren och blev avsläppt vid nästa hållplats.
Bussen, dittills fylld med knäpptysta passagerare, fick med ens liv och många tyckare satte igång sina fraser och huvudskakningar, höjda ögonbryn och rynkade pannor.... Detta pågick en liten stund och sedan var vi framme vid min hållplats och jag klev av.
Det måste vara strejkens fel, tänkte jag när jag spatserade hem. MED SKOSKAV... och att låta 2/3 gå av där de vill är ju inte så dåligt. :)
Tilläggas skall att föraren stannade extra länge vid min hållplats.
Han behövde väl hämta sig...kan jag tro. :)
Det är nog inte värre än att somna i bussen och inte veta var man är när man vaknar :p
I varje fall inte om man är förare. :p
Fast det värsta är nog om föraren dör mitt under körningen. Det hände på en buss några mil utanför Stockholm för några år sedan. Som tur var lyckades en passagerare få stopp på bussen.
Det där om att ha somnat har INTE jag råkat ut för men en på samma tåg som jag ;) . Jo det var så att, jag tror det var när vi hade kommit till Uppsala och jag skulle av, jag hörde en som hade sovit när han skulle hoppa av i Sala och där byta tåg till....kanske Västerås (osäkert men vi säger det iaf). Han prata med något SJ-folk och de sa att han fick ta buss dit han skulle :e :p
OBS! Dessa orter, Uppsala och Västerås, vi kan väl ta det lite lugnt med att faställa att det verkligen var dem! Mycket osäkert som sades tidigare!!!
Det där om att ha somnat har INTE jag råkat ut för men en på samma tåg som jag ;) . Jo det var så att, jag tror det var när vi hade kommit till Uppsala och jag skulle av, jag hörde en som hade sovit när han skulle hoppa av i Sala och där byta tåg till....kanske Västerås (osäkert men vi säger det iaf). Han prata med något SJ-folk och de sa att han fick ta buss dit han skulle :e :p
Annars är ju klassikern tvärtom, man ska till Uppsala, men man ser inte upp, och hamnar därför i Sala. Det har faktiskt hänt på riktigt. Min far och en tysk skulle en gång till Uppsala. När tåget kom fram var farsan försjunken i andra tankar och lade därför inte märke till det. Tysken såg däremot att det stod Uppsala på perrongen. Men tysken hade läst på om Sverige. Därför visste han att Uppsala är Sveriges fjärde största stad. Och det han såg utanför var absolut ingen stad, snarare en liten håla. Därför utgick han från att skyltarna visade fel, och sa inget. Sedan fortsatte tåget mot Sala. :)
Annars är ju klassikern tvärtom, man ska till Uppsala, men man ser inte upp, och hamnar därför i Sala. Det har faktiskt hänt på riktigt. Min far och en tysk skulle en gång till Uppsala. När tåget kom fram var farsan försjunken i andra tankar och lade därför inte märke till det. Tysken såg däremot att det stod Uppsala på perrongen. Men tysken hade läst på om Sverige. Därför visste han att Uppsala är Sveriges fjärde största stad. Och det han såg utanför var absolut ingen stad, snarare en liten håla. Därför utgick han från att skyltarna visade fel, och sa inget. Sedan fortsatte tåget mot Sala. :)
Värst är när du har festat hårt i danmark under en natt och ska ta första bussen hem på morgonen när man kommit till Malmö (Malmö - Höllviken) Jag sätter upp knäna på ryggsätet framför mig och somnar direkt. Efter 20 minuters snarkanade och dregglande väcker en kompis mig och säger att vi ska gå av, jag ser att det är ca 20 m till bussen stannar och jag försöker gå av. Jag upptäcker att båda mina ben har somnat de luxe och jag kan inte gå. Försökte ta ett steg, ramlade till och la mig på sätet på andra sidan. Min kompis hjälper mig ut genom att hålla runt om mig (Som man gör på folk som druckit någon slurk för mycket) när vi kommer till utgången sitter en äldre dam och ger mig rådet "Du grabben, drick inte så mycket nästa gång och persilja tar bort all alkohol lukt" :e
Värst är när du har festat hårt i danmark under en natt och ska ta första bussen hem på morgonen när man kommit till Malmö (Malmö - Höllviken) Jag sätter upp knäna på ryggsätet framför mig och somnar direkt. Efter 20 minuters snarkanade och dregglande väcker en kompis mig och säger att vi ska gå av, jag ser att det är ca 20 m till bussen stannar och jag försöker gå av. Jag upptäcker att båda mina ben har somnat de luxe och jag kan inte gå. Försökte ta ett steg, ramlade till och la mig på sätet på andra sidan. Min kompis hjälper mig ut genom att hålla runt om mig (Som man gör på folk som druckit någon slurk för mycket) när vi kommer till utgången sitter en äldre dam och ger mig rådet "Du grabben, drick inte så mycket nästa gång och persilja tar bort all alkohol lukt" :e
Med tanke på vilken dag det är och Okkidos inlägg ovan känner jag mig tvungen att länka till denna sida
271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e