webForumDet fria alternativet

Detta drabbas jag av!

Småprat

16 svar · 377 visningar · startad av Lofberg

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Frågan#1

Kan bara säga att jag kommer få cykla hem och äta skollunch resten av tiden fram till sommarlovet (om strejken håller i sig, vill säga)...kul och okul på samma gång. Lite fri tid vid datorn och wF men ynka yoghurt till lunch "kluven" :l :o

OBS! Just nu ät jag hemma :e

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Vi får hemuppgifter och får stanna hemma så egentligen ska jag jobba nu.. Men vem orkar? :p

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Jag hörde att sommarlovet kanske skulle skjutas upp §jr

Gein skrev:

Inte för oss.. Vi får hemmupgifter och sen skriva strejkdagbok så vi kan bevisa att vi jobbat... ( :l )
Så vi slipper skjuta upp sommarlovet... :e

Gein skrev:

§e hehe -för de som INTE går i skolan ja §jr

Vilken tur att man kan gå i skolan :stud :birp

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Piiip skrev:

Inte för oss.. Vi får hemmupgifter och sen skriva strejkdagbok så vi kan bevisa att vi jobbat... ( :l )

Låter iaf vettigare än att man får sitt sommarlov uppskjutet. Tänk alla som har skaffat sommarjobb.

Gein skrev:

Piiip skrev:

Låter iaf vettigare än att man får sitt sommarlov uppskjutet. Tänk alla som har skaffat sommarjobb.

Ja sommarjobb...hur var det nu!? Jo just det. Uppsala f****** Kommun går ut med att de erbjuder 8:or och 9:or sommarjobb (feriearbete) men när man sedan skickat in ansökan svarar de med att de bara kan ta in väldigt VÄLDIGT få 8:or (undantagsfall) för de prioriterar 9:orna. RÖV säger jag. De borde f** inte skriva att 8:or kan få sommarjobb överhuvudtaget då x( :(

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Lofberg skrev:

Gein skrev:

Piiip skrev:

Ja sommarjobb...hur var det nu!? Jo just det. Uppsala f****** Kommun går ut med att de erbjuder 8:or och 9:or sommarjobb (feriearbete) men när man sedan skickat in ansökan svarar de med att de bara kan ta in väldigt VÄLDIGT få 8:or (undantagsfall) för de prioriterar 9:orna. RÖV säger jag. De borde f** inte skriva att 8:or kan få sommarjobb överhuvudtaget då x( :(

Du kanske har missat hela grejen med att skolan är lite urballad just nu. Det råder strejk och Uppsala kommun har så jävla dålig ekonomi eftersom de prioriterar renovering av stadshuset och byggandet av Musikens Hus. Kommunen har helt enkelt inte råd att anställa en massa små slavarbetare, även om lönen de får nästan motsvarar en kinesisk risplockares. ;)

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg

tur man går i friskola

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

tur att man inte går i skola :P

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Tur att man går på högskola. Då drabbas man inte av det iheller. (Inte jag iaf) :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Tur att man går i friskola... vi åt tacos till lunch idag :e

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Vår kommun Uddevalla har precis avslutat 2 veckors strejk idag morse.

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Det var kul att få träffa Vailet igen :e

Mr. N. skrev:

Lofberg skrev:

Gein skrev:

Piiip skrev:

Du kanske har missat hela grejen med att skolan är lite urballad just nu. Det råder strejk och Uppsala kommun har så jävla dålig ekonomi eftersom de prioriterar renovering av stadshuset och byggandet av Musikens Hus. Kommunen har helt enkelt inte råd att anställa en massa små slavarbetare, även om lönen de får nästan motsvarar en kinesisk risplockares. ;)

Jamen det är lite pengar iaf, och det där med stadshuset och musikens hus tycker jag är förjävligt. De prioriterar så förbannat konstigt :o x(

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Har märkt att citat-funktionen brukar balla ur när det är en massa citattaggar :p

LeonL skrev:

Har märkt att citat-funktionen brukar balla ur när det är en massa citattaggar :p

Lite sen... :p

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)