Kolla här, Jag ska snart ha ett rätt stort musik prov!
Vi har fått ett häfte av läraren men en massa information om massor av instrument och då även bilder!
Men det är inte problemet, utan sen ska vi kunna höra skillnad på alla intstrument!! Och jag tror vi har haft tre korta lektioner att höra på alla, o sen förväntar sig lärarna att vi ska komma ihåg hur alla låter!!!!! Jag blir så arg på lärarna!
Hm, och sen så har skolan ett program som dem använder till att höra på instrumenten.... och jag har letat upp det på nätet, men hittar inte det, och jag tror inte jag kan använda det heller på min dator!!
Så jag undrar verkligen hur det ska gå!!! :(
Rätt svårt tror ja, asså det är inget problem med att lära sig hur allt ser ut o fakta om instrumenten, men asså om man inte klarar lyssningsdelen blir man inte godkänd!
Kommer ihåg när jag fick göra ett liknande prov.
Först fick vi lyssna på ett band med olika instrument som spelade var för sig, sedan fick vi lyssna på en låt med en massa j***a instrument...
Jag var den enda som prickade alla, men när vi skulle sjunga så sket det sig rejält, det kallas visst för målbrott eller nåt sånt :o :OO :e
Kommer ihåg när jag fick göra ett liknande prov.
Först fick vi lyssna på ett band med olika instrument som spelade var för sig, sedan fick vi lyssna på en låt med en massa j***a instrument...
Jag var den enda som prickade alla, men när vi skulle sjunga så sket det sig rejält, det kallas visst för målbrott eller nåt sånt :o :OO :e
Hehe, känner igen det där :e Men som tur va kan jag spela gitarr också, så jag lyckades klämma dit ett MVG i slutbetyget i alla fall ;)
En annan sak som är rätt bra när hela klassen skall sjunga är ju att mima, det gjorde jag för det mesta :e Då trodde ju läraren som för övrigt kallas för indian-göran(vi lurade nämligen i han att han led av personlighetsklyvning och fick för sig att han va indian ibland :e) att man vågade sjunga utan problem :e
RedRoze: Men som sagt så kan det ju inte vara så svårt att luska ut vilka instrument som är vilka... Lär dig bara hur alla ser ut och försök föreställa dig vilket instrument som kan låta på justb det sättet...
Försök först konstatera vilken typ av instrument det är, är det ett blåsinstrument, stränginstrument osv... sn är det bara att försöka gissa på det instrument som kan låta mest likt ;) :e
bassebhu, ja snälla! ja tror det skulle bli bra!
hehe
obelix, hrrm, jo ja ska verkligen försöka! skulle du sjunga fast du var i målbrottet?
Det trista är att läraren sa samma sak i både sjuan och nian, att jag skulle vänta tills målbrottet gått över :l
Undrar om det säger något om min vackra sångröst :e
Sen det här med instrument, är totalt tondöv. :(
Men jag var en hejare på att leka vinylsvarvare (Dj) :h