Antagligen, men det är synd om dig ändå ;)
Finns det något värre än att bli väckt av kramp i vaden?
26 svar · 714 visningar · startad av Rikard
Theon skrev:
Skulle det vara att bli väckt av dig? §jr :p ;)
Jag vakar ständigt över din handel och vandel Rikard §e
Theon, månne kunna du förklara detta för mig.
Den enda i min släkt som åker på kramp med jämna mellanrum, utöver vänstertecknad, är min styfar!? :q
Är det arv och miljö som har lett till att jag drabbas av det? ;)
Det är bara för att det är typiskt kvinnligt att vakna med kramp i vaden... ;)
Ah! That explains it! :e
Bry dig inte om henne Rikard. Morgonkramp är ärftligt och beror på att en sena är aningen kortare än på vår Herres ursprungliga konstruktionsritning för människan.
I vissa släktled överförs denna sen-gen i rakt nedstigande led vilket ofta gör rakt nedstigande en smula vanskligt ( t.ex. ur sängen på morgonen).
Numera tenderar den här obehagliga genetiska variationen att urarta till ren terror.
I extrema fall kan senan under krampattacken, gå helt av och därvid snärta uppåt som en piska. Sitter man då framåtlutad och masserar den ömmande vaden, kan man strypas av den vilt slingrande senan.
Lycka till §e
Rikard skrev:
jupp...
Kramp i båda låren när man tältar i ca 20 minusgrader... x(
Det är inte kul...
Re: Kramp...
Rikard skrev:
Att sitta/ligga bökigt till så att man inte kan ställa sig upp och joxa med benen så att det släpper. Tänk om man skulle få sån kramp när man kör bil...
obelix skrev:
Kram i båda låren när man tältar i ca 20 minusgrader...
Att överhuvudtaget tälta i 20 minus kan nog räknas som värre än kramp i vaden. ;)
Ja, Att sitta på en konsert, mitt i salen. 1000 pers där som följer symfoniorkesterns minsta stråktag och att då få kramp i låret. Att resa sig upp var inte ens diskutabelt där ;)
Theon skrev:
I extrema fall kan senan under krampattacken, gå helt av och därvid snärta uppåt som en piska. Sitter man då framåtlutad och masserar den ömmande vaden, kan man strypas av den vilt slingrande senan.
*ROFL* :e
jag fick kramp i natt,
det värsta är att när det släpper så får jag det igen efter en stund,
men värst är när man vaknar innan och känner att det är på väg och sen viker sig benet, usch har ont i flera dagar efteråt.
Mr. N. skrev:
Att sitta/ligga bökigt till så att man inte kan ställa sig upp och joxa med benen så att det släpper. Tänk om man skulle få sån kramp när man kör bil...
Gjort det! Såklart :r
Det var efter en badminton turnering, jag hade kommit någon km med bilen när jag skulle trampa ner kopplingen vid en korsning så smällde vänstervaden till i kramp. På med varningsblinkers och hoppa ut på ett ben och försöka hejda krampen. Det var en och annan som drog på munnen, ingen blev arg iaf och hängde sig på hornet. :)
Jag kan även meddela att det inte är helt ovanligt att mina vader utan förvarning väcker mig vid helt olika tidpunkter under natten och påkallar uppmärksamhet. Speciellt ifall jag pysslat med något ohälsosamt som trappspringning, sport eller onödig promenad istället för att ta taxi. I mitt fall så är jag utrustad med några klumpar till vader som trots sitt muskulösa omfång å det starkast protesterar varje gång jag utsätter dem för ansträngning, och jag är fullt övertygad om att det är deras hämnd för ansträngningen att väcka mig med kramp.
En gång fick jag det t.o.m. vid ett "intimt" tillfälle, det var inte så kul att avbryta övningarna och börja studsa på ett ben för att häva krampen då. :e
Jaja...skratta ni..haha
Re: Kramp...
Rikard skrev:
Att bli väckt av en naken Adam Alsing med en stavmixer i ena handen? :q
Re: Re: Kramp...
colione skrev:
Rikard skrev:
Att bli väckt av en naken Adam Alsing med en stavmixer i ena handen? :q
Och det har du blivit? :OO :e ;)
colione har gjort det mesta.
Njaej, kanske inte. Men jag har drömt det....och det var inte kul... ;)
Luxman skrev:
Gjort det! Såklart :r
Det var efter en badminton turnering, jag hade kommit någon km med bilen när jag skulle trampa ner kopplingen vid en korsning så smällde vänstervaden till i kramp. På med varningsblinkers och hoppa ut på ett ben och försöka hejda krampen. Det var en och annan som drog på munnen, ingen blev arg iaf och hängde sig på hornet. :)Jag kan även meddela att det inte är helt ovanligt att mina vader utan förvarning väcker mig vid helt olika tidpunkter under natten och påkallar uppmärksamhet. Speciellt ifall jag pysslat med något ohälsosamt som trappspringning, sport eller onödig promenad istället för att ta taxi. I mitt fall så är jag utrustad med några klumpar till vader som trots sitt muskulösa omfång å det starkast protesterar varje gång jag utsätter dem för ansträngning, och jag är fullt övertygad om att det är deras hämnd för ansträngningen att väcka mig med kramp.
En gång fick jag det t.o.m. vid ett "intimt" tillfälle, det var inte så kul att avbryta övningarna och börja studsa på ett ben för att häva krampen då. :e
Jaja...skratta ni..haha
Ok... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :e