webForumDet fria alternativet

Om maskrosbarn...

Småprat

16 svar · 585 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Sitter här och undrar om det finns fler här?

Visste ni att ett maskrosbarn upplever samma stress om en soldat i fronten gör, var och varannan dag...
Dom vet aldrig hur det kommer att vara när dom tex kommer hem från skolan, dom bjuder sällan hem kompisar pga situationen hemma...

Att det är upp till upp till 8ggr större risk att dom själva blir alkoholister när dom växer upp...
Men det är många som kan "umgås" med alkohol, likaså finns det dom som tar helt avstånd från alkohol...

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

*huh*

Medlem sedan maj 200326 inlägg

Är du maskrosbarn eller...? Jag känner igen det där, en som jag känner beter sig så.. Och jag vet att hon har problem hemma...

Slipknot_Rules skrev:

Är du maskrosbarn eller...? Jag känner igen det där, en som jag känner beter sig så.. Och jag vet att hon har problem hemma...

Jupp... En rätt gammal sådan med examen från LHS :OO ;)

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Vad är ett maskrosbarn?
Jag antar att det inte är en nyuppväxt maskros.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg
Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

annars vet också http://www.susning.nu/ vad ett maskrosbarn är.

pimme skrev:

Vad är ett maskrosbarn?
Jag antar att det inte är en nyuppväxt maskros.

hård uppväxt i tex en missbruksmiljö

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

obelix är en server och inget maskrosbarn!

Erik Juhlin skrev:

obelix är en server och inget maskrosbarn!

:o :q

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Jupp, du är en sån där plattis som ligger i vårt serverrum!

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Matrix?

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

lol, ni förvirrar varandra :p

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Att det är upp till upp till 8ggr större chans att dom själva blir alkoholister när dom växer upp

Ha ha, ja, för vissa kanske det är toppen att bli alkoholist, men jag tror att det är sällsynt. ;)

Jesper T skrev:

Att det är upp till upp till 8ggr större chans att dom själva blir alkoholister när dom växer upp

Ha ha, ja, för vissa kanske det är toppen att bli alkoholist, men jag tror att det är sällsynt. ;)

:q

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

obelix skrev:

Jesper T skrev:

Obelix:
Tror nog kommentaren handlar om ordet chans. Kanske borde bytas ut mot "risk" så texten lyder "Att det är upp till upp till 8ggr större risk att dom själva blir alkoholister när dom växer upp"

bewern skrev:

obelix skrev:

Jesper T skrev:

Obelix:
Tror nog kommentaren handlar om ordet chans. Kanske borde bytas ut mot "risk" så texten lyder "Att det är upp till upp till 8ggr större risk att dom själva blir alkoholister när dom växer upp"

:r :e :stud

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)