Frågan 21 maj 2003 18:15 #1 Nu är det snart dags!
Den 2 juni lyfter Mars Express med mål att vara framme runt den 26 december 2003.
Den 5 juni lyfter Mars Exploration Rover-A med mål att vara framme i januari 2004.
Den 26 juni lyfter Mars Exploration Rover-B med mål att vara framme i januari 2004.
Mars Express är en ESA-sond medan dem två andra är NASA-sonder.
Läs mer på johnnyronnberg.com/mars2003
J Josef Medlem sedan mars 2002 3 561 inlägg Tur att det är någon som håller oss här på wF uppdaterade på rymd-fronten. :e
Re: Mars 2003
Johnny Rönnberg skrev:
Nu är det snart dags!
Den 2 juni lyfter Mars Express med mål att vara framme runt den 26 december 2003.
Den 5 juni tar Pingu studenten.
Den 26 juni lyfter Mars Exploration Rover-B med mål att vara framme i januari 2004.
Snällt att du uppmärksammar min stora dag :e
men när kan man bosätta sig på Mars då?
Re: Re: Mars 2003
Lord Pingu skrev:
Johnny Rönnberg skrev:
Nu är det snart dags!
Den 5 juni tar Pingu studenten.
Snällt att du uppmärksammar min stora dag :e
men när kan man bosätta sig på Mars då?
Det var så lite så. :) Om du vill kan du bosätta dig där nu, men jag skulle inte rekomendera det.
Lofberg Medlem sedan nov. 2002 3 429 inlägg 2 juni till 26 december!? går det verkligen så fort :q :o
Det är därför den heter Mars Express. Anledningen är att Mars och jorden ligger nära varandra just nu.
Lofberg Medlem sedan nov. 2002 3 429 inlägg
Johnny Rönnberg skrev:
Det är därför den heter Mars Express. Anledningen är att Mars och jorden ligger nära varandra just nu.
Jasså, du säger det. Iofs så var det bara 2 månader sen det var Mars så...ja det kan nog stämma, rätt nära iaf ;) :h
Express, jadu, det ordet har jag länge funderat på, ex = före-detta och press = en sån man trycker i (av alla de slag). Du menar alltså att de skickar iväg en 2 månader gammal tidningspress?
:o :q
Noterar i lila vita att Lofberg ska få besök av två personer i vita rockar imorgon. :birp
frankof Medlem sedan jan. 2001 6 874 inlägg Och jag tänkte alldeles fel när jag läste överskriften på tråden första gången.
Mars som i månaden.
Tänkte *nu har JR blivit mångalen, det är ju långt in i Maj* :r :e
Mr. N. Medlem sedan sep. 2002 5 506 inlägg Hur kan du förknippa Mars med en månad när det är Johnny Rönnberg som skapat tråden? :e ;)
J Josef Medlem sedan mars 2002 3 561 inlägg
Mr. N. skrev:
Hur kan du förknippa Mars med en månad när det är Johnny Rönnberg som skapat tråden? :e ;)
Jag gjorde samma sak. :e Men förstod ganska snar att det handlade om en närbelägen planet.
M mappo Medlem sedan apr. 2001 664 inlägg Jag tycker att det är precis hur koolt som helst och jag
tycker det är bra att Johnny informerar oss om vad som
pågår vid the final frontier .
Hur kan du förknippa Mars med en månad när det är Johnny Rönnberg som skapat tråden? :e ;)
Håller helt med. Tar och noterar in den vita. :birp :bire
Senaste nytt!
Senaste nytt!
Mars Exploration Rover (MER)-A uppdraget är framflyttad. Starten kommer att ske tidigaste den 8 juni.
I dag är det dags!
Om ungefär en timme (klockan 19:45) lyfter Mars Express !
Följ utvecklingen på http://www.johnnyronnberg.com/astrowebb
"Go, go, go"
Bara minuter återstår och allt ser bra ut.