webForumDet fria alternativet

Stökiga grannar (nu även på onsdagar)

Småprat

19 svar · 844 visningar · startad av nanne

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg
Frågan#1

Det började lite smått vid 21tiden.
Det blev värre vid 23
Det kulminerade vid 01 tiden då de fortfarande inte hade slutat.
Vid 3tiden hade vi tröttnat och somnade av ren trots.
Vid 6tiden vaknade vi. En timme senare än vi skulle.
Nu är kl 07:00 och de har fortfarande inte slutat.

Hade jag varit min vapenofilbroder så hade jag tagit studsarn och skjutit skallen av den döva och tidsblinda killen i trappuppgången brevid för länge sen.

Men men... det är sånt här som föder politisk kamp!

Hur många skulle inte vilja skriva på en motion om att man inte för ha högtalare över 20Watt i hyreslägenheter efter en sån här situation?

För jag har verkligen försökt vad jag kan att få lugna mornar. Funderar på att kräva hyressäkning för inkomstbortfall.

Eller ni som är äldre. Vad gör man när varken granne eller hyresvärd lyssnar? Ska man bussa hyresgästföreningen på dom?
För detta händer minst en gång i månaden.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

"Eller ni som är äldre. Vad gör man när varken granne eller hyresvärd lyssnar?"

Du har pratat med grannen om problemet alltså och han bryr sig inte :q

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Oj... fest så ofta... :OO

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

stoffe-2k skrev:

Oj... fest så ofta... :OO

Är det mitt i veckan är det ju inte så kul ;)

Finns det inte lag på att det ska vara tyst innan 1 på helger och 11 på vardagar om man ska ha fest? Eller är det bara jag som hallucinerat fram någonting?

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Om det bara händer en gång i månaden så kan du ju knappast bry dig. Fråga om du får vara med på festen!

:bire

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Har du ringt störningsjouren?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ge värden en hint också - de gillar inte störande hyresgäster mer än ni...

Testat öronproppar?

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Prata med värden, ring störningsjouren, ring hyresgästgöreningen. Det finns regler för när det ska vara tyst på kvällarna, vanligen runt 22 men det kan skilja på olika värdar.

Medlem sedan juli 2002433 inlägg

Jag och mina vänner brukade festa rätt vilt när vi var yngre, gärna då med Alice Cooper på högsta volym :r, men till slut så lessnade en granne och gjorde något som fick oss att omedelbart tänka om.

Rrrrrriiiiiiiiiiiiiiiing (på något vänster så hördes dörrklockan över A.C)
Eva, smått rund under fötterna lullar iväg och öppnar dörren... för att mötas av en ursinnig granne - hållandes ett gevär.
- Tänker ni lugna ner er eller?

Vi festade aldrig i Veronicas lägenhet igen efter det.

Hepzy skrev:

för att mötas av en ursinnig granne - hållandes ett gevär.

Scary. :OO

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Som Leno säge "shut up" ;)
Varje natt står grannens ungars tv på hela natten(åtminstonde sista veckan), i natt somnade jag klockan 0600(eller det var åtminstonde den sista tiden jag såg på klockan).
Finns inget mera störande än att höra detta dova bas "mullret" genom väggen, speciellt på natten då det annars är väldigt tyst. x(

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Grannens son mittemot har fått en ny moppe som tydligen är rolig att gasa med precis utanför mitt fönster på nätterna. Har funderat på att gå ut och banka skiten ur hans moppe med min skateboard. x(

Men ska ändå flytta om en månad så det blir nog inte av.. jäkla moppefjantar. inte nog med att dom stör ens nattsömn, dom är miljöbovar i onödan också :l

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Jag tycker att du ska ringa Securitas eller polisen.

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Grannen till oss brukar festa med hög volym och sen vet jag inte vad dom gör men tavlorna håller på att falla ner.... Dom studsar ut en bit från väggen.. så just nu har jag inge tavlor på¨mitt rum.. :e :l

Polisen är där med jämna mellanrum också... :l

Pellefant skrev:

Scary. :OO

Eh ja. Faktiskt.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Hepzy skrev:

Rrrrrriiiiiiiiiiiiiiiing (på något vänster så hördes dörrklockan över A.C)
Eva, smått rund under fötterna lullar iväg och öppnar dörren... för att mötas av en ursinnig granne - hållandes ett gevär.

Polisanmäl svinet. Det hade jag gjort oavsett om jag haft ett helt regemente med vrålfest i lägenheten eller inte.

Ingen har på några grunder rätt att hota sina grannar med eldhandvapen på det sättet.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Vi brukade festa rätt villt hos en polare till mig, hände inget annat så festade vi där, de senaste 2 månaderna var det minst 12 fester. Grannarna klagar en del, men de är ändå vänliga och vi försöker vara lite tystare håller fönster stängda och stannar inne i huset istället för på gatan osv, speciellet eftersom jag bor granne med honom och mina föräldrar hör hur full jag är :)

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

eureca skrev:

Har funderat på att gå ut och banka skiten ur hans moppe med min skateboard. x(

That's the sprit! :D

OveRRidE skrev:

Polisanmäl svinet. Det hade jag gjort oavsett om jag haft ett helt regemente med vrålfest i lägenheten eller inte.

Ingen har på några grunder rätt att hota sina grannar med eldhandvapen på det sättet.

Kan säga så här; i dagsläget så hade jag tveklöst gjort det. Men på den tiden så hade den tidigare kontakten med polisen inte varit den bästa. Vi hade fått dem på oss några gånger tidigare när vi haft vilda fester i området. Sedan så lät man nog bli också på grund av oro för vad idioten skulle ta sig till om han fick en polisanmälan på sig.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)