webForumDet fria alternativet

Sämre än lunar

Småprat

163 svar · 6 286 visningar · startad av lunarwannabe · sida 7 av 9

Frågan, av lunarwannabe

Man kan ju inte ställa in alls mycke prylar här på webforum. Annars är det ganska likt tycker jag. Hur gamla är ni här?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

mrblonde skrev:

Ibland blir det väl mycket sandlåda här på wf. Så vaddå att han reggade ett nytt nick, jag tyckte det var kul att se den reaktion han fick fram. Spelar väl ingen roll, hetsar man upp sig för det är det nog dax att se över sina prioriteringar i livet ;)

Många här berömmer sig om att vara så öppna i sinnet, men så fort lunarstorm kommer på tal så är det rakt av bara skit. Det är ju sill på hög nivå. Jag har många vänner i 25 - 30 års åldern som hänger på lunar, så det är inte bara fjortisar. Jag har självt hängt i deras diskus och hjälpt folk (även om det var ett tag sedan) och anser att det finns många duktiga där med. Lunarstorm har som primärt mål att vara en community, och wf är ett rejält forum. Låt varje sak vara vad det är och acceptera det för vad det är, allt annat är bara förtryckarmentalitet och inavel.

Jag blir lika ledsen varje gång folk här drar kniv när lunarkommer på tal (även jag tycker att lunar passar mig dåligt, men inte måste jag trycka till alla som säger något positivt om lunar för det.)

Ja, ibland är det en jäkla dubbelmoral här på wF.....Jag menar uttrycket gammal i en tråd är strängligen förbjudet men så fort nån nämner lunar då får det bli nästan hur okamratligt som helst.

Som sagt, skippa dubbelmoralen.

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Dubbelmoral är bra, förlorar man den ena har man den andra kvar.

:)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

mrblonde skrev:

Ibland blir det väl mycket sandlåda här på wf. Så vaddå att han reggade ett nytt nick, jag tyckte det var kul att se den reaktion han fick fram. Spelar väl ingen roll, hetsar man upp sig för det är det nog dax att se över sina prioriteringar i livet ;)

Många här berömmer sig om att vara så öppna i sinnet, men så fort lunarstorm kommer på tal så är det rakt av bara skit. Det är ju sill på hög nivå. Jag har många vänner i 25 - 30 års åldern som hänger på lunar, så det är inte bara fjortisar. Jag har självt hängt i deras diskus och hjälpt folk (även om det var ett tag sedan) och anser att det finns många duktiga där med. Lunarstorm har som primärt mål att vara en community, och wf är ett rejält forum. Låt varje sak vara vad det är och acceptera det för vad det är, allt annat är bara förtryckarmentalitet och inavel.

Jag blir lika ledsen varje gång folk här drar kniv när lunarkommer på tal (även jag tycker att lunar pasar mig dåligt, men inte måste jag trycka till alla som säger något positivt om lunar för det.)

Frågan är väl snarare hur det kommer sig att alla trådar som startas om Lunarstorm har samma tema; "Vilket är bäst?".

Jag har sagt det innan, och jag säger det igen; Lunarstorm är kanon. Jättefint. Men trådar om hur bra wF är och hur mycket Lunarstorm suger, ser man knappast på Lunar. Däremot finns det tydligen ett ganska nyskapat behov av medlemmar och icke medlemmar att ifrågasätta wF istället för att hålla sig till sandlåde-språket på Lunarstorm och ifrågasätta nåt annat istället.

Surgubbe i all ära, men det är inte vi (om man nu kan säga så) som börjar.

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Dubbelmoral är bra, förlorar man den ena har man den andra kvar.

:birp

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

colione skrev:

Jag menar uttrycket gammal i en tråd är strängligen förbjudet men så fort nån nämner lunar då får det bli nästan hur okamratligt som helst.

Då tror jag att du har missat poängen med min kamp mot uttrycket gammal. :)
Det jag är ute efter är att det generellt vore mycket bättre om vi istället uppmuntrade varandra och faktiskt kostar på oss att skriva att vi gillar något istället för att, som brukligt är, bara gnälla när det är dåligt. Jag tror att jag skrev något i stil med att om en tredjedel av alla kritiska kommentarer vore positiva så har vi kommit väldigt långt.

Nu kan jag naturligtvis bara tala för mig själv, men om jag postade en tråd med något som jag tycker är roligt så vet jag att jag skulle uppskatta tio inlägg med bara ett " :e" i. Skulle jag istället få tio "gammal" så... Äsch, du förstår. :)

Det är det jag menar, det finns så många små saker som tillsammans gör så mycket. :)

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Rikard skrev:

colione skrev:

Jag menar uttrycket gammal i en tråd är strängligen förbjudet men så fort nån nämner lunar då får det bli nästan hur okamratligt som helst.

Det jag är ute efter är att det generellt vore mycket bättre om vi istället uppmuntrade varandra och faktiskt kostar på oss att skriva att vi gillar något istället för att, som brukligt är, bara gnälla när det är dåligt. Jag tror att jag skrev något i stil med att om en tredjedel av alla kritiska kommentarer vore positiva så har vi kommit väldigt långt.

Nu kan jag naturligtvis bara tala för mig själv, men om jag postade en tråd med något som jag tycker är roligt så vet jag att jag skulle uppskatta tio inlägg med bara ett " :e" i. Skulle jag istället få tio "gammal" så... Äsch, du förstår. :)

Det är det jag menar, det finns så många små saker som tillsammans gör så mycket. :)

Hmm........Deja vú :q :e

Medlem sedan feb. 2003250 inlägg

Lunar suger så jävla hårt, har blivit kickad därifrån aldeles nyss, känns inte så kul vill jag lova...

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Lunar suger för att du inte kan bete dig som folk :q

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

benken skrev:

Lunar suger så jävla hårt, har blivit kickad därifrån aldeles nyss, känns inte så kul vill jag lova...

Undra vad du gjorde då §e

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

frankof skrev:

Lunar suger för att du inte kan bete dig som folk :q

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

webForum är webForum.
Lunarstorm är, ja, Lunarstorm.

Så, det va inte så svårt. :e

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Selle skrev:

webForum är webForum.

Bra att någon har koll på läget. :birp

Selle skrev:

webForum är webForum.

Selle är alltid... ja så.. :)

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Qimen skrev:

Selle skrev:

webForum är webForum.

Ponnyaktig? :e :p

Selle skrev:

Qimen skrev:

Selle skrev:

webForum är webForum.

Ponnyaktig? :e :p

:e :e :e

Rikard skrev:

colione skrev:

Jag förstår din kamp Rikard, men jag anser ändå att dubbelmoralen är ganska stor.

Du skriver att det finns så mycket små saker osv, men de stora sakerna, kritiken han får efter skrivandet av den här tråden eller vilken lunrstormtråd som helst, gör det hemskare än tio uttryck där det står gammal i. Men visst, man ska även ha det trevligt även i liten skala ;)

Jag tror att du precis som jag ser skillnad på en tråd som inleds med något som är ett skämt och en tråd som inleds med, som jag med många med mig(?) uppfattar det som, en sarkastisk kommentar. Inte sant? :)
Jag hävdar att vi har en viss skillnad där - jag är därigenom inte med på var den eventuella dubbelmoralen skulle finnas i det här fallet.

Rikard skrev:

Jag tror att du precis som jag ser skillnad på en tråd som inleds med något som är ett skämt och en tråd som inleds med, som jag med många med mig(?) uppfattar det som, en sarkastisk kommentar. Inte sant? :)
Jag hävdar att vi har en viss skillnad där - jag är därigenom inte med på var den eventuella dubbelmoralen skulle finnas i det här fallet.

Visst gör jag det.
Och tråden i sig är fruktansvärt onödig, men frågorna och kommentarerna den i sig väcker är viktiga och intressanta...inte sant? Bara för att en tråd inleds med en en sarkastisk kommentar, som man inte behöver ta på så speciellt stort allvar om man inte vill, behöver det väl inte totalsabba den kamratliga tonen som de flesta här ivf förespråkar.

Däri ligger dubbelmoralen, man förespråkar det vänliga och korrekta men om någon inleder med fel sorts kommentar i ett inlägg så är det helt plötsligt tydligen okej att börja toksåga denne? Det är det jag inte förstår......

Dessutom valde jag inte gammal-grejen av ett skäl, utan det var mest ett exempel...

colione skrev:

Visst gör jag det.
Och tråden i sig är fruktansvärt onödig, men frågorna och kommentarerna den i sig väcker är viktiga och intressanta...inte sant?

Nej, här håller jag inte alls med dig. Vilka viktiga och intressanta frågor syftar du på har väckts?

Bara för att en tråd inleds med en en sarkastisk kommentar, som man inte behöver ta på så speciellt stort allvar om man inte vill, behöver det väl inte totalsabba den kamratliga tonen som de flesta här ivf förespråkar.

En kvalificerad gissning är att många av webForums medlemmar ogillar medlemmar som registrerar ytterligare ett användarnamn för att gömma sig och sina åsikter bakom.

Däri ligger dubbelmoralen, man förespråkar det vänliga och korrekta men om någon inleder med fel sorts kommentar i ett inlägg så är det helt plötsligt tydligen okej att börja toksåga denne? Det är det jag inte förstår...

Bryter man mot de oskrivna lagarna som finns på nätet - netiketten - så hjälper nog varken webForums regler eller något annat. Då blir domen hård och (o)rättvis, oavsett vad communityn tycker däremellan.
Jämför grundlagarnas obestridbarhet. Om en lag bryter mot en grundlag, så ryker lagen - inte grundlagen.
Så, jag förstår fortfarande inte var du har dubbelmoralen!? :q

Rikard skrev:

colione skrev:

Visst gör jag det.
Och tråden i sig är fruktansvärt onödig, men frågorna och kommentarerna den i sig väcker är viktiga och intressanta...inte sant?

Nej, här håller jag inte alls med dig. Vilka viktiga och intressanta frågor syftar du på har väckts?

Bara för att en tråd inleds med en en sarkastisk kommentar, som man inte behöver ta på så speciellt stort allvar om man inte vill, behöver det väl inte totalsabba den kamratliga tonen som de flesta här ivf förespråkar.

En kvalificerad gissning är att många av webForums medlemmar ogillar medlemmar som registrerar ytterligare ett användarnamn för att gömma sig och sina åsikter bakom.

Däri ligger dubbelmoralen, man förespråkar det vänliga och korrekta men om någon inleder med fel sorts kommentar i ett inlägg så är det helt plötsligt tydligen okej att börja toksåga denne? Det är det jag inte förstår...

Bryter man mot de oskrivna lagarna som finns på nätet - netiketten - så hjälper nog varken webForums regler eller något annat. Då blir domen hård och (o)rättvis, oavsett vad communityn tycker däremellan.
Jämför grundlagarnas obestridbarhet. Om en lag bryter mot en grundlag, så ryker lagen - inte grundlagen.
Så, jag förstår fortfarande inte var du har dubbelmoralen!? :q

Vi verkar inte komma någon vart i det här, jag tycker mig finna en dubbelmoral som du inte tycks finna. Vi kommer uppenbarligen inte längre....

Felet som jag tycker, är som sagt var, att man tydligen får såga någon när denne skriver en felaktig sak. Bara för att man bryter mot netiketten så ska det inte vara okej att dräpa någon virtuellt....man kommer längre om man är snäll i det läget.

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)