Allt som inte skada ngn annan är normalt :e
Min tjej säger att det är fullt normalt att ta en djup tallrik med äppelmos med lite mjölk runtomkring och äta det som om det vore gröt!!
Helrubbat tycker jag!!
Vem av oss har rätt?
31 svar · 874 visningar · startad av tveksamt
Min tjej säger att det är fullt normalt att ta en djup tallrik med äppelmos med lite mjölk runtomkring och äta det som om det vore gröt!!
Helrubbat tycker jag!!
Vem av oss har rätt?
Allt som inte skada ngn annan är normalt :e
Hon har rätt. :)
Naturligtvis har hon rätt! Lingonsylt funkar också bra. :)
Låter helt befängt i mina öron.
Nog för att äppelmos är jävligt gott men att äta det typ som kräm, njaaa...
Nejfasen.. Det går inte.
erre skrev:
Naturligtvis har hon rätt! Lingonsylt funkar också bra. :)
Nehedu.. Det går inte heller...
;)
tveksamt »
Kan du tänka dig att äta ett äpple och dricka ett glas mjölk till? Vad är skillnaden mot att äta ett mosat äpple med mjölk. :q
Ingen av er har rätt. Det är en fråga om tycke och smak huruvida äppelmos med mjölk är en rätt. ;)
Hon har rätt, men jag skulle aldrig själv få för mig att utsätta mig för något liknande ;) :x
Kom på en grej till: Heter det inte "äpplemos"? Det är ju faktiskt mosade "äpplen" och inte mosade "äppel"
Hon har rätt.
Så äter man ju alltid på hösten när äpplen är mosade till äpplelmos.
Okej, tack för era åsikter, uppenbarligen var det inte så in i helvetes korkat som jag trodde men jag tycker fortfarande att det är jag som har rätt.
det funkar väl, men lite gröt till skadar inte :e jag är dock tveksam om för mycket är bra för magen :birp
annars är jordgubbar eller blåbär och mjölk fett gott!
jag håller nog med tveksamt...
Äppelmos med mjölk är riktigt gott, man kanske skulle ta sig en tallrik...
Helt ok! Gärna med en macka vitt bröd med sylt på :e
Jag tycker att det låter helt okej! I alla fall med en lite mindre tallrik. :)
Web-Tor skrev:
Kom på en grej till: Heter det inte "äpplemos"? Det är ju faktiskt mosade "äpplen" och inte mosade "äppel"
Och heter det inte "äppleträd"? Det är ju där det växer "äpplen" och inte "äppel". ;)
Web-Tor skrev:
I Skåne säger dom "äpplemos" och alla andra säger det korrekta "äppelmos". Dom säger "äppelen" istället för "äpplen" också så jag skulle nog inte lita på dom. ;)