Vad trevligt :/
Alltså jag ville bli fallskärmsjägare för att få hoppa fallskärm
Nu fick jag reda på att en kompis som är det har varit i boden en månad för vinterövningar.
Fan kyla :(. trodde jag inte..!! lurad :(.
Men vad får man inte vänta sig.
12 svar · 374 visningar · startad av Nickemannen
Nu fick jag reda på att en kompis som är det har varit i boden en månad för vinterövningar.
Fan kyla :(. trodde jag inte..!! lurad :(.
Vad trevligt :/
sådant måste de väl säga när man mönstrar :(
hehe, vill du bli fallskärmsjägare och inte tål kyla så är du helt ute och cyklar kan jag meddela.. :h
Jag myser alltid lika mycket när jag ser sånt här. Snubbar kommer hem efter mönstringen och säger att "Japp, jag ska bli stenhård jägare, ojoj vad tuff jag är", men sen kommer verkligheten ifatt dem och de får reda på vad det verkligen innebär.
Min polare låg i boden, och under 1 månad hade de besök av en grupp jägare från K3 (tror jag det var). De var stentuffa när de kom dit, men efter ett par veckor ute i kylan så slutade det inte bättre än att flera av dem fick söka för förfrysningsskador. Då pratar vi inte domnade fötter och lätt kylslagna fingrar utan kroppsdelar som närapå intagit färgen svart...
hehe!!
jag klarade ju veckan med alla tester.
Men kyla är inte kul. Är inte rätt för kyla men ändå :(.
Som oelbal säger. vem vill mista kära ägodelar ;)
Äh, jag hamnade också i Boden i en månad för vinterutbildning och slutövning. Och jag hade ju faktiskt valt en mestjänst och förklarat för inskrivningsförrättaren att jag absolut inte ville hamna norr om Uppsala. Hursomhelst visade det sig att de drygt fyrtio minusgraderna i trakterna kring Boden och Jokkmokk inte var så farligt jämfört med den mellansvenska regnhösten (det var då man verkligen fick känna på hur det var att frysa).
"Det som inte dödar en stärker en" :D
Re: Lurad :(
Nickemannen skrev:
Nu fick jag reda på att en kompis som är det har varit i boden en månad för vinterövningar.Fan kyla :(. trodde jag inte..!! lurad :(.
En riktig karl söker till Boden :p :e
Sökte frivilligt till Boden, det var skitkul :OO
Dessutom så fick vi spöa några fjolliga jägare... §jr
DE ÄR INTE KALLT HÄR I BODEN! SLUTA ERA MESAR! x( ;)
Piiip skrev:
DE ÄR INTE KALLT HÄR I BODEN! SLUTA ERA MESAR! x( ;)
Håller faktist med piip...
Om jag kunde skulle jag flytta upp dit bums...
Varmt på sommaren och myggfritt på vintern ;)
när bror var på vinterövning så somnade han i snön :e
lätta köldskador i ansiktet fick han