webForumDet fria alternativet

wF - tröjorna...

Småprat

40 svar · 1 115 visningar · startad av Blårand

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg
Frågan#1

Har följt storyn om de försvunna wF - tröjorna som beställdes för över ett år sedan. Ärligt talat så tror jag nog inte att de kommer att dyka upp, då de inte dykt upp efter ett år.

Funderar själv på ett tröjköp, men är ju nu typ 1,5 år försent ute. Då tröjorna inte lär komma, undrar jag om vi kanske ska göra ett nytt försök? Vi lämnar en spec. och ett förslag till ett tryckeri och ser vad kostnaden blir. Därefter kan vi kolla om det finns efterfrågan hos medlemmarna på wF. Finns efterfrågan kan vi ju göra en beställning? Från start till mål bör inte processen tar mer än max 2 månadare. Fast å´andra sidan kanske allt för många wF medlemmar inte längre vågar satsa några pengar i fler tröjprojekt?

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Jag tänker vänta på min tröja jag har köpt, om det så tar min livstid!

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Detta börjar kännas tråkigt att det skall ta sådan tid.
Nog för att det är jobbigt att ha hand om detta borde det ha ordnats vid denna tiden.

Vill väldigt gärna ha min wF t-shirt.

Men om man skulle kräva pengarna tillbaka vart skulle man vända sig ?

Har ju kvittot kvar på inbetalningen men vad har man att säga till de som skulle hjälpa en ?

Är det tillräckligt mycket pengar för att kräva tillbaka ?
Rent principiellt är det ju faktiskt det.

Skulle gärna vilja ha ett svar från Tengblad.
Varför de inte dyker upp.
I hans tidigare inlägg så skulle de vara framme inom en vecka för 2 eller 3 månader sedan ?

Skall vi alla säga att vi är lurade ?

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Jag har precis som Blårand följt allt detta, Tengblad har avgått som moderator och hans senaste inlägg var 2003-04-20 11:17.
Vart har han tagit vägen?

Jag tänkte beställa men hade inte pengarna just då, tycker synd om er andra som fått vänta, men jag tycker ändå Blårands idé för oss som inte beställde att kunna beställa nya.

Klandrar inte Tengblad, jag har sett vad han skrivit och tvekar egentligen inte på att dem kommer fram, men dem har fått vänta läänge.

Han borde åt minststående komma med lite information om hur det går.

Och att han avgått som moderator samt inte skrivit något på ett tag. Är ju inte lovande tyvärr. Jag vill också tro på att vi får dom,

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Nickemannen skrev:

... samt inte skrivit något på ett tag. Är ju inte lovande tyvärr.

Eller tvärtom, han jobbar säkert för fullt med tröjorna och har därför inte tid att skriva massa inlägg. :)

optimist :D

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Alltid... :)

Nickemannen skrev:

Skall vi alla säga att vi är lurade ?

Tror dessvärre att det lutar åt det hållet, tyvärr. Hade jag varit en av de medlemmar som betalt pengar för en tröja, och den ännu inte levererats, skull åtminstone jag känna mig lurad.

Nu är frågan finns det något juridisk sätt att få tillbaka pengarna ?

Nickemannen skrev:

Nu är frågan finns det något juridisk sätt att få tillbaka pengarna ?

Om wF var ansvariga för försäljningen, och ni inte kan komma överrens, bör du kontakta din konsumentvägledare i kommunen. Denne kan hjälpa dig med rådgivning, och även hjälpa dig med en anmälan till ARN, allmänna reklamationsnämnden om så behövs.

Om Tengblad på egen hand ansvarat för försäljning, och ni inte kan komma överrens om en lösning, så bör du kontakta kronofogdemyndigheten eller polismyndigheten för vidare rådgivning.

Sedan är det naturligtvis svårt att avgöra om det är värt att strida om 100:-? Själv skulle jag svälja stolheten, och inte vidtaga några åtgärder.

För övrigt kan nämnas att om en beställd produkt inte levereras inom utlovad tid, så har man mig veteligen rätt att som konsument häva köpet och få pengarna tillbaka? Rätta mig gärna någon om jag har fel?

Hur som helst är det enormt tråkigt.

VILL HA T-SHIRTEN. hade betalt han 100 spänn för att fixa den. Och 100 för kostnaden att tillverka och skicka den. Men icke.

Betalade ni totalt 200:- för tröjorna med frakt och allt?

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Rödalacket skrev:

Nickemannen skrev:

... samt inte skrivit något på ett tag. Är ju inte lovande tyvärr.

Eller tvärtom, han jobbar säkert för fullt med tröjorna och har därför inte tid att skriva massa inlägg. :)

I så fall bör ju folk börja få dem snart...

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

ni lär inte kunna göra nånting med ARN när tröjan kosta 200 kr...
förövrigt lär han inte ha fixat dom som företag å då har ni ingen å anmäla.
ni sitter helt enkelt på pottkanten.

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Man lär väl kunna polisanmäla en privatperson för att ha brutit ett avtal eller har jag tokfel??

Jymdis skrev:

ni lär inte kunna göra nånting med ARN när tröjan kosta 200 kr...

Det stämmer. Kollade uppgiften vidare på deras hemsida. De har följande värdegränser:

Följande värdegränser gäller för de olika avdelningarna:

300 kr: ärenden som hör till sko-, textil- (kläder, hemtextil) eller allmänna avdelningen

Blir nog polismyndigheten eller kronofogdemyndigheten, man får kontakta om man vill försöka få sina pengar tillbaka, tyvärr.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Sans och förnuft
Det finns en lista på vilka som beställt.
Ett antal av dessa bor i Örebro.
En enkel kontakt med Tengblad bör lösa det hela.
Jag fick ett personligt mail och har tidigare frågat vad vi kan göra för att hjälpa till attt lösa det hela. Han svara att det är på "G".
Vilka känner Tengblad personligen.?

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Kära vänner,

Först och främst kan jag försäkra er om att Tengblad inte haft några som helst intentioner till att lura de som beställt tröjor. Tengblad är en mycket hedervärd person som jag tveklöst skulle kunna anförtro till att ta det ansvar som han i detta fallet gjort.

Jag har pratat med honom ikväll och han har sagt att den ska komma inom snar framtid.

Tengblad har haft vissa saker i sitt privatliv som han helt enkelt varit tvungen att prioritera, något jag vänligen ber er respektera precis som jag antar att ni själva önskat bli.

Nu föreslår jag att ni glädjer er över den tröja som ni snart kommer att kunna bära på krogen, middagar, träningen, framför datorn, överallt! :)

Bitterheten tar jag hand om, jag kommer nämligen definitivt inte att få någon tröja eftersom jag inte beställde någon.

Vänligen,
Er tröjlöse forumledare

Hur som helst, ska vi återgå till huvudsyftet i tråden? Under de ca 1,5 år som gått sedan tröjbeställningen gjordes, har många nya medlemmar kommit till wF. Kanske dags för en ny beställningsrunda av tröjor, så att även nya medlemmar får en möjlighet att köpa en tröja?

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)