Nja... jag är ju förmodligen väldigt tidig på jobbet.
Trött som en gringo, tillika långt från savannen som fyrbent. ;)
Tråkigt nog verkar det inte, för en gångs skull, vara någon igång just nu.
Slutskämtat! Jag är här på jobbet, eftersom jag insåg - cirka två timmar efter 0 - 2 förlusten mot Kanada - att jag fått företagets ekonom att tro att vi har cirka två miljoner mer på kreditsidan än vad vi egentligen har... inte bra... inte bra alls... verkligen helt ¤%&#¤%& illa! Jag är utvecklare. Inte ekonom! En ekonom kan inte vara utvecklare, eftersom det är en motsägelse... ;)
Så nu sitter man här och försöker hitta ett minustecken (eller plustecken - vem bryr sig om tecken?), som inte är där det ska. Jag letar bland 15000 rader kod. Suck! Livet är inget skoj nu... jag tycker synd om mig själv.
På plussidan ligger att jag hade jäkla skoj de där två timmarna, så det är inte så illa. :)
Någon som vart med om något liknande fel? Eller ett lika drygt problem?
en dryg grej var när vi skulle språka (byta ut all text i asp sidor mot text från databas) på samtliga sidor i ett system... sitta och manuellt klippa ut text och placera in variabler med texten i som kommer från en db hämtning samt lägga in texten i databasen. Typ 5 - 100 texter per sida i 50 sidor... eller hur många var det Erik J, du var ju med? Sug lång tid tog det och gissa om man fick med alla texter eller om man missade något någonstans.
för övrigt är jag hemma, och jag får sluta jobba så fort som jag har lyckats skriva en rapport och gjort min tidrapport för hela månaden... förhoppningsvis innan lunch.
schweet! Då var man klar med sina tidrapporter, sin rapport, 4 mail med statusrapporter till olika chefer och annat löst folk. Dax att börja ha trevligt.
Åkte extra tidigt till jobbet idag, enbart för att upptäcka att det var jäkligt stendött här. Uppenbarligen arbetar större delen av alla hemma så jag funderar på att packa mig hemåt med nästa tåg om 20 minuter. Typiskt när man för en gångsskull släpade sig upp klockan 6. :l
Åkte extra tidigt till jobbet idag, enbart för att upptäcka att det var jäkligt stendött här. Uppenbarligen arbetar större delen av alla hemma så jag funderar på att packa mig hemåt med nästa tåg om 20 minuter. Typiskt när man för en gångsskull släpade sig upp klockan 6. :l
Åka till jobbet :q Vara där extra tidigt :q
He he he, gissa vem som är ledig idag. Sitter hemma och slöar på webForum. :e
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e