På mitt gym, som drivs av kommunal så står det att det inte kommer att vara öppet om kommunal går ut i strejk. Vaktmästarna kommer inte att låsa upp.
I vår skola är det vaktmästarna som gör det. Om du inte öppnar så ingen skola! Om nu någon lärare skulle öppna så gör väl de sig skylldiga till "strejkbrott" (kommer inte på vad det heter), så det kan du inte göra...
Våra vaktmästare består av ett gäng polska bärplockare som ägnar förmiddagarna åt att torka dörrhandtag och eftermiddagarna åt att sitta i bamba och glo ut som om de vore stenade eller nåt.
Förut stötte de på bambatanten men hon slutade. Undrar varför!?
Jag såg förresten vår skolas vaktmästare komma cyklandes idag (ironiskt nog). Han hade lite underlig min... hmm...
Kan det månne vara så att han faktiskt ska delta i någon strejk eller tänkte han kanske i stället på var f-n han lagt nyckeln till skolan?
Till alla i som går i skolan! Ingen skola! Hur ska du få läsare till den här tråden? :q ;) Det som inte finns kan ju ingen gå i... alltså gäller inte tråden någon... ;)
Till alla i som går i skolan! Ingen skola! Hur ska du få läsare till den här tråden? :q ;) Det som inte finns kan ju ingen gå i... alltså gäller inte tråden någon... ;)