webForumDet fria alternativet

Världen, självmord, porträtt

Livsfrågor & relationer

5 svar · 309 visningar · startad av m_soderlund

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg
Frågan#1

Det finns så mycket olycka i världen.
Inte för att jag inte insett det förut, men det känns ännu värre idag än
på ett långt tag.

Och hur kom jag in på detta då?
Jo, så här ligger det till:

Idag ska jag ha föredrag i svenskan angående etik och moral, och jag har bestämt mig för att prata om självmord. Självmord just för att det ju är ett ämne som verkligen berör.

I alla fall - jag satt större delen av den gånga söndagen och skrev på mitt föredrag och kollade upp saker på nätet. Jag sökte via Google, och sen kom det för mig att söka på webForum. Jag sökte och upptäckte en hemsk tråd, denna av SPiN. Jag läste och blev mer nere än vad jag varit på några månader. Usch vad hemskt!

Så, igår när jag tyckte mig vara klar med föredraget, kollade jag lite på nyheterna och efteråt hade jag inget att göra. Jag var lite missnöjd med mitt dåvarande wF-porträtt, och gjorde ett nytt i ungefär samma stil - men med smileyn :x i det i stället för den tidigare :) .

Idag kände jag mig bara för att skriva av mig, och här har ni då det jag skrivit av mig. Och sen har ni mitt nya porträtt till vänster.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Helt okej att du skriver av dig men lova att bli gladare, ditt porträtt ser så ledsamt ut... :l ;)

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Jag har en bekant som har försökt ta livet av sig. Det är inte roligt kan jag berätta.. :(

Men varför deppa för det? Det är klart att det inte är nånting att bli glad över, men jag tycker inte det ska förstöra en själv för det..

Dryden skrev:

Helt okej att du skriver av dig men lova att bli gladare, ditt porträtt ser så ledsamt ut... :l ;)

Man blir nog gladare så småningom, tiden läker ju sår, vet du.

Axel: hemskt det där med din bekanta.

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Palle tar m_soderlund i kragen och ruskar om.. *ruska ruska*
Så, nu tar vi och skakar av oss det där och blickar framåt istället. :)

Jag ska försöka för hit mikul till festivalen, gör slag i saken och kom hit du också.
Palle ordnar wF-gathering a´la Hultsfred 2003! ;)

Mitt föredrag
Palle: :D

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)