webForumDet fria alternativet

Skämta om döden...

Småprat

10 svar · 479 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Kom och tänka på detta när jag läste tråden om hästkraken som var halv vägs in i en bil.

Det finns ju dom som ser döden som något allvarligt, något man inte ska skämta om.

Sedan finns det dom som tycker motsatsen, bla jag...

Vad tycker ni, kan man skämta om döden, eller är det en gravallvarlig händelse som kräver att man är helt och hållet seriös?

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Det känns som man aldrig kommer kunna smyga undan döden i alla evighet så varför inte göra denne till din vän istället för fiende?
M.A.O. så tycker jag inte att man ska frukta något oundvikligt.
Alla människor har ju ändå två saker tillsammans.

1. Livet
2. Döden

Det ena kan man skämta om så varför inte det andra? ;)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Javisst.
Vi var en av miljoner när vi var på väg till livet.
Det enda vi är säkra på nu i Livet är just döden.
Om vi lyfter den fram den, döden alltså, kanske en del förstår att man måste leva nu! Så kom igen nu med en smaskig sak om döden.
Den om när Bill Gates kom till Himlen och träffade Gud och fick frågan om var det var för skillnad på dem!

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

När jag begravde far min, hade vi en präst, som under själva ceremonin var stel och tråkig som det anstår en präst.
Men efteråt, på begravningskaffet. Då sadlade han om och blev en ståuppkomiker av katastrofala mått...

Han berättade så dåliga vitsar att man inte kunde göra annat än skratta, kommer inte ihåg skämten längre, men han sa bla att pga hans yrke så var hans ordföråd rätt begränsatt när det gällde fräckisar:OO :e

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg

Vi skall alla den vägen vandra.

Så varför inte ha lite roligt på vägen dit?!

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Jag ser inget roligt i döden längre.... Det har hänt för mycket i min omgivning på sistonde... Jag ser inget roligt i döden eller vad den lämnar efter sig men man kan inte gå runt och tänka på det hela tiden. Skämta om döden e nog bra, tycker ja iaf

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Att skämta om döden ska man göra, men hur man dör finns det saker man inte bör skämta om. Fast det brukar bli så ändå...

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

I princip kan man skämta om vad som helst, naturligtvis även om döden. Sedan är det en annan sak att vissa kanske inte tar emot sådan humor särskilt bra. Vet man med sig att man har att göra med sådana, kan det vara på sin plats att respektera detta.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Som någon klok en gång hade i sin signatur på wf (tror det var spango, men är inte säker):

Det som inte går att skämta om är heller inte värt att ta på allvar....

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

colione skrev:

Som någon klok en gång hade i sin signatur på wf (tror det var spango, men är inte säker):

Det som inte går att skämta om är heller inte värt att ta på allvar....

Jag minns att Pace har haft den signaturen tidigare.

Btw, din signatur om att tända eld på någon är rätt rolig. :)

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

UlfT skrev:

Jag minns att Pace har haft den signaturen tidigare.

Btw, din signatur om att tända eld på någon är rätt rolig. :)

Ja, det var nog han...har inte så stor koll....

Den passar dessutom in ganska bra i den här tråden...

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)