Det känns som man aldrig kommer kunna smyga undan döden i alla evighet så varför inte göra denne till din vän istället för fiende?
M.A.O. så tycker jag inte att man ska frukta något oundvikligt.
Alla människor har ju ändå två saker tillsammans.
1. Livet
2. Döden
Det ena kan man skämta om så varför inte det andra? ;)
Javisst.
Vi var en av miljoner när vi var på väg till livet.
Det enda vi är säkra på nu i Livet är just döden.
Om vi lyfter den fram den, döden alltså, kanske en del förstår att man måste leva nu! Så kom igen nu med en smaskig sak om döden.
Den om när Bill Gates kom till Himlen och träffade Gud och fick frågan om var det var för skillnad på dem!
När jag begravde far min, hade vi en präst, som under själva ceremonin var stel och tråkig som det anstår en präst.
Men efteråt, på begravningskaffet. Då sadlade han om och blev en ståuppkomiker av katastrofala mått...
Han berättade så dåliga vitsar att man inte kunde göra annat än skratta, kommer inte ihåg skämten längre, men han sa bla att pga hans yrke så var hans ordföråd rätt begränsatt när det gällde fräckisar:OO :e
Jag ser inget roligt i döden längre.... Det har hänt för mycket i min omgivning på sistonde... Jag ser inget roligt i döden eller vad den lämnar efter sig men man kan inte gå runt och tänka på det hela tiden. Skämta om döden e nog bra, tycker ja iaf
I princip kan man skämta om vad som helst, naturligtvis även om döden. Sedan är det en annan sak att vissa kanske inte tar emot sådan humor särskilt bra. Vet man med sig att man har att göra med sådana, kan det vara på sin plats att respektera detta.