Det är ju mitt och Overjajds tokhemliga kodsystem, kan säga att ni är jätte långt från det rätta svaret
Siffror i botten av dricksglas?
43 svar · 5 053 visningar · startad av flat-eric · sida 2 av 3
Frågan, av flat-eric
En liten fråga som slog mig nu mittiallt. Vad betyder siffrorna (oftast bara ental) som står i botten av dricksglas? Minns i lågstadiet då man tävlade i vem som fick glaset med högst siffra, men jag tvivlar på att det är anledningen till att dom står där ;)
Läs frågan i sin helhet →erka skrev:
Det är ju mitt och Overjajds tokhemliga kodsystem, kan säga att ni är jätte långt från det rätta svaret
Korrekt.
Ni är alla ute och cyklar i fel ände av rätt svar. (?)
12, rörstrand 23
22 arcoroc.
[går på erkas och overrides lurerier utan vidare] :e
bassebhu skrev:
Mika3l skrev:
Nej, på lågstadiet tävlade man inte om vem som hade högst nummer. Man kollade hur gammal man var. :p
Knappast!! Man tävlade man om vem som hade störst och längst. §e :e :birp
Hm, kanske därför Gandalf jämt får 14? §e
Viking skrev:
bassebhu skrev:
Mika3l skrev:
Nej, på lågstadiet tävlade man inte om vem som hade högst nummer. Man kollade hur gammal man var. :p
*LOL* §e :e :birp
Ni gör mig hemskt ledsen med erat påhittade snack om att siffrorna skulle visa hur gammal man är. :( ;)
Det är ju bara den enkla grejen att högre siffra ger högre status! :)
Nåja, skönt att få veta vad som egentligen ligger bakom dessa siffror, tackar och bockar! :bire
Det är ju bara den enkla grejen att högre siffra ger högre status!
Beror ju på hur man ser på saken, jag har hört att storleken inte spelar någon roll utan hur man använder den. :stud
Mika3l skrev:
Beror ju på hur man ser på saken, jag har hört att storleken inte spelar någon roll utan hur man använder den. :stud
Pratar du om dricksglaset nu eller :q ;)
Och låt mig gissa, skickar man ett sms till ett visst nummer för 10 kr så kan man skaffa Dricksglas PRO i en månad eller. :p ;)
erre skrev:
Och låt mig gissa, skickar man ett sms till ett visst nummer för 10 kr så kan man skaffa Dricksglas PRO i en månad eller. ;p
:e
Viking skrev:
bassebhu skrev:
Mika3l skrev:
japp, och om jag minns ännu mer rätt så räknades det i millimeter. :birp §e
bassebhu skrev:
Mika3l skrev:
Då förlorade du va? :P §jr
Piiip skrev:
bassebhu skrev:
Mika3l skrev:
Då förlorade du va Mika3l? :P §jr
Japp, det gjorde han :e :birp
Nu tycker jag att det här har blivit en storm i ett vattenglas! ;)
[AMD skrev:
Zmaster]Jag är yngst i tråden
Nu ska vi inte ljuga här va? §jr
Men jag instämmer väl med alla andra; det har två meningar. Att visa hur gammal man är och att visa vilken maskin som har gjort det. ;)
erre skrev:
Och låt mig gissa, skickar man ett sms till ett visst nummer för 10 kr så kan man skaffa Dricksglas PRO i en månad eller. :p ;)
Alldeles korrekt! Plus att man får siffrorna i guld! :D
flat-eric skrev:
Mika3l skrev:
Pratar du om dricksglaset nu eller :q ;)
Mmmmm... :stud
erre skrev:
Och låt mig gissa, skickar man ett sms till ett visst nummer för 10 kr så kan man skaffa Dricksglas PRO i en månad eller.
:e
basse liten skrev:
japp, och om jag minns ännu mer rätt så räknades det i millimeter.
§e :e
basse liten skrev:
Japp, det gjorde han
Nej nu! x( x( x(
erre skrev:
Och låt mig gissa, skickar man ett sms till ett visst nummer för 10 kr så kan man skaffa Dricksglas PRO i en månad eller.
Miljöskadad? :e

![[AMD]Zmasters avatar](/av/3411.gif)