webForumDet fria alternativet

Åre aeger!

Småprat

8 svar · 273 visningar · startad av Gandalf

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg
Frågan#1

Soligt som bara den...
Högsta uppmätta temperaturen i landet mättes där vi har vår stuga... åka skidor över vatten och strula... gött som fan ska jag säga... Glad Påsk på er!! :birp :bire :bire

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Åre är nice! men nu? nja.. kan inte vara någon bra skidåkning i sorbet ..... :l

vatten skidor?

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Vet inte heller om jag tycker om att åka skidor utan snö :q

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

åka på sanddyner?

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Re: Åre aeger!

Gandalf skrev:

Soligt som bara den...
Högsta uppmätta temperaturen i landet mättes där vi har vår stuga... åka skidor över vatten och strula... gött som fan ska jag säga... Glad Påsk på er!! :birp :bire :bire

Åka skidor över vatten? :q
Det där får du föklara. Låg det is på sjön? Var det sankmark med snö på? Eller ... ;)

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Ska upp till Vemdalen till helgen för ett sista våråk! 90 procent av backarna vätter mot norr så där ska det väl iaf finnas snö så det går att åka skidor :e !

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Det är nu man ska ligga i solstolen med en drink :e
Lite sent och åka skidor, även om det kan vara väldigt härligt, åkte själv härom veckan, men det är bättre snö tidigare på året...

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Jag har aldrig åkt skidor i Åre, trots att jag bott i kommunen i 13 år och haft fria liftkort till alla skidsystem i kommunen. Skandal!! :)

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Re: Re: Åre aeger!

bewern skrev:

Gandalf skrev:

Soligt som bara den...

Åka skidor över vatten? :q
Det där får du föklara. Låg det is på sjön? Var det sankmark med snö på? Eller ... ;)

Enkelt... smältvattnet bildar en stor fet pöl.
Sedan tar man FET fart och när man åker ned i vattnet lutar man sig bakåt sen är det "vattenskidor". Man ska dock inte strula som en massa finnar lyckades med :e

marja: Shame on you

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)