Soligt som bara den...
Högsta uppmätta temperaturen i landet mättes där vi har vår stuga... åka skidor över vatten och strula... gött som fan ska jag säga... Glad Påsk på er!! :birp :bire :bire
Åre aeger!
8 svar · 273 visningar · startad av Gandalf
Vet inte heller om jag tycker om att åka skidor utan snö :q
åka på sanddyner?
Re: Åre aeger!
Gandalf skrev:
Soligt som bara den...
Högsta uppmätta temperaturen i landet mättes där vi har vår stuga... åka skidor över vatten och strula... gött som fan ska jag säga... Glad Påsk på er!! :birp :bire :bire
Åka skidor över vatten? :q
Det där får du föklara. Låg det is på sjön? Var det sankmark med snö på? Eller ... ;)
Ska upp till Vemdalen till helgen för ett sista våråk! 90 procent av backarna vätter mot norr så där ska det väl iaf finnas snö så det går att åka skidor :e !
Det är nu man ska ligga i solstolen med en drink :e
Lite sent och åka skidor, även om det kan vara väldigt härligt, åkte själv härom veckan, men det är bättre snö tidigare på året...
Jag har aldrig åkt skidor i Åre, trots att jag bott i kommunen i 13 år och haft fria liftkort till alla skidsystem i kommunen. Skandal!! :)
Re: Re: Åre aeger!
bewern skrev:
Gandalf skrev:
Soligt som bara den...
Högsta uppmätta temperaturen i landet mättes där vi har vår stuga... åka skidor över vatten och strula... gött som fan ska jag säga... Glad Påsk på er!! :birp :bire :bireÅka skidor över vatten? :q
Det där får du föklara. Låg det is på sjön? Var det sankmark med snö på? Eller ... ;)
Enkelt... smältvattnet bildar en stor fet pöl.
Sedan tar man FET fart och när man åker ned i vattnet lutar man sig bakåt sen är det "vattenskidor". Man ska dock inte strula som en massa finnar lyckades med :e
marja: Shame on you