webForumDet fria alternativet

Aj, lura mig inte att skratta!

Småprat

505 svar · 15 834 visningar · startad av Luxman · sida 6 av 26

Frågan, av Luxman

Vågar man, efter alla andra här redan dokumenterade skador på min lekamen, nämna att jag just nu sitter dubbelvikt med brutet bröstben. Jag kan behöva lite uppmuntran, dock inga kramar eller något som kan locka till skratt. Jag kan inte berätta vad som hänt för då slutar ni inte skratta innan midsommar och eftersom skratt är mindre lämpligt just nu så säger jag inget ;) För Bires information så

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Dags att svara Mr. N. :) eller ytterligaren en uppvisning i undanmanövrar

Mr. N. Jag blev djupt imponerad av ditt alster
men är tvingad att fortsätta hålla er på halster.
Skammen att avslöja fadäsen kan jag nog bära
men att sluta rimma är mer än någon kan begära.
Orsaken hade kunnat bli allmän wF-kännedom
istället får ni fortsätta gissa om min sjukdom.

Men en stor eloge skall du ha för fyndig dikt
även om den inte ledde till någon större insikt.
Framför mig stundar nästa dag i plågor
där jag ännu inte vågar ge svar på frågor.
Nej istället för att lämna neslig förklaring
får jag söka smärtlindring hos min raring.

Läget är dessutom oförändrat, det gör ont när jag skrattar.
Men det glädjer väl er ännu mer vid det här laget :p

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Luxman skrev:

Med tanke på min vanliga ”tur” i olika belägenheter...

...

Klanten skall nu till sjukrummet rusa
och låta prinsessans smärtlindring mig berusa.

/Luxklanten

p.s. Var det svar på din fråga m_soderlund :e d.s.

Jepp, det var det! :D

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Luxman skrev:

Men det glädjer väl er ännu mer vid det här laget :p

Brimba, ja.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Minsann, har aldrig brutit nåt men har själv haft någorlunda ont (säkert långa vägar ifrån hur du har det men iaf) i bröstet och bara mer när man börjar skratta. Ska försöka att inte få dig att skratta alltför många gånger bara men gissa, det ska jag. Du gjorde något så simpelt som att RAMLA PÅ MARKEN bara!?

Medlem sedan okt. 2001670 inlägg

"krävs att ni bättre måste bryta ner motståndet."

Betyder det att vi ska bryta av lite fler ben på dig? :q

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Cactuz skrev:

*LOL*
Han kanske vill ha en björnkram så revbenen gör små hål i skinnet på väg ut :q §e ;)

Cactuz skrev:

Du tycker inte att jag är duktig nog på det själv?
Skall väl inte presentera någon sjukjournalshistorik men kan nämna några, benbrott, armbrott, två knäoperationer efter korsbandsbrott och meniskbrott, två revbensbrott, spricka i foten, spricka i båtben i handen......men du är välkommen att hitta några nya platser där jag ännu har oskadade kroppsdelar att bryta sönder :p

Glömde nämna att jag även haft en spricka i svanskotan när jag var ung, och det var inte "skitkul" heller :h
Men annars har det inte hänt så mycket, jag bara varit tvungen att sy ihop mig med ett hundratal stygn på spridda delar av kroppen men det räknas ju inte. ;)

Nu är det dessutom så här att idag så har jag "grymt" ont så jag vill å det bestämdaste bannlysa alla skämt i den här tråden idag. Trots att det är lönefredag och stämningen kan föranleda andra glättade sinnesyttringar.

Smärtlindring av olika slag mottages däremot mycket tacksamt.

Jag har nu dessutom varit tvungen att berätta för vd'n om incidenten då han vid löneförhandling såg min begränsade rörlighet. Visserligen uttryckte han viss tillfredställelse över att jag, mot läkarens inrådan, ej sjukskrev mig tre veckor men samtidigt så fick han kämpa mot skrattet....grrrr.
Jag kunde ju inte ljuga ihop någon snabb tänkbar orsak till tillståndet utan avslöjade fadäsen, så nu vete fan var förhandlingen slutar...haha.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Luxman skrev:

Jag har nu dessutom varit tvungen att berätta för vd'n om incidenten då han vid löneförhandling såg min begränsade rörlighet. Visserligen uttryckte han viss tillfredställelse över att jag, mot läkarens inrådan, ej sjukskrev mig tre veckor men samtidigt så fick han kämpa mot skrattet....grrrr.
Jag kunde ju inte ljuga ihop någon snabb tänkbar orsak till tillståndet utan avslöjade fadäsen, så nu vete fan var förhandlingen slutar...haha.

Hahaha, det är ju klockrent att få bossen på gott humör inför en löneförhandling! Nu kommer du få en långt högre ökning än om du inte stått på öronen! ;)

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Luxman skrev:

... Skall väl inte presentera någon sjukjournalshistorik men kan nämna några, benbrott, armbrott, två knäoperationer efter korsbandsbrott och meniskbrott, två revbensbrott, spricka i foten, spricka i båtben i handen......

Huuu! Vad har du för dig egentligen?!? Du verkar vara i behov av verklig sympati! Här kommer den: :)
S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I...

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

LUXMAN, VAD DÖLJER DU FÖÖÖR MIIIIG, I DIIIIIIIINA MÖÖÖRKA ÖÖÖÖÖÖGON

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

/r vet ej vad jag fick för mig :e

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

[AMD skrev:

Zmaster]/r vet ej vad jag fick för mig :e

[AMD skrev:

Zmaster]LUXMAN, VAD DÖLJER DU FÖÖÖR MIIIIG, I DIIIIIIIINA MÖÖÖRKA ÖÖÖÖÖÖGON

Mörka? Jag är ju blåögd :e

aasah skrev:

S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I S Y M P A T I...

Äntligen någon som fattade vad det handlade om idag, tack aasah :)

Det kom en "säljare" till mig för ett år sedan ungefär, när han kom in på mitt rum så kollade han sig omkring, rynkade på pannan och sa "Inga kryckor idag" och sen flinade han......jag fattar fortfarande inte vad han insinuerade. :e

Det var lika dumt som när jag var med i en badmintonturnering i Katrineholm, av alla ställen! Jag spelade i en bättre motionsgrupp..haha, så vet ni det. ;) Grupp b för de som känner till klassningen. (Tyvärr så hade jag något år tidigare vunnit en turnering i grupp c, där jag borde höra hemma, men det innebar att jag blev uppflyttad till b.)

Jag vann mina första två matcher (nej inte på v.o.) vilket var kul, men sen var mina krafter slut för minst en vecka framåt. I semifinal så fick jag möta en ny typ av motståndare, en ung lovande tjej p.g.a. att deras a grupp ställdes in för att det var för lite deltagare och de lottades in bland "gubbarna" för att få spela lite.

Det var ju trevligt :p

Men jag märkte redan efter tre bollar att hennes lungor, vilka syntes under tröjan, var av en helt annan storlek än mina. Plötsligt började hon köra med mig, jag fick löpa som en idiot efter varje boll. Det dröjde inte länge innan min tunga låg och släpade efter golvet av helt andra orsaker än synintryck.

Jag fick däng efter noter.

Hmmm men det var väl ingen som såg fadäsen tänkte jag eftersom jag spelade på en avlägsen bana från läktaren.

Någon timme senare när jag hämtat mig så kollade jag på finalen i a gruppen, det var en bekant till mig som lirade på ena sidan.
Det var en helt fantastisk match, de sprang flera maratonlopp jämfört med mig. Dessutom tog "polaren" hem första set och såg oförskämt oberörd ut. När han tog lite vätska i pausen så tittade han upp på läktaren och sa med hög röst Jag har hört att en fick tjejdäng i semi sen flinade han, vände sig om och vann matchen.

Numera är vi inte "polare" :p

Jag vet inte var de får allt ifrån :OO

Komplicerad historia det där du... :e

Ingrid skrev:

Komplicerad historia det där du... :e

Jag har ju tagit meducin för ni ville ju inte ge mig någon smärtlindring, så det är inte mitt fel att jag börjar bli lite onykter... :p

aasah skrev:

Ingrid skrev:

aasah skrev:

Alldeles försent "2003-04-25 19:12", jag behövde det ju redan i morse, dessutom är det ju lönedag idag så jag kunde gå till apoteket och köpa mera whisky....förlåt meducin. ;)

Nu är det ju så med sympati....att den kommer när den kommer, medan då ...t.ex

"gå till apoteket och köpa mera whisky....förlåt meducin"

inte kommer om man inte själv gör något åt det hela... Har jag för mig. :OO

Ingrid skrev:

Nu är det ju så med sympati....att den kommer när den kommer, medan då ...t.ex

"gå till apoteket och köpa mera whisky....förlåt meducin"

inte kommer om man inte själv gör något åt det hela... Har jag för mig. :OO

Och? :p §jr

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)