Aj, lura mig inte att skratta!
505 svar · 15 842 visningar · startad av Luxman · sida 10 av 26
Frågan, av Luxman
Vågar man, efter alla andra här redan dokumenterade skador på min lekamen, nämna att jag just nu sitter dubbelvikt med brutet bröstben. Jag kan behöva lite uppmuntran, dock inga kramar eller något som kan locka till skratt. Jag kan inte berätta vad som hänt för då slutar ni inte skratta innan midsommar och eftersom skratt är mindre lämpligt just nu så säger jag inget ;) För Bires information så
Läs frågan i sin helhet →SirPeter skrev:
Luxman skrev:
Jag satsar på aasah
Snuskgubbe :e
Tänk om du stannat som forumledare, då hade man sluppit den här typen av påhopp från din sida. x(
Nu skapar du ju focus på fel sak dessutom, detta missar inte min prinsessa, nu ligger jag illa till...vojne vojne ;)
Inger
Skulle det va jag det? :q
*räcker, med VISS tvekan, upp handen till mobbing av mr. lyse bara för det*
"säljes pga dödsfall"
Det var väl ändå att ta i?
"ÖSK slog Djurgården med 1-0."
Ingrid skrev:
Inger
Skulle det va jag det? :q
Oops...skyller på Bires piller :p
Redigerar snabbt misstaget, trots att du dokumenterat missen.
*skriver med två händer igen*
Luxman skrev:
Bendro skrev:
Detta är bara ett dåligt försök från din sida att flytta fokus från den verkliga frågan.....varför du inte är man nog att stå för dina handlingar och berätta vad du gjort. Har vi måhända två prinsessor här på wF?
Två! Jösses, har jag missat en :p
Vem kan det mer vara?
Petra, aasah, Ingrid, Kitty, Rikard, hypatia, hepzy eller kanske Marja.
Jag satsar på aasah, jag vågar inte säga det högt så min prinsessa hör det, det gör så ont då. ;)
Jag ber om ursäkt Luxman. Då jag redan tidigare konstaterat att du inte är dig själv för tillfället borde jag givetvis uttryckt mig tydligare och inte använt en omskrivning.
Jag rekommenderar att du läser ovanstående när du är dig själv igen så kanske du förstår lite bättre.
Jag noterar också att du (medvetet?) valde att inte besvara frågeställningen huruvida du är man nog att stå för dina handlingar och berätta vad du gjort. Måhända beror även detta på din nedsatta uppmärksamhet.
Luxman skrev:
Jag noterar även att du Bendro använder samma metod du anklagar mig för, flytta focus från den verkliga frågan, nu handlade det enbart om ditt vara eller inte vara i översta sektionen i min lilla svarta på grund av ditt uppviglingsförsök.
Tvärtom min käre simulant. Fokus måste givetvis vara topic, och såvida jag inte misstolkat dig tidigare är topic i denna tråd din påstådda olycka och knappast min eventuella existens på en s.k svart lista. Det var alltså ett försök från min sida att flytta tillbaka fokus till rätt ämne.
Bendro skrev:
Tvärtom min käre simulant. Fokus måste givetvis vara topic, och såvida jag inte misstolkat dig tidigare är topic i denna tråd din påstådda olycka och knappast min eventuella existens på en s.k svart lista. Det var alltså ett försök från min sida att flytta tillbaka fokus till rätt ämne.
Du flyttar med en galant skenmanöver över focus från den heta frågan om ursprunget till din placering i den lilla svarta till topic, men ändå inte, för topic lyder ju - Aj, lura mig inte att skratta.
Den här manövern, oavsett hur galant den utföres, fungerar inte bäste Bendro. Din plats på listan har härmed förstärkts med ett understreck.
x( Blänger lite till på SirPeter.
Nu är ju förstås frågan ifall jag börjar närma mig kulmen av otyget och ifall jag då skall börja lätta lite på munlädret, självfallet bara till de som visat sig vara värdiga att platsa på nedre delen av listan i min lilla svarta. §jr
Bendro rockar fett mot simul-tanten! :D
Luxman skrev:
Du flyttar med en galant skenmanöver över focus från den heta frågan om ursprunget till din placering i den lilla svarta till topic, men ändå inte, för topic lyder ju - Aj, lura mig inte att skratta.
Den här manövern, oavsett hur galant den utföres, fungerar inte bäste Bendro. Din plats på listan har härmed förstärkts med ett understreck.
Topic är det som beskrivs i första inlägget i tråden. "Aj, lura mig inte att skratta" är en rubrik och inget mer. Det är givetvis en förhoppning att rubriken på något sätt relaterar till aktuell tråd, även om man sett exempel på att så alltid inte är fallet.
Om man skulle ta ditt försök till ytterligare dimridåer på allvar innebär det att trådrubriker som "Ärligt talat..." och "Hur är er syn på..." skulle avgöra innehållet i respektive tråd. Givetvis är det självklart att så inte är fallet. Det är vad som står i första inlägget och därmed kompletterar rubriken som fastställer aktuellt topic.
Detta verifieras härmed.
Sedan finns det en klar brist i logik redan i ditt första inlägg:
Luxman skrev:
Jag kan inte berätta vad som hänt för då slutar ni inte skratta innan midsommar och eftersom skratt är mindre lämpligt just nu så säger jag inget
Med detta vill du alltså säga att då du för tillfället är skadad (något som ifrågasätts från vissa håll då bevis saknas) är det med automatik mindre lämpligt för oss andra att skratta?
På vilka grunder vilar detta påstående?
Om det nu är så att du trots allt har bevis för detta ifrågasätter jag varför du inte visat befogad omtanke om dina medmedlemar och bett staff stänga alla humoristiska trådar under den tid detta tillstånd är gällande.
Då jag påvisat såväl felaktigheter gällande din argumentation angående topic som felaktigheter i logik eller i värsta fall brist på omtänksamhet för dina medmänniskor kräver jag härmed att strykas från den s.k svarta listan då anklagelsen gällande uppvigling inte kan anses styrkt.
Bendro skrev:
(något som ifrågasätts från vissa håll då bevis saknas)
Bendro skrev:
Topic är det som beskrivs i första inlägget i tråden. "Aj, lura mig inte att skratta" är en rubrik och inget mer. Det är givetvis en förhoppning att rubriken på något sätt relaterar till aktuell tråd, även om man sett exempel på att så alltid inte är fallet.
Om man skulle ta ditt försök till ytterligare dimridåer på allvar innebär det att trådrubriker som "Ärligt talat..." och "Hur är er syn på..." skulle avgöra innehållet i respektive tråd. Givetvis är det självklart att så inte är fallet. Det är vad som står i första inlägget och därmed kompletterar rubriken som fastställer aktuellt topic.
Detta verifieras härmed.
Jag citerar mina inledande rader i denna tråd:
Vågar man, efter alla andra här redan dokumenterade skador på min lekamen, nämna att jag just nu sitter dubbelvikt med brutet bröstben.
Jag kan behöva lite uppmuntran, dock inga kramar eller något som kan locka till skratt.
Redan här faller din argumentation ihop som ett korthus, topic är nämligen uppmuntran och sympati, rubricerat av Aj, lura mig inte att skratta. Därav drar jag slutsatsen att du totalt missat syftet med tråden och agerat som en motvalls kärring, vilket du är i din fulla rätt som moderator, men som självfallet renderar en notering i det övre fältet i den lilla svarta boken.
Bevis!
Du väntade, nästan på minuten, sju dagar innan du gjorde entré i den här tråden med ditt inlägg:
Bendro skrev:
Är inte det här farligt nära spam?
Räck upp handen ni som håller med och tycker att Luxman skall straffas.
Jag finner inget i det inlägget som visar på sympati eller uppmuntran, snarare tvärt om.
Dina följande inlägg är likväl i total avsaknad av sympti eller uppmuntran, de gränsar därmed till att vara fullständigt off-topic vilket borde stiputeras av ansvarig moderator.
ex:
Bendro skrev:
Dessutom betraktar jag det som ett tvivelaktigt beteende att hota en moderator i dennes utövande av moderatorskapet då det defacto är min uppgift att vidta åtgärder i händelse av spam.
Som avslutning vill jag bara säga :p
För övrigt anser jag att Kartago bör jämnas med marken.
Vad har Kartago med min tråd att göra?
Behöver jag fortsätta denna farsen eller börjar du inse dina fatala misstag?
Men för ordningens skull så fortsätter jag ett tag till att söka någon sympati eller uppmuntran i dina nästkommande inlägg.
Bendro skrev:
Att söka stöd och råd från de eminenta medlemarna på detta forum i frågan huruvida du gjort dig skyldig till spam eller inte kan näpperligen klassas som uppvigling käre Luxman.
Detta är bara ett dåligt försök från din sida att flytta fokus från den verkliga frågan.....varför du inte är man nog att stå för dina handlingar och berätta vad du gjort. Har vi måhända två prinsessor här på wF?
Nopp, snarare ytterligare ett försök att kritisera mig som person än tvärt om.
Kollar vidare:
Bendro skrev:
No comments.
Så tillslut ditt sista inlägg i denna tråd:
Bendro skrev:
Då jag påvisat såväl felaktigheter gällande din argumentation angående topic som felaktigheter i logik eller i värsta fall brist på omtänksamhet för dina medmänniskor kräver jag härmed att strykas från den s.k svarta listan då anklagelsen gällande uppvigling inte kan anses styrkt.
Skönt med sympati, du har verkligen fattat vad det går ut på :)
Nej du bäste Bendro, du förblir på övre sidan i min lilla svarta.
Dessutom nu av tre orsaker, uppvigling, utebliven sympati och ämnesflykt.
Bendro skrev:
Är inte det här farligt nära spam?
Räck upp handen ni som håller med och tycker att Luxman skall straffas.Jag finner inget i det inlägget som visar på sympati eller uppmuntran, snarare tvärt om.
Dina följande inlägg är likväl i total avsaknad av sympti eller uppmuntran, de gränsar därmed till att vara fullständigt off-topic vilket borde stiputeras av ansvarig moderator.
Jag finner det anmärkningsvärt att du tycker en frågeställning huruvida spam har förekommit skall framläggas med sympati och/eller uppmuntran av nämnda beteende.
Bristen på sympati och/eller uppmuntran övriga inlägg är relaterade till det påhopp jag drabbades av och som legat till grund för dessa inlägg.
När det gäller ditt kroppsliga tillstånd är min ståndpunkt följande:
- det är tråkigt att höra att du skadat dig och jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande
- du är en mes som inte berättar vad du gjort. :p
Luxman skrev:
Vad har Kartago med min tråd att göra?
Jamen det är väl ändå ganska självklart? :o
Försök se symboliken....mer säger jag inte. Lite får du allt tänka själv.
Luxman skrev:
Nopp, snarare ytterligare ett försök att kritisera mig som person än tvärt om.
Försök? :e §e
En klockren observation som du uppenbart inte kan bemöta. Antagligen eftersom du är medveten om det oförsvarbara i ditt beteende.
Luxman skrev:
Skönt med sympati, du har verkligen fattat vad det går ut på
:p
Kom inte och säg att du inte haft lite annat att tänka på än smärtan de senaste dagarna? ;) :birp
Bendro skrev:
Topic är det som beskrivs i första inlägget i tråden. "Aj, lura mig inte att skratta" är en rubrik och inget mer. Det är givetvis en förhoppning att rubriken på något sätt relaterar till aktuell tråd, även om man sett exempel på att så alltid inte är fallet...
OOJ! Är rubriksättningen verkligen så kass??! :p Det kan inte jag hålla med om... nog finns det i alla fall några trådar där rubrik och inlägg stämmer... även om man sett exempel på att så inte alltid är fallet skulle jag däremot kunna hålla med om! ;)
Luxman, det skadar nog inte med lite mer S Y M P A T I!
Bendro skrev:
Jag finner det anmärkningsvärt att du tycker en frågeställning huruvida spam har förekommit skall framläggas med sympati och/eller uppmuntran av nämnda beteende.
Bristen på sympati och/eller uppmuntran övriga inlägg är relaterade till det påhopp jag drabbades av och som legat till grund för dessa inlägg.
Men bäste Bendro och tillika moderator, det var en omskrivning av ämnesflykten värdig en forumledartitel. :e
Nu ifrågasatte jag varför du hela tiden befinner dig off-topic i denna tråd, bara för att du är moderator så innebär det väl inte automatiskt att du i din drift att utöva din plikt skall fortsätta argumentationen i en publik tråd. Jag trodde du vid det här laget insett att sådana diskussioner skall föras via andra media, såsom e-post eller PM.
Jag vill inte att DelPäronet skall behöva ingripa och styra upp tråden, så om du inte har något att tillföra tråden som ligger inom ramen för ämnet, så föreslår jag att du å det snaraste betänker ditt fortsatta postande i denna tråd. §e
Jag noterar dessutom att du, för att rättfärdiga ditt övriga postande slängde med ett par rader kring mitt hälsotillstånd:
Bendro skrev:
När det gäller ditt kroppsliga tillstånd är min ståndpunkt följande:
- det är tråkigt att höra att du skadat dig och jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande
- du är en mes som inte berättar vad du gjort.
Jag tackar för din önskan om ett snart tillfrisknande och noterar att du avslutar din empatiyttring med att kalla mig mes. §jr
aasah skrev:
Luxman, det skadar nog inte med lite mer S Y M P A T I!
Se där Bendro, en som fattat hur enkelt det är att ge lite sympati. Tack aasah :)
*knuffar upp tråden lite i väntan på ett snabbt tillfrisknande* :bire
Du är en kompis du :bire
Jag hoppas också att det går snabbt nu,
inte för att jag ser fram emot att avslöja fadäsen men för att kunna röra mig igen ;)
Men jag har inte riktigt nått fram till skrattläge än så ännu dröjer det ett tag :h
Okej, men när jag kommer hem från Gotland på söndag (med fyra dagars wF-frånvaro! :o) så vill jag fanimej veta! ;)
Nu när Luxman startat sin såpa här på wf så borde han vara tillräckligt återställd för att kunna berätta vad som hänt. ;)
Det kan man faktiskt tycka.... ;)