webForumDet fria alternativet

Att bli blåst på betyget...

Småprat

27 svar · 947 visningar · startad av Dryden · sida 2 av 2

Frågan, av Dryden

En liten tråd för er som vill tala ut om blåsta lärare och det knäppa betyggsystemet. Kom att tänka på det när jag läste Avancerade skolfusk. :OO Året är 1997, vårterminen. Hade en lärare i musik i första åk:et på gymnasiet. Jag och två-tre polare regerade fullständigt på dessa musiklektioner, vi spelade alla instrument och var aktiva som

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

I min syrras högstadieklass gick det en strulig kille som hade ettor och tvåor rakt över i alla ämnen, utom i syslöjd, där han - ensam - fick en femma enbart grundat på att läraren tyckte synd om honom.

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg

hehe tycka synd om!

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

i bild bedömmer man väl artistisk kreativitet och inte hur snyggt man ritar?

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Man bedömmer inte någonting i bild, man lottar ut betygen. ;)
I alla fall min lärare; en i min klass som har kanske 20% närvaro fick VG i betyg. :l
Och allt han hade åstadkommit var massa runda cirklar i blyerts med texten "sol" ovanför.

;)

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg

Mjo bild = lotteri

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Är det någon här som har läst betygskriteriena för bild? Dessa måste ju läraren följa.

Medlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Jag blev blåst på en 3'a eller åtminstånde en 2'a i musik i åk 8, var med på varje lektion och gjorde mitt bästa, allt gick ändå åt helvete eftersom jag inte har någon takt eller musik känsla i kroppen. När vi sedan fick betygen till sommaren så fick jag en 1'a i musik!! Fattar fortfarande inte riktigt hur det gick till, trode att man inte kunde få sämre än 2'a om man gjorde sitt bästa osv.
Som tur var så var läraren utbytt inför nästa termin och jag klarade av att spela Paint it black(?) på gittar för läraren (stackarn :e ) och fick en 3'a.

/Viktor

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Hade en kompis som hade IG i alla ämnen förutom bild (Han var en jävel på att teckna) där han fick VG, han hade inte varit på en enda lektion förutom den sista där han lämnade in lite saker han klottrat hemma.

Det var faktiskt rätt komiskt att se hans betyg, IG, IG, IG, IG, IG, IG, IG, IG, VG, IG, IG, IG, IG, osv :)

Undra vad han gör idag? :OO

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)