TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inlägg
obelix skrev:
hypatia skrev:
Skitsnack är bl.a. sådant som självutnämnda förståsigpåare som du, obelix, håller på med. Du har faktiskt inte en aning om vad du snackar om just nu...
Nu hänger jag inte med...
Vad är det som inte stämmer?
Allt du skrivit i ärendet är rent trams.
HepzyMedlem sedan juli 2002433 inläggHjärnan är fascinerande ja.
Något som länge har intresserat mig är MPD.
Någon som läst 'Sybil' eller 'När harpalten ylar'?
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggDet var min inte mening att göra folk upprörda, det var dumt av mig att bara påpeka den ena delen, dessutom så är det ett nytt begrepp som fortfarande håller på att lära sig om.
har en systerdotter som är ett sk bokstavsbarn...
kommer inte att ta upp just dom igen, men jag kommer troligen att nämna annat...
Än en gång ber jag om ursäkt...
obelix
(så, nu har jag lagt till ordet som saknades)
Re: Hjärnan är bra fantastisk...
obelix skrev:
Hjärnan är bra fantastisk...
Och det är därför man ska vara rädd om den..
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg
obelix skrev:
Det var min mening att göra folk upprörda, det var dumt av mig att bara påpeka den ena delen, dessutom så är det ett nytt begrepp som fortfarande håller på att lära sig om.
Just nu är jag inte särkskilt upprörd, men fascineras över hur mycket du kan slänga ur dig utan att ens blinka. Men det är klart, det här var ju ett enkelt sätt att slippa undan att på något sätt verifiera dina ogrundade påståenden. Eller är det så att det här är ditt sätt att skriva att du har fetfel?
obelix skrev:
kommer inte att ta upp just dom igen, men jag kommer troligen att nämna annat...
Och jag kommer att fortsätta ifrågasätta dina påståenden så länge de fortsätter i den här stilen. Kolla upp fakta och tänk till lite innan du slänger ur dig det som du anser vara sanning efter vad du eventuellt kanske kommer ihåg att någon - i dina ögon - lärd person har sagt.
red/
Såg just att du har redigerat bort alla dina inlägg i tråden, så jag antar att det här var ditt sätt att säga att du hade fetfel. :birp
Redigerat med anledning av webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Bendro alternativt forumledare@webforum.nu.
Bendro
Moderator, webForum
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inläggVad är det folk är så upprörda över :q
Fattar ingenting. Här talar folk om en possitiv grundsyn som samtidigt häver ur sig en massa skit. :q
Såg just att du har redigerat bort alla dina inlägg i tråden, så jag antar att det här var ditt sätt att säga att du hade fetfel. :birp
Ja, det är ju viktigt att få rätt, eller hur :OO
Jesper T skrev:
Det där är din slutsats, inte vad jag skrev.
Det är viktigt för mig att ifrågasätta när folk (i det här fallet obelix) gång på gång kastar ur sig ogrundade - och felaktiga - påståenden utan någon form av självkritik. Att hänvisa till undersökningar och vad andra har sagt utan att ge någon källa, visar - i mina ögon - på att man antingen är ********* att man försöker få det man hört ryktas om att låta som sanningar, eller att man försöker luras. I vilket fall som helst anser jag att sådana påstående ska emotsägas.
Redigerat med anledning av webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Bendro alternativt forumledare@webforum.nu.
Bendro
Moderator, webForum
BBendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg
hypatia skrev:
Jesper T skrev:
Det där är din slutsats, inte vad jag skrev.
Det är viktigt för mig att ifrågasätta när folk (i det här fallet obelix) gång på gång kastar ur sig ogrundade - och felaktiga - påståenden utan någon form av självkritik. Att hänvisa till undersökningar och vad andra har sagt utan att ge någon källa, visar - i mina ögon - på att man antingen är ******** att man försöker få det man hört ryktas om att låta som sanningar, eller att man försöker luras. I vilket fall som helst anser jag att sådana påstående ska emotsägas.
I mina ögon kan det också bero på bristande debattvana kombinerat med en övertro på det han hört från sin syster som har en son som är bokstavsbarn.
Eftersom obelix har tagit åt sig av kritiken och tagit bort de inlägg som upprörde kanske vi skulle kunna släppa den här debatten nu?
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggMaskrosbarn...
Visste ni att:
Skolan är viktig. Maskrosbarnen är ofta tysta - och anses därför ibland obegåvade - men har stor glädje av att lära. Många tycker om att läsa, något som flera av de intervjuade har lärt sig redan vid fyra - fem års ålder.
Maskrosbarnen klarar sig ofta bra i skolan fram till 11-12 års ålder. Då kan det komma en brytpunkt, när de börjar jämföra sig med andra barn och inser att de lever ett annorlunda liv. Den insikten skapar sorg och förvirring.
- Livets krokben får dem att snava ibland men de kommer igen, säger Solveig Cronström Beskow.
Någon tonårsfrigörelse finns det knappast tid till när man är fullt upptagen med att överleva. Ibland kommer revolten senare, när någon annan tagit över ansvaret i familjen.
Maskrosbarnen bär på en längtan, men inte efter något konkret för då finns risken att bli besviken. De längtar efter nåt odefinierbart som inte går sätta ord på, "längtans blå blomma".
- För att kunna längta måste du ha ett hopp och en tillit till framtiden och det har maskrosbarnen. Men de förlägger sin längtan långt fram i tiden då de är vuxna och kan skapa ett eget liv.
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggDet är ett naivt misstag att ta allt som skrivits för sanning.
Eftersom forskarna ofta har helt olika uppfattningar trots mångåriga studier av samma ämnesområde, blir deras forskningsrapporter strategiska kampmedel för att få ytterligare ekonomisk uppbackning.
Den som tror på alla forskningsrön måste vara schitzofren eftersom rapporterna ofta motsäger varandra.
Kanske ett nytt ämne att debattera för en psykologwannabee §e
r/ :r
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Theon skrev:
Det är ett naivt misstag att ta allt som skrivits för sanning.
Eftersom forskarna ofta har helt olika uppfattningar trots mångåriga studier av samma ämnesområde, blir deras forskningsrapporter strategiska kampmedel för att få ytterligare ekonomisk uppbackning.
Den som tror på alla forskningsrön måste vara scitzofren eftersom rapporterna ofta motsäger varandra.
Kanske ett nytt ämne att debattera för en psykologwannabee §e
Till skillnad mot det jag raderade, så vet jag att det stämmer väldigt bra...
Dessutom så stavas scitzofren Schizofren §e
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inlägg
obelix skrev:
Dessutom så stavas scitzofren Schizofren §e
Vad är det som stämmer väldigt bra och hur kan du veta detta ?
obelix skrev:
Det var min mening att göra folk upprörda
En besynnerlig ambition §jr
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg
obelix skrev:
Det var min mening att göra folk upprörda
Även solen har sina fläckar och stavar fel ibland :r :e
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggKalla du detta felstavning :q
Felstavning är när man som jag missar en bokstav i ett ord.
Bendro skrev:
I mina ögon kan det också bero på bristande debattvana kombinerat med en övertro på det han hört från sin syster som har en son som är bokstavsbarn.
Eftersom obelix har tagit åt sig av kritiken och tagit bort de inlägg som upprörde kanske vi skulle kunna släppa den här debatten nu?
Ehh... jo, jag var nog på väg att göra det, men när obelix inte kan inse sina begränsningar utan i bästa sensationsjournalistikanda vill fortsätta sin debatteknik är det mycket svårt att släppa tråden.
Theon skrev:
obelix skrev:
Vad är det som stämmer väldigt bra och hur kan du veta detta ?
Om någon har sagt något och man dessutom kan hitta detsamma på nätet, så stämmer det ju... :OO
Mao, det som för ögonblicket fångar obelix intresse stämmer.
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggMed tanke på hypatias och theons blodtryck bör jag kanske tala om hur det kommer sig att jag vet en del om maskrosbarn, det är pga att jag är en själv ;)
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggJag är ledsen Bendro, men eftersom Obelix insisterar på att få göra bort sig helt, fortsätter debatten :e
Nu börjar den dessutom bli intressant när den objektiva sanningen måste verifieras §e