webForumDet fria alternativet

Jag är en god människa!!!

Småprat

11 svar · 349 visningar · startad av SugarDaddy

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg
Frågan#1

<ganskaointressantegentligen>
Växlar pengar i baren, går till cigarettautomaten, slänger i 45 kronor för att få ett pkt Camel - ut rasslar 6 pkt camel utan filter o ett pkt camel med filter, dvs det jag var ute efter. Rådvill stoppar jag på mig "mitt" paket och ett paket filterlöst. Tar resten, går tillbaka t baren(stamhak) o påpekar att deras ciggautomat inte riktigt verkar ha alla paddlar i vattnet - får ett pkt cigg som tack..
Lite senare på tunnelbanan kommer en trasig människa fram o tigger en cigg, jag ger honmo tre, han går iväg, jag kommer på mig själv, går ifatt honom och ger honom det ena ciggpaketet.
Damn I feel good - men visst var det väl en god gärning?
</ganskaointressantegentligen>

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Det va inte illa du!
Jobbigt bara i morron när du kollar i ciggpaketet och upptäcker hur lite du har kvar & tänker på hur många du kunde ha hafft...

Men det va jävlligt schysst gjort asså! Jag bjuder på en :birp i wF-baren för det ;)

Medlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Damn I feel good - men visst var det väl en god gärning?

Att du gav bort paketet du snodde? Tja, så kan man väl se det antar jag. :OO

Att du gav bort paketet du snodde? Tja, så kan man väl se det antar jag

Jo, snodde är ju förvisso den korrekta termen eftersom jag tog ett paket som jag de facto inte hade betalat för, men i det här fallet var det mer paffheten över att det fortsatte ramla ner ciggpaket som ställde mig.
Först ett lätt dunk, följt av ett dunk till, jag böjer mig ner tar upp ciggpaketen stoppar automatiskt i fickan - då säger det bara rassel och det ramlar ner ciggpaket..
Jag försöker inte urskuldra mig angående min "stöld" mer än att jag faktiskt inte reflekterade över det där & då, jag var mest fascinerad - har aldrig råkat ut för en jackpot på en ciggautomat tidigare.

Medlem sedan juli 2002433 inlägg

SugarDaddy skrev:

har aldrig råkat ut för en jackpot på en ciggautomat tidigare.

*-asg-*

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

Förutom att man bortser från att du fört en människa närmare dödens kant via lungcancer........ :OO ;)
Ne jag skämtar bara.
Inte för att jag tycker det e så smart att röka, men det va schysst gjort. :birp

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag är en god människa!!!

Nope, du är en simpel tjuv med dåligt samvete.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Tycker du skulle testat automaten igen. :)

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Intressantare frågeställning:
Hur gick det med koksdonnan, sockerfarsan?

- Valde den lätta och minst problematiska vägen, hon är numera glömd & förpassad till skaran "människor man träffar några gånger, har kul med men aldrig mer".. ;)

Nope, du är en simpel tjuv med dåligt samvete.

- Nope, däremot bakfull.. :e

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Du skulle ha behållt ciggpaketen, sålt dom dyrt till uteliggaren och minderåriga = nån x-tra pilsner på krogen §e

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

SugarDaddy skrev:

- Valde den lätta och minst problematiska vägen, hon är numera glömd & förpassad till skaran "människor man träffar några gånger, har kul med men aldrig mer".. ;)

Säkert den rätta vägen, men också den tråkiga...

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)