webForumDet fria alternativet

Vad är bra med webForum?

Småprat

57 svar · 1 421 visningar · startad av Rikard

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Frågan#1

En fantastisk fredag som denna kände jag mig på humör för att göra ett litet experiment:

Hur många saker kan vi komma på som är bra med webForum?

"Regler" för tråden:

• Samma sak får nämnas flera gånger av olika personer så länge det är något - även - du uppfattar som positivt.
  • Hur många positiva saker som helst får nämnas i samma inlägg.
  • Varje positiv sak bör följas upp med en kort förklaring om varför du uppfattar det som bra.
  • Enskilda webForum-medlemmar får också pekas ut.
  • Om möjligt formatera de positiva sakerna som nedan, med en kort rubrik i fetstil och den förklarande texten i vanlig stil.

Jag börjar: :D

Communityandan
Känslan jag uppfattar finns mellan medlemmarna - att vi håller ihop och hjälps åt att skapa en bra stämning!

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

här är skoj :D

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Jag finner personer med samma intresse som jag inte har i min by.. jag är den ända(som jag vet) som håller på med html och "webbutvekling"... så jag känner mig hemma här. Kunniga medlemmar,snabba svar på sina frågor(offtast) "kompisandan" :e

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Kontaktnätet man skaffat sig.
Communityandan.
Kunskapsbanken.
+ att det är förbannat skoj för det mesta.

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Gemenskap
Många här har förmodligen likadant intresse som jag själv...

Galenskap
Ibland behöver man bli "galen", då är det bara att surfa hit å läsa en massa glenskaper ;)

Over and out, for now..

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Kunskapsområden
Det finns så oerhört många olika områden som wF's medlemmar har otroligt stora kunskaper inom.

Snabbhet och tacksamhet
Man ser ofta att ett svar följs av ett "Tack för det snabba svaret" och det vet jag att många uppskattar, både snabba svar och tacksamhet.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Att det är på svenska.

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

All kunskap som finns inom ett par musklick bort, närsomhelst. Och skulle man mot all förmodan ha en fråga som inte har lösts förut, så tar det bara några minuter, oftast.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Rikard
Din vackra nuna :r :f :e

Kompisandan
Den kan vara svår att uppnå på ett forum, om den finns tillhör den oftast bara en elit, så är det inte här.

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Kunskapen
Gemenskapen
Tramset (för det mesta.. Inte när man försöker vara allvarlig :OO )
Att det finns fler som gillar samma saker

edit/ glömde snabbheten på svaren.... :r

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Dom snabba svaren!

Alltid, när jag än behöver hjälp så får jag svar. Oftast inom en halvtimme men ibland redan inom ett par minuter. Jag lär mig alltid något här!
STORT tack till er som står ut med mina märkliga frågor! ;) :f

Vänskapen

Jag har hittat en av mina bästa vänner genom WF, en själsfrände. :f

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Framförallt: kvaliteten på forumet!!
Nämner också...
+ snabbhet. Både att medlemmarna postar snabba svar och att det också är snabbladdat och enkelt.
+ man har roligt på wF! :bire
+ en skön attityd bland medlemmarna!

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Varför skriver du sådna inlägg colione.. jag har inte kunnat läsa hur många inlägg som hellst från dig.. är det en bugg eller vad?

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Det är ett (oftast) mycket seriöst ställe för att söka kunskap och utbyta erfarenheter på.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

voigtann1 skrev:

Varför skriver du sådna inlägg colione.. jag har inte kunnat läsa hur många inlägg som hellst från dig.. är det en bugg eller vad?

För att jag gillar Rikard... ;) det måste vara din skärm som det är fel på....men nu ska vi inte tramsa sönder tråden....

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Prestandan på servern!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Det fria alternativet
Att det, i enlighet med kjells önskemål, drivs av medlemmar.

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Lärorikt
Jag har lärt otroligt mycket om mig själv, hur jag bäst hanterar olika situationer som kan uppstå och fått nya perspektiv på saker och ting genom att ta till mig medlemmars åsikter.

Resurs
webForum är en otrolig resurs som bjuder på oräknelig mängd kunskap.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Därför stannar jag kvar på webForum och tycker att webForum är Sveriges bästa forum:

* Språket är mycket bra här - få felstavningar och särskrivningar - medlemmarna skriver bra helt enkelt!

* En otrolig resurs. Man får snabbt svar om man exempelvis behöver hjälp.

* wF-andan är otrolig - medlemmarna verkar trivas bra med varandra och stämningen är mycket god.

* Framför allt är webForum så seriöst! I många andra forum skapar medlemmarna nya trådar bara för att de vill samla på sig så mycket inlägg som möjligt, men så är inte fallet här. Vuxna och ungdomar är tillsammans och lär varandra.
I och med att det finns så många vuxna här och att forumet startats av vuxna så tror jag att det har haft stor betydelse för att webForum är det forumet är idag. Forum som är startade av ungdomar tenderar oftast (märk väl, jag skriver oftast, inte alltid) att bli oseriösa.

Mycket bra tråd och bra initiativ Rikard!

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Kunskapen

wF är en jättelik kunskapsbank. Den fråga jag vill ställa, är nästan alltid redan ställd och svaret finns i någon av trådarna.

Humorn

Jag är beroende av humor och några medlemmar ger mig många glada stunder. Speciellt tackar jag följande i bokstavsordning:
@nders, Bire, Hypatia, Rikard och SirPeter.

Bredden

Många forum med olika inriktningar gör wF till den perfekta idébanken.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)