Läste i gårdagens DN att 9:ornas nationella prov i matematik läckte ut någon dag innan provtillfället på nätet, och att det "tisslades och tasslades" en hel del om det i skolorna innan det innan provat, samt att lärarna ringde ner den myndighet som gjort provet. (Förstår inte hur lärarna fick reda på det iofs)
De skulle tydligen ha sammanträde igår, kanske kommer de fram till att de inte kan använde provet som underlag för betygen.
Och apråpå svenska nationella prov, jag har precis haft ett - Svenska B i gymnasiet. Hur de gick? Som vanligt - man får en himla massa timmar på sig, är i princip klar efter cirka 3 timmars slöskrivande, väntar på lunchen som består av frallor, äter lunchen, rundar av uppsatsen och lämnar in lååångt innan de flesta lämnar in - och oftast får man MVG också.. :)
Och apråpå svenska nationella prov, jag har precis haft ett - Svenska B i gymnasiet. Hur de gick? Som vanligt - man får en himla massa timmar på sig, är i princip klar efter cirka 3 timmars slöskrivande, väntar på lunchen som består av frallor, äter lunchen, rundar av uppsatsen och lämnar in lååångt innan de flesta lämnar in - och oftast får man MVG också.. :)
Vilket ämne skrev du om? Jag skrev min på 1h och 40 min....Sen smugglade jag med pappret med uppgifterna ut...så ör det någon som vill ha en kopia PMa mig.. :p ;)
Vilket ämne skrev du om? Jag skrev min på 1h och 40 min....Sen smugglade jag med pappret med uppgifterna ut...så ör det någon som vill ha en kopia PMa mig.. :p ;)
Jag skrev om det första ämnet - Lögner.
Egentligen kunde jag också ha varit hyperskrivare i kanske 1 timme och sedan lämnat in allt, men våra lärare gillar inte att man är hyperskrivare och lämnar in så tidigt. Därför skrev jag mycket lite då och då och gick sedan 11.20. :)
Ett bra prov är ett prov som man kan gå tidigt ifrån. Jag kommer ihåg ett bra prov i tyska som jag hade i 9:an. Jag hade pluggat ganska mycket, som vanligt ungefär. De övriga i gruppen var inte fullt lika bra som mig på tyska, eller riktigt usla.
Men i alla fall, provet varade i 80 minuter, jag gick efter 20 minuter och jag fick MVG (78/80 poäng eller något sådant..) Praktiskt taget alla andra satt kvar tiden ut och ingen annan fick MVG, om ens VG eller G. Gissa om jag var nöjd med det provet? Bättre prov lär jag aldrig någonsin mer skriva..
Nej usch för fuskare! Jag skulle då aldrig göra något sådan.. Och så finns det ju så dumma personer som sprider denna fusk-vara.. Om det är nåon som vet om vem som har dessa varor kan dom kontakta mig genast ska jag ta mig ett snack med dem.. / KorK :e
Vaddå gå efter 1 h 40 min?? Vi var tvunga att sitta till 12.00 innan man fick gå.... skrev om kloning-det ända man fatta nått om...
Var tvungna? I så fall bestämde dina lärare reglerna själva, man fick gå när man ville. Du har ej vettiga lärare i så fall, för så borde de inte få göra. Utnyttja icke vetande elever. Hrmpf.