webForumDet fria alternativet

Sovmorgon till 9.30? Upp 6.45!

Småprat

25 svar · 606 visningar · startad av m_soderlund · sida 2 av 2

Frågan, av m_soderlund

Jag blir galen på mina föräldrar. De resonerar heltokigt. Jag har sovmorgon i princip varje dag i veckan, börjar 9.30. Jag vill så klart sova till 9 eller nåt sånt, men det sker aldrig! Och varför sker det aldrig? Jo - 6.45 är alla andra i familjen uppe och då tycker pappa att jag inte ska sova längre. Så exempelvis idag väckte han mig 6.45! Blä!! Dessutom tycker min mor och far att jag pluggar fö

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Re: Re: Sovmorgon till 9.30? Upp 6.45!

Reefer skrev:

Verkar mina föräldrar konstiga? Ja.. Berätta lite om era skumma föräldrar om ni har några..

Dina föräldrar verkar vara mycket omtänksamma människor som försöker uppfostra sin lille son till en ansvarstagande ung man.

Vad gnäller du om?

Håller med Reefer...

Själv skulle jag ha varit glad om jag hade haft föräldrar som brytt sig om mig under min uppväxt...

Hur jobbigt det än är idag, så kommer du att uppskatta dom när du blir äldre och har eget, och ännu mer när dom har gått bort.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jo, jag antar att jag kommer uppskatta det i framtiden att mina föräldrar släpade med mig till sommarstället och vinterstället i tid och otid och alltid när jag inte ville.. :l
Men i alla fall - ni har nog rätt - jag kommer kanske att tacka dem en dag.

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

Okkido skrev:

Men när de vill att jag ska åka och handla mjölk när mjölken är slut! nä då jävlar i det, då slår jag näven i bordet. Någon måtta får de vara, de har körkort, inte jag! :)

Åka och handla mjölk?

Stackars människor. Själv har man ju en ICA, en VIVO och en Konsum inom en radie på 300 m! §jr :e

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

sorhh skrev:

Själv har man ju en ICA, en VIVO och en Konsum inom en radie på 300 m! §jr :e

har en affär bara 50 m från där jag bor.... Synd bara dom gått i konkurs...:OO

Medlem sedan dec. 20023 inlägg

tänk såhär... Att dina föräldrar istället för att bry sig, igck och satte på kaffe och satte sig i fotöljen o pusta som bara den och sket i allt... jag har haft det alldeles för slappt under min uppväxt så.. följderna är nog bara bra för dig säger jag...

Kolla blocket.se lr stjäl en räknare själv :D

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag har oräkneliga affärer inom 300 meters radie, men tycker lik förbaskat att någon annan kan handla mjölk, eller vad som nu ska handlas.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)