webForumDet fria alternativet

hypatias hemläxa

Småprat

32 svar · 958 visningar · startad av Del Pero

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg
Frågan#1

Med tanke på dagens datum så är det hög tid för hypatia att få sig en hemläxa (4/2 - / = 42).

Läxan, som är tänkt ska gagna samtliga medlemmar på webForum, lyder enligt följande:

Bokstav: o
Hänvisad URL: http://www.google.com
Uppgift:
Redogör för den bevisning som ligger till grund för att påvisa det förhållande som uppstår mellan mängden upprepade bokstäver av typ som tidigare har redovisats, utan inbördes ranking, och mängden sidor vilka i kortform presenterar den totala resultatmängdens antal träffar genom ett godtyckligt värde, med avsikt att förtydliga det önskade resultatets presenterbarhet.

Läxan ska skriftligen presenteras utan onödig tidsutdräkt och i vilken månens totala omloppsbana runt jordens i förhållning till ett hundår ligger till grund.

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

När man skriver så här många o:n hittas 14 poster. Skriver man fler dyker följande upp:
"'abc' is too long a word. Try using a shorter word."

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

:)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Din lärare kunde inte ha uttryckt sig på ett lite mindre formellt sätt? Det där är överformellt som bara tusan. :l

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

I'll be back!

Ååååå....

Jag ska bara fixa papiljotterna först.

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Re: I'll be back!

hypatia skrev:

Jag ska bara fixa papiljotterna först.

Det ingick inte i uppgiften!

Men hallå!

Tror du att jag kan göra sådant här med rakt hår? :OO

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Ni är inte kloka. Men ni är väldigt underhållande. :e

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Vilken tur att hypatia inte jobbar som brandman/kvinna. :OO

brandkvinnan hypatia skrev:

Du tror väl inte att jag kan släcka den där elden med rakt hår heller?

Undrar just vad Brandsta City Släckers skulle tycka om det här? De förstår vikten av att fixa håret innan man utför sitt arbete.

Går det inte lika bra med selleri?

hypatia skrev:

Går det inte lika bra med selleri?

Nej

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det går lika bra med Selle!

När vet man att den räv man såg, egentligen var en bäver, och när vet man att bävern egentligen var en ponny?

Det är en fråga jag ställt till ett flertal personer idag. Ingen har kunnat ge mig något som helst svar utom stirrande blickar och skakande huvuden. :l

Vad duktig den där "Ingen" måste vara som kan allt det där. :OO

Medlem sedan jan. 20032 285 inlägg

@nders skrev:

När vet man att den räv man såg, egentligen var en bäver, och när vet man att bävern egentligen var en ponny?

Det vet man väl när räven man såg var alltför lik @nders? :q

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Aha! :i

Du vet att den räv du såg, egentligen är en bäver, när den fäller bak öronen och börjar tugga på din husknut med dregglande frenesi. När du sedan märker att bävern gnäggar, hellre äter mysig halm än tuggar trä och sover stående i ett bås, då kan du börja misstänka att det är en häst.

OveRRidE skrev:

Du vet att den räv du såg, egentligen är en bäver, när den fäller bak öronen och börjar tugga på din husknut med dregglande frenesi. När du sedan märker att bävern gnäggar, hellre äter mysig halm än tuggar trä och sover stående i ett bås, då kan du börja misstänka att det är en häst.

Vad har hästar med saken att göra? Det är mycket svårare att veta när bävern egentligen är en ponny... :l

Jag tycker nog att @nders fråga är väldigt relaterad till mitt ursprungliga problem och misstänker att svaret på hans fråga stirrar och skakar på första steget till lösning av hemläxan.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Bah... svaret är självklart 2^å ;)

Då är min läxa klar nu då. Eller?

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Jag är med här fast jag inte är med här. :D

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

*gör Selle sälskap* :q :q :q

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)