webForumDet fria alternativet

Seriöst företag

Konsumentråd

4 svar · 324 visningar · startad av erka

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg
Frågan#1

Idag hände det en märklig sak. Fick ett mail om en firma som ville hjälpa till med sökmotorpositionering, snackade med dem och deras styrka var att få upp företag på stora sökmotorer framför allt google.

Jag var inte intresserad så jag berättade detta. Jag går till google och söker på deras företagsnamn, oj inte en enda träff, söker på deras URL, inte en enda träff. Då mailar jag tebax och påpekar detta märkliga samanträffande och frågar om de bliviti bannade från google för att de har brukat program som inte google tillåter. Samt hur fasiken de ska få upp vår firma om de inte kan få upp sin egen med en endaste träff.. Jag får inget svart, väntar med spänning på deras förklaring och om de låter lika övertygande nu som då :)

Kontenta, Skit inte badkaret utan att först ha kollat om någon redan ligger i det.

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Det är nog samma firma som vill förstora upp *** *** med ett par decimeter.. §e

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Blufföretag drar sig inte för fem öre för att göra allt för att tjäna pengar. Detta låter precis som ett sådant. Själv så betalade vi(min arbetsgivare) en luftfaktura här om dagen på 20000kr (tjugo tusen kronor).

Medlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Får typ 5 sådana mail om dagen till webmaster-adressen på jobbet. Bluff och lurendrejeri, inget annat.

Och som alltid när det gäller spammare -- svara inte. Då får de bara bekräftat att adressen fungerar så de kan sälja den vidare till hundra andra spammare.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Jesper T skrev:

Blufföretag drar sig inte för fem öre för att göra allt för att tjäna pengar. Detta låter precis som ett sådant. Själv så betalade vi(min arbetsgivare) en luftfaktura här om dagen på 20000kr (tjugo tusen kronor).

Vad har ni för faktureringsadress? §e

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)