Dags för mig att dra....
För alla som såg min tråd titta men sket i den, happ då vet jag iallafall att ja inte blir saknad.
hejdå
HEJDÅ!
26 svar · 1 002 visningar · startad av BulletBoyCrime
Se til att posta i rätt forum med beskrivande rubrik så ska du se att det nog blir bättre.
wF är och förblir ett forum med hög standard och erfarna människor, om du inte fått svar på din tråd fråga igen, men i SAMMA tråd, gör det dock inte med fem minuters mellanrum utan kke nån dag.
Om du inte för något svar så kan folk uppenbarligen inte ditt problem.
Många länkar dock vidare till en anna sida, där svar kke finns. Fly inte. Det kan ju bara bli bättre...
Re: HEJDÅ!
BulletBoyCrime skrev:
Dags för mig att dra....
För alla som såg min tråd titta men sket i den, happ då vet jag iallafall att ja inte blir saknad.
hejdå
Hej då
Gjorde en sökning och tittade lite på inläggen dina.
På en vecka har du velat ha hjälp med att bygga en community. För mig tog det flera månader innan jag lyckades bygga ihop min första med hjälp av ASP och Access. Receptet på min framgång var ASP for Dummies (som jag öppnade och sedan la i bokhyllan), ASP på 3 veckor och olika webforums.
Webforum är inte något forum man kommer helt tomhänt till utan förutsätter att man har några förkunskaper och vill ha hjälp med saker man inte tänkt ut själv. En bok är en bra investering i ditt fall. En annan bra investering är tålamod. Ge inte upp bara för att du inte kommit igång på en vecka. Sånt här tar tid och wF kommer hjälpa dig så gott som det går. Men kom ihåg att det är du som gör siten.
Jag försår inte vad du gnäller för? Alla trådar du har skapat har ju besvarats.
Vad är felet :q
Tuddillu.
Som många skriver: Sök kunskapen, den finns. Böcker är en bra start men faktist så sökte jag på google efter färdiga ASP koder i början.. veckan efter(jag börjat förstå extremt lite) sökte jag hjälp med några koder... wF svarade. och nu e jag här 18 timmar om dagen känns det som.
* Du är tårögd över att du inte får kod med förklarande beskrivning: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=593264#post593264
* Du vill ha ett komplett gränsnitt mot en databas: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=593250#post593250
På något sätt rimmar det inte riktigt.
BulletBoyCrime i tråden Titta skrev:
PPS Jag fick höra att denna sida var en bra resurs för att lära sig och för att kunna få hjälp när man satt fast i sitt hemsidegörande.
Ska bara säga: det är det INTE enligt mig, jag har inte fått en ända människa som brytt sig (solbulle undantag) mer än att posta någon obegriplig kod när jag KLART OCH TYDLIGT sagt att jag är nybörjare.
Tack så ***** mycket...........
I ett diskussionsforum gäller det att ge och ta. Man kan inte förvänta sig att allt ska serveras på ett silverfat bara för att kunskapen finns här och du råkar vara nybörjare.
BulletBoyCrime i tråden Titta skrev:
Jag kom just på ett mycket enkelt sätt, jag skiter i profilen helt enkelt.
Jag tror däremot inte att någon vill ha mig kvar för en anledning, solbulle möjligen men om ingen annan säger att dom vill ha kvar mig för en anledning så är det väl ingen mening med detta mer.
Om ingen har svarat på denna tråden förrän kl 2.05 inatt så är det byebye men jag tror inte det blir något tårfyllt farväl eftersom ingen nog kommer sakna mig.
Jag kan ärligt säga att jag inte vill ha personer som tycker synd om sig själv på grund av att de inte uppmärksammas. Identifikationsproblem? Hur som helst, känner du igen dig så tycker jag att ditt förslag ovan är ypperligt.
Jag kan samtidigt inte låta bli att skratta åt personer som söker bekräftelse på sin existens genom att posta "nu drar jag"-inlägg. Tror du ärligt att någon kommer gråta floder av att ett alias, ett namn jämte ett inlägg, är borta? Tänk till nästa gång, va.
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
Jag försökte hjälpa dig, men klockan var kvart i tre och jag skulle upp och jobba dagen efter så jag var tvungen att sluta. Men du förväntar dig väl inte att jag lägger upp en hel tutorial över MySQL? Sen blir du sur för att jag har försvunnit. Ta och köp en bok eller gå en kurs (gjorde jag på gymnasiet) så ska du se att det ordnar sig.
Adieu.
Hälsa!
Jag länkar till mitt tidigare inlägg i denna fråga.
*suck*
Pace.......
Gällande koden så var det just en databaskod jag behövde, så du fattar det nu.
Pace skrev:
Jag kan samtidigt inte låta bli att skratta åt personer som söker bekräftelse på sin existens genom att posta "nu drar jag"-inlägg. Tror du ärligt att någon kommer gråta floder av att ett alias, ett namn jämte ett inlägg, är borta? Tänk till nästa gång, va.
Det kan mycket väl ha uppfattats som att jag trodde att detta skulle bli Titanic på nätet men så var det INTE......
Du kan väl titta på en av dina egna länkar så kanske du fattar, jag ville inte störa mer och jag skulle mest titta om folk tyckte jag gjorde det så att det inte var jag som inbillade mig.
Pace skrev:
I ett diskussionsforum gäller det att ge och ta.
Nå, men jag har inte fått något och jag har inget att ge. Var skall jag börja då?
Och Mr N.....
Jag blev inte sur, men jag trodde att du trodde att jag var hopplös, sånt blir man lite nere av.
Nåja, skulle bara säga det fast jag inte direkt tror att det kommer göra något till min fördel, inget jag gör här verkar göra det, men jag ville bara göra min röst hörd.
Jag tror BulletBoyCrime att den situation som har uppstått beror på många olyckliga omständigheter samtidigt som jag tror att avsaknad av empati och tålamod är stor.
Som forumledare kan jag inte annat än beklaga om du känner att du har blivit riktigt illa bemött. Samtidigt har jag, hur märkligt det än må låta, förståelse för de som fräser ifrån när det blir lite för mycket.
Jag tror att många nya medlemmar behöver gå in i diskussionerna med lite mer ödmjukhet. Man kan inte ta för givet att forumets proffs, och det hävdar jag finns det gott om här, varken har lust eller tid varje gång svara på frågor som kräver en mindre uppsats för att förklaras hyfsat förståeligt. För att saxa ett parti ur min favorit-FAQ:
Q: Why won't Ed answer my questions?
A3: Dry Erase Markers. Your question requires 20 minutes to diagram on the whiteboard and a further N (large) hours to explain. While the drawing part is free, shipping you the whiteboard, or alternatively the artist, is not free.
Samtidigt tror jag att alla vi som är något äldre i gemet bör betänka att vi alla har varit "barn i början" och att inte alla har samma förutsättningar.
Eftersom jag har lite ont om tid nu så tar jag mig friheten att citera mig själv från en äldre tråd, då jag ser att historien återupprepar sig själv:
Vi "gamla i gemet" beskylls med både rätt och orätt för att ligga bakom en del. En del gamla skyller nog gladeligen på "de nya".
Som jag ser det ligger ansvaret hos båda parter.
hypatia uttryckte det väl, vi måste visa varandra hänsyn.Vi gamla - vi borde med vänlighet och tips vägleda nya besökare för att gemensamt nå wF-andan igen. Tveka inte att ändra er om så behövs.
Ni nya - borde lyssna på de wF-äldre vad gäller "tradition" och uppförande och lära av det, utan att på något sätt förhindra nytänkande. Tveka inte att fråga.
Tillsammans tror jag att vi kan fortsätta utvecklingen av webForum och community-andan, vilken jag tror är både stark och fantastisk på webForum.
Det finns de som säger "det var bättre förr". Ju förr dess bättre?
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Jo jag förstår att du känner för de som fräser ifrån, det gör jag med men jag gillar det inte.
En kurs kanske är en ide, jag får väl vänta till gymnasiet då.
ASP är något jag har ganska lätt för, men jag har ingen aning om hur man skall göra med databaser det är det som sätter stopp.
Jag kom inte till wF utan förkunskaper, jag pluggade ASP på idg.se och HTML på w3schools.com innan dess.
Jag vet som sagt däremot inte hur tusan jag skall göra för att låra mig databaser, alla guider jag hittar på internet verkar vara för såna som redan kan baskunskaperna, dessa vet jag inte var jag skall lära mig, därför vände jag mig hit.
Men jag har, under olyckliga omständigheter, inte lärt mig det jag ville och på så sätt så blev jag lite eggad. Jag har inte så mycket tålamod och vet ej hur jag sskall investera i det.
Utan att hamna alldeles för mycket off-topic så skulle jag bara vilja tillägga att man kan lära sig väldigt mycket genom att titta på kod-exempel och läsa forum om man har ett 'brinnande' intresse för ämnet, såsom t.ex. ASP/VBScript, som tydligen har varit en del av fallet.
Jag och alla andra hjälper dig mer än gärna i forumet, men man kan inte kräva allt av oss, tyvärr. Även vi är bara människor. ;)
Dessutom vill jag flika in att sålänge man vill lära sig grunderna i ASP och fördjupa sig i detta, så går det alldeles utmärkt att göra utan att behöva gå en lång kurs. Jag är helt självlärd och mina källor för kunskap har varit böcker, webForum och sk. programmerings-skolor som t.ex. webStudio (i början).
Dessutom är det viktigt att ha tålamod när man ger sig in på just programmering, det tror jag de flesta kan hålla med om här omkring.
MVH
Stefan
webForum är snarare en resurs, än en skola :)
ASP är inget problem, jag har redan tänkt ut hur koderna skall se ut, men jag måste veta hur man gör med databaser, ASP tror jag inte är så farligt längre.
Jo det är sant, wF är ingen skola, det var inte det jag trodde heller.
Som sagt, jag fick höra att det var en bra resurs när man satt fast, och det gör jag nu.
Jag får väl lära mig grunderna från webmonkey, kan någon ge mig en exempelkod sen som inte är en helt underlig heiroglyfkompination?