webForumDet fria alternativet

Titta

Småprat

39 svar · 1 015 visningar · startad av BulletBoyCrime

Medlem sedan mars 2003970 inlägg
Frågan#1

Jag kom just på ett mycket enkelt sätt, jag skiter i profilen helt enkelt.
Jag tror däremot inte att någon vill ha mig kvar för en anledning, solbulle möjligen men om ingen annan säger att dom vill ha kvar mig för en anledning så är det väl ingen mening med detta mer.
Om ingen har svarat på denna tråden förrän kl 2.05 inatt så är det byebye men jag tror inte det blir något tårfyllt farväl eftersom ingen nog kommer sakna mig.

PS Om detta inte är rätt forum så kan ni väl skita i det för en gångs skull va?!
PPS Jag fick höra att denna sida var en bra resurs för att lära sig och för att kunna få hjälp när man satt fast i sitt hemsidegörande.
Ska bara säga: det är det INTE enligt mig, jag har inte fått en ända människa som brytt sig (solbulle undantag) mer än att posta någon obegriplig kod när jag KLART OCH TYDLIGT sagt att jag är nybörjare.
Tack så ***** mycket...........

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Ah, det var på sekunden va? Skulle bara hämta bilnycklarna... stanna nu, seså, gaska upp dig. :)

allvarligt vad har jag lärt mig.............har fått ett program som antagligen hjälper
vad var priset.............jag har irriterad och upprört människor jag respekterar och fått rättvisa utskällningar så jag tycker inte det är värt det, vad är värre än att bli utskälld av nån man respekterar?
(RETORISK fråga)

hmmmm jag har tagit det lite långt över gränsen märker jag.....5 minuter sen egentligen men ingen har säkert ens brytt sig om stt titta

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Jag var inte här när du postade tråden, men jag vill att du stannar....du kan säkert bli en av dem som hjälper till här tillslut, jag gjorde också mina misstag i början och fick en del utskällningar.... :OO

Ett exempel:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=68237#post68237

Men man lär sig mer och mer för tiden som går.....Dock har även wF sina ups and downs, i vissa perioder är det fruktansvärt gnälligt men oftast är det som att gå på moln....

Colione, jag märker att du definitivt är en av de "snällare" här (no offense) men jag måste bara säga......Jag postar med bra mellanrum, och om jag får ett svar eller en länk som inte ger mig något i utbyte så verkar det som om jag inte får göra ett nytt försök (inte riktat till dig)
Vissa på wF är riktigt schyssta och hjälper till så gott de kan, men när jag drar upp en tråd så lägger folk en kod som jag inte får ut ett skit av, folk bryr sig inte om för det mesta att förklara sina koder och om någon skulle säga e=mc2 till dig om du skulle fråga vad relavitetsteorin är och vad den gör så skulle du känna dig ungefär som jag gör.
Jag vill såklart lära mig och jag vill få hjälp med det jag gör men det får jag inte och då lär man sig inte som tiden går.
wF är säkert en dans på rosor om man är en som passar in men på denna sidan är jag dömd eremit, det verkar inte som om jag kan göra något åt det.
Så länge någon inte kan lära mig hur man gör för att bli accepterad som nybörjare här och få ett ordentligt svar på sina frågor så stannar jag borta.
// BulletBoyCrime

PS jag bevakar fortfarande denna tråden, det var så jag fick reda på att du hade svarat, så berätta gärna DS

Du det är colione med litet c :p
Men om folk inte kan förklara sina koder för dig ärdet uppenbarligen deras problem och egentligen inte ditt, om du inte förstår förklaringen fråga igen, det är enda sättet.
Många skriver dessutom ner sina koder hemskans snabbt också, när de t.ex är på jobbet och har då inte tid att ge någon invecklad förklaring.

Om du inte förstår koden provkör den själv nån gång och ändra kke lite i den, exprimentera helt enkelt.

Det tar ett tag att bli respekterad wF:are, jag är det kke inte riktigt ännu, men jag bryr mig inte speciellt mycket om det, jag postar på ändå och hjälper så gott jag kan. Dock är alla en accepterad medlem.

Ursäkta, skulle bara vara artig.
Det är detta jag har försökt förklara, frågar jag igen har jag erfarenheter av att få en brutal avvisning.
Jag klandrar dom inte om dom är upptagna t.ex OveRRide, men det var väl en lite väl lång utskällning han skrev i såna fall?
Koden skulle inte fungera om jag testkör den, för folk lämnar rum mellam citationstecken där jag inte vet vad jag skall sätta.
Det känns som om alla förväntar sig att jag kunnat det jag frågat om innan och att allt dom behöver göra är att påminna mig, FAST jag sagt att jag är nybörjare.
Jag kan inte hjälpa, jag skulle möjligen kunna hjälpa någon som undrar hur man stänger av den gröna lampan på tangentbordet, men inte mer, och hjälp får jag ine så ofta som jag skulle vilja, nån gång helt enkelt.
Jag känner mig definitivt besegrad och vet inte vad jag skall göra åt det.

BulletBoyCrime skrev:

Ursäkta, skulle bara vara artig.
Det är detta jag har försökt förklara, frågar jag igen har jag erfarenheter av att få en brutal avvisning.
Jag klandrar dom inte om dom är upptagna t.ex OveRRide, men det var väl en lite väl lång utskällning han skrev i såna fall?
Koden skulle inte fungera om jag testkör den, för folk lämnar rum mellam citationstecken där jag inte vet vad jag skall sätta.
Det känns som om alla förväntar sig att jag kunnat det jag frågat om innan och att allt dom behöver göra är att påminna mig, FAST jag sagt att jag är nybörjare.
Jag kan inte hjälpa, jag skulle möjligen kunna hjälpa någon som undrar hur man stänger av den gröna lampan på tangentbordet, men inte mer, och hjälp får jag ine så ofta som jag skulle vilja, nån gång helt enkelt.
Jag känner mig definitivt besegrad och vet inte vad jag skall göra åt det.

Du verkar ta allt fruktansvärt seriöst.....vilket i viss fall är bra, men iblan där det bara at ta det med en klackspark och försöka på nytt.

Så många snäsningar har du inte fått, den enda som jag ens tycker är i någon form av åtsnäsning är Överridarens (override) senaste inlägg som han skrev till dig.

Även om det inte klarnar första gången, fråga igen, en gång till, ytterliggare en gång, tills du förstår. Men gör det i samma tråd.

De postningar jag har sett har ofta varit nya trådar/förfrågningar 5-10 minuter efter senast postade inlägg, det uppskattar ingen. Fortsätt fråga i samma tråd, kke på morgonen och koll apå kvälllen om du har fått svar.

Jo jag vet jag tar allt alltför seriöst och blir lätt förolämpad.
Efter 7 år av mobbing blir det gärna så (tänker inte på wF nu)
Jag har testat att fråga i samma tråd, men tack för tipset, fast ingen bryr sig efter att jag svarat, dom lägger mest upp en ny länk som hjäper mig lika mycket som hamstern Hubert på Fillipinerna.
Men jag ska inte ge mig i mina trådar då, dock kommer det ta ett tag innan jag vågar mig ut "officiellt" på wF och fråga saker, fast många nog vet att jag skriver på den här tråden.

Ja, men om de lägger upp en n länk så är det bara att skriva igen och säga att man inte förstår, många anstränger sig då och ger en exempelkod, dock så kan du ju få vänta några timmar...Men ha det bra och läs några trams-trådar här på wF å ska du se att det snart bli bättre ;) :p

Får väl göra det........;)
Sköt om dig colione

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Hej du BulletBoyCrime (BBC) Ryck upp dig! Det finns nog hjälp at få på wF men man måste ibland båda tala om var man är och vart man vill komma för att någon skall hjälpa en med riktningen.
Har själv dubbelpostat innan jag förstod att det finns modiga moderater som modulera inläggen på rätt ställe om man skulle starta en tråd fel. En bra beskrivning gärna med något i rubriken hjälper ofta någon att svara på dina inlägg.
Stå på dig annars gör någon annan det.

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Äsch, bry dig inte om dem. /ignore på t.ex. Bire är aldrig fel :e

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

vet inte vem du är :e men lixom stanna... folk glömmer och förlåter.

"Även solen har sina fläckar"

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Okey, jag känner att jag måste delge något här, för det här verkar som någon slags försoningsparty som gått fel.

Först och främst BulletBoyCrime, du får ursäkta om jag tog i lite i det där inlägget. Du vet anledningen och vi får väl helt enkelt se till att bättra oss bättre båda två. Sounds fair?

Däremot;

Jag fick höra att denna sida var en bra resurs för att lära sig och för att kunna få hjälp när man satt fast i sitt hemsidegörande.
Ska bara säga: det är det INTE enligt mig, jag har inte fått en ända människa som brytt sig (solbulle undantag) mer än att posta någon obegriplig kod när jag KLART OCH TYDLIGT sagt att jag är nybörjare.

Solbulle är en hyvens kille och drar ett tungt lass i ASP-forumet tillsammans med många andra, både där och i de andra forumen. Men när du ratar de andra medlemmarna på wF på det sättet så sjunker motivationen en aning hos de som vill hjälpa dig.

Jag har sett en del exempel på folk som vill ha hjälp nu, direkt eller helst igår, och om de stannar på forumet så inser de själva att hjälpen kommer till slut. Men man måste tyvärr ha lite underlag själv först. ;)

Stanna på webForum, ingen tjänar på att du avregistrerar dig eller slutar besöka oss, men försök att förstå att wF är ett helt idéellt forum, där folk på sin fritid/sin arbetstid upprätthåller den kvalitet som gör oss till ett av Sveriges bästa.

MVH
OveRRidE

moderator i ASP/VBScript m.fl.

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

webForum är ett ställe där du stundtals kan få mycket bra svar, men ibland är svaren i stort sett helt intelligensbefriade. Testa gärna att fråga om allt möjligt, men förvänta dig inga underverk. På senare tid verkar webForum gå allt mer mot att bli ett flams- och tramsforum med urspårade trådar, men jag uppskattar det fortfarande främst för de programmeringsforum som finns här, samt alla kunniga personer som gömmer sig här och var. Tag inte heller alla kommentarer personligt, vissa häver ur sig vad som helst för att de kan gömma sig bakom ett halvanonymt användarnamn.
Försök även att lösa problemen själv innan du frågar något, det brukar vara lärorikt.

Viking skrev:

Äsch, bry dig inte om dem. /ignore på t.ex. Bire är aldrig fel :e

Går det att ignorera moderatorer nu? Så bra.

Går det att ignorera moderatorer nu? Så bra.

Du är inte seriös med det där eller?

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Nä. Jag vet hur det fungerar här.

Det brukar inte vara så smart att ignorera en moderator.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)