Ja de har ju olika logotyper... :e
Vad är det egentligen för skillna på de riksbekanta kedjorna OnOff och Siba? För mig känns det som samma sak, men är det egentligen det? :q
Ni anar inte hur länge jag har funderat på det här... :OO :e
12 svar · 683 visningar · startad av Dryden
Vad är det egentligen för skillna på de riksbekanta kedjorna OnOff och Siba? För mig känns det som samma sak, men är det egentligen det? :q
Ni anar inte hur länge jag har funderat på det här... :OO :e
Ja de har ju olika logotyper... :e
Det är väl som Coop Konsum och ICA. Säljer samma typ av varor, men i olika butiker?! Förstår inte det konstiga med det?!
Coop Konsum och ICA är ju en jäkla skillnad. Det är väl två helt enskilda och feta konserner. Siba och OnOff känns som/är väl samma företag men med olika namn beroende på vilken del i landet man befinner sig? Det är så jag har uppfattat saken.
Dryden skrev:
Coop Konsum och ICA är ju en jäkla skillnad. Det är väl två helt enskilda och feta konserner. Siba och OnOff känns som/är väl samma företag men med olika namn beroende på vilken del i landet man befinner sig? Det är så jag har uppfattat saken.
Mmm, det är en jävla skillnad mellan Konsum & ICA. Dock tror jag inte att ONOFF och Siba har samma ägare. Sen så finns ju både Siba och ONOFF i Sthlm.
Siba äger iaf. ComputerCity.
Siba och On-Off finns båda två representerade på samma orter, studera kartorna på https://www.siba.se och https://www.onoff.se så finner du t.ex:
* Västerås: 1 st Siba, 1 st On-Off
* Stockholm: 7 st Siba, 14 st On-Off
* Örebro: 2 st Siba, 1 st On-Off
* Göteborg: 4 st Siba, 4 st On-Off
* Malmö: 4 st Siba, 5 st On-Off
Så jag skulle gissa att det är två olika företag, men med snarlikt sortiment, precis som El-Giganten.
Bra att det finns lite konkurens då. Om dom inte håller på med några förbannade karteller!
computercity & siba går väll ändå mer hand i hand, annars låter det som om du drömt om något ...
Flyttad från Elektronik och Hightech
Jag vet inte hur det är i andra städer men den största skillnaden som man tydligt märker här i stan är servicen som man får av personalen. På Siba är det väl ganska skaplig service men OnOff-personalen är under all kritik helt enkelt.
Siba är billigare tycker jag...
sgtpepper skrev:
Så jag skulle gissa att det är två olika företag, men med snarlikt sortiment, precis som El-Giganten.
Och då ska vi inte nämna Coop Power, förut City stormarknad.
m_soderlund skrev:
sgtpepper skrev:
Och då ska vi inte nämna Coop Power, förut City stormarknad.
Ooooh..där köpte jag mina stora buffliga hörlurar för 650 (har jag för mig) kr och på alla andra liknande butiker (även på nätet) kostade de mellan 700 och 800 kr :e och vad gäller Siba och OnOff så kan jag bara säga: Siba är ofta mer likt ett lager än vad OnOff är men med detta menar jag inte att Siba ÄR ett lager. En annan skillnad jag märkte idag när jag varit runt i ett stort antal butiker var att på Siba i Västerås fanns det cd-skivor MED musik på men på OnOff fanns inga sådana med musiken redan på skiva :e :P ;) !