Jag blev stämplad under en match och krossade 3/5 naglar.
Jag ryckte bort två av dom själv, vilket jag i efterhand fick höra att jag inte borde gjort. Den tredje lossnade efter något dygn.
Låt den lossna själv, det rekommenderas.
14 svar · 489 visningar · startad av obelix
Har lyckats med bedriften att slå av stortånageln så att den stog rakt upp som en motorhuv, och blödde som attan när jag gick upp häromnatten. x(
Det enda jag kom på var att tejpa ner nageln.
Nu undrar jag om det finns någon här som gjort samma sak, och hur länge det tog innan nagelhelvetet lossnade.
Och nej, jag kommer inte att ta bort den själv :x
Jag blev stämplad under en match och krossade 3/5 naglar.
Jag ryckte bort två av dom själv, vilket jag i efterhand fick höra att jag inte borde gjort. Den tredje lossnade efter något dygn.
Låt den lossna själv, det rekommenderas.
Jag bröt av min stortånagel under ett piano när jag var runt 6 år. Halva stack rakt upp. Men jag åkte till sjukhuset (mest på grund av min ålder och blödnad antagligen) och dom tog bort den åt mej.
Sportrelaterad skada?
Bire skrev:
Sportrelaterad skada?
Tja, jag missade hunden :e
Nope, jag skulle på dass mitt i natten :r
AAAJ, ryser när jag tänker på det...
weeeeeeeeeeee
Äntligen lossnade eländet :e
Det har varit väldigt irriterande med denna halvlösa stortånagel som har fastnat överallt, den satt för bra för att bara rycka bort den....
hehe, jo sånt har jag vart me om flera gånger,
1 gång skulle jag öppna frysen å leta efter käk varpå en frusen blodpudding dratta ner rakt på stortån....
andra gången stortån fick sig en smäll slogs jag me storebrorsan å han smällde upp en dörr på tån x(
har även lyckats att stoppa fingrarna i en kundvagn å klämt alla fingrar utom tummen så att alla naglar fick tas bort :l
Re: Aj
obelix skrev:
Har lyckats med bedriften att slå av stortånageln så att den stog rakt upp som en motorhuv, och blödde som attan när jag gick upp häromnatten. x(
Det enda jag kom på var att tejpa ner nageln.
Nu undrar jag om det finns någon här som gjort samma sak, och hur länge det tog innan nagelhelvetet lossnade.
Och nej, jag kommer inte att ta bort den själv :x
Min motorhuv står inte upp... :OO
(Jaja... stick å brinn, sneeze, eller?) :birp
Drämmde i min vänstra stortånagel för ca 4 år sedan .. har fortfarande inte läkt .. den är lite blå å buktig.. tror aldrig att den kommer bli återställd..
Råkade "snickra" mig på tummen en gång. Nageln blev blå och trillade bort efter en tid. Då hade en ny nagel vuxit fram under den gamla, så man "ömsade" typ nagel, bytte den gamla mot en ny. Tror inte man ska rycka och slita i naglarna, utan det är bättre att låta kroppen själv sköta den biten.
Blårand skrev:
Råkade "snickra" mig på tummen en gång. Nageln blev blå och trillade bort efter en tid. Då hade en ny nagel vuxit fram under den gamla, så man "ömsade" typ nagel, bytte den gamla mot en ny. Tror inte man ska rycka och slita i naglarna, utan det är bättre att låta kroppen själv sköta den biten.
Har råkat ut för samma sak, fast jag var inte så klantig och snickrade mig på tummen. :p ;)
Jag blev av med nageln på tummen, "råkade" smälla igen blidörren och hade på nåt §#¤%&%# sätt handen på fel ställe vid fel tillfälle... :p :OO
Nexus86 skrev:
Jag bröt av min stortånagel under ett piano när jag var runt 6 år. Halva stack rakt upp. Men jag åkte till sjukhuset (mest på grund av min ålder och blödnad antagligen) och dom tog bort den åt mej.
Pianot klarade väl sig? :q :o
bassebhu skrev:
Nexus86 skrev:
Pianot klarade väl sig? :q :o
Nog för att jag också gillar piano och synth och sånt men va fan. :e