Frågan#1 När man ska ladda ner något exepelvis en mp3 låt från en sida så kommer det upp en ruta där man ska installera någon plugin för att kunna ladda ner.
Vad gör dessa och är företagen som ger ut dessa seriösa. Lite enkelt förklarat ska man svara ja?
MMika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Du bör välja nej, man vet aldrig vad sådana filer kan innehålla(virus mm).
CcolioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg De flesta brukar vara trojaner eller program som gör så att du ringer upp en svindyr server.
Ja men jag har inget modem. Sedan så måste väl någon ladda hem musik från några av de stora mp3 albumsaiterna och då installerar väl de patchen?
Thawte?
Thawte är en CA, dvs en Certificate Authority. Dom utfärdar SSL-certifikat. Får du upp en popup-ruta som hänvisar till dom verkligen?
JAg vet att de är en organisation. Men det är ofta de som har utfärdat certifieringen till patcher på nedladdningssidor.
CcolioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Jag fick den direkt installerad när jaqg var på en software-security site som man säger
Förklara gärna mer colione