Jahaja, glömde skriva en sak som jag tänkte skriva igår. (Hoppas intresseklubben antecknar ;) ) Kom på det när jag såg lilla lappen här bredvid mig.
Blev uppsagd igår.
Så tips på "roliga" sysselsättningar framöver mottages tacksamt. :)
Så tips på "roliga" sysselsättningar framöver mottages tacksamt.
Under min arbetslöshetstid, satt jag och kodade applikationer och moduler som jag kunder uppvisa för framtida arbetsgivare. Pysslade med fritidsprojekt och sånt, för att visa att man gör nåt även om man inte jobbar.
Men? :o
Under min arbetslöshetstid, satt jag och kodade applikationer och moduler som jag kunder uppvisa för framtida arbetsgivare. Pysslade med fritidsprojekt och sånt, för att visa att man gör nåt även om man inte jobbar.
Om man inte passar sig nu förtiden så hamnar man i något arbetslöshetsprojekt. Skotta snör eller kratta löv åt kommunen, röja i skogen elller snickra leksaker till kommunens dagisbarn.
Arbertsförmedlingen är speciellt pigg på att plocka in en om man är ung, då de gärna vill att de unga aktiverar sig. Moduler och sånt får man nog dessvärre pyssla med efter dagens slut på arbetslöshetsåtgärden. :OO
Jag gick en hel sommar utan några sådana förslag. :)
Din råbarkade buse! Du har hållit dig undan dina förpliktelser. Varför vill inte du vara med och rensa skräp i skogen för sådar *13:-/timmen, tillsammans med andra arbetslösa? ;) ;)
*De som inte är berättigade till KAS eller A-kassa fick när jag var arbetslös, ungefär dennsa summa i timlön.
Förutom det självklara som du naturligtvis kommer att hänge dej åt så kan du syssla med:
* keramikskapande
* måla
* snickra
* spela poker
* styrketräna
* cykla
* simma (i bassäng än så länge då)
* författa en bok eller ett manus
* göra en film
* träna gång
* besöka alla du inte besökt på ett tag
* bygga en hundkoja åt hunden ( din eller nån annans hund)
* skaffa ett renoveringsobjekt (då får du massor att göra. Vilket sorts objekt låter jag vara osagt.)
* jaga grannar med en massa roliga aktiviteter du tycker de ska sysselsätta sej med
* skriva brev
* skriva hundratals inlägg på wF
* titta på tv
* laga en massa god mat till dej själv och vänner
* sy en egen flagga
* gå ut med andras hundar
* ringa å väcka alla kompisar på morgonen för att tala om att de måste gå till jobbet men inte du
* lära dej nåt nytt, nåt du aldrig gjort förut
* friska upp språkkunskaper
* leka med datorn
* arrangera fester
*pust, pust*
Det finns massor mer du kan göra....livet är fyllt av möjligheter!
:e
Tappar du modet så kan jag leta upp det åt dej. Och till sist...du är långt ifrån ensam i din situation.
Sök jobb, sök jobb igen och återigen - sök jobb till dess att du hittat ett passande och trevligt. Lider med dig.
Bra idé! Om du inte hittar något arbete så studera istället vidare. Att enbart sitta hemma och lattja eller gå på någon arbetslöshetsåtgärd är oftast enbart bortkastad tid.
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2