webForumDet fria alternativet

Sveriges arme?

Politik & samhälle

47 svar · 2 133 visningar · startad av crisse6 · sida 3 av 3

Frågan, av crisse6

Hej! Satt och undrade bara... Hur stor ar var arme? Har vi bra utrustning? Skulle vi ha chans om nat land anfoll oss? Alltsa om vi ej fick hjalp av nagra andra.... Bara undrar...... ;)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Muslimer: Något som förekom på 1900-talet samt början av 2000-talet, utrotades av militärer. Senast sedd någonstans i närheten av det som kallades arabvärlden, nu mera ett radioktivt parkeringshus!

Yippie varför blir vi inte alla soldater, så kan vi skuta alla som våra makthavare inte gillar. Sen när dom är utrotade ger vi oss på våra egna och kollar så att dom gillar blå färg inte grönt för det stämmer inte med vad våra makthavare gillar så då skuter vi alla som inte har blått som favoritfärg! Så skyller vi allt på makthavarna sen när bubblan spricker(förutsatt att du gillar blått och har överlevt). För vi kunde ju inte tänka själva och inse att det är fel att mörda i andras namn...:OO :x

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Religion i övrigt, dog ut av sig själv i mitten av det 20:de århundradet.

Aleborg, som soldat finner jag dina kommentarer lite förolämpande också.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

aleborg skrev:

Lofberg skrev:

En bra soldat skjuter INTE skallen av sitt befäl med en AK5, han skjuter på fienden, lyder mestadels order, ser till så att hans pluton lever lite längre osv.

Du menar en hjärntvättad mördare eller en robot ála robocop?
Krig är mord inget annat.
Läste i aftonbladet tror jag, att dom ville ha tips på vad för meddelande vi skall skicka ut till andra raser i universum eller hur vi ska hälsa dom den dagen vi träffar dom...

Här är mitt bidrag:
"VARNING! VARNING! Krigisk, hatisk ras som begår massmord, dödarvarandra och kan inte samsas på en liten planet! HÅLL ER BORTA!!!" :e
Passar rätt bra in på människan tyvärr :(

:bire

Annars är det väl bara att slå ner en varningsskylt på månen "WARNING This planet will soon selfdestruct":OO

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Re: Sveriges arme?

crisse6 skrev:

Hej!

Satt och undrade bara... Hur stor ar var arme? Har vi bra utrustning? Skulle vi ha chans om nat land anfoll oss? Alltsa om vi ej fick hjalp av nagra andra....

Bara undrar...... ;)

Du behöver nog i alla fall inte oroa dig, för du bor ju i USA och de har resurser. Kanske blir lite småkärvt under det troligen kommande kriget, men USA har tokmycket resurser ändå.
Hur det är med Sverige? Hm, andra har nog svarat bra på den frågan..

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

sgtpepper skrev:

Om man skall hålla på och jämföra nu existerande system med framtida så kan ju jag dra till med att det svenska stridsflygplanet Bjarne-12 som kommer att finnas i produktion runt år 2134. Det kommer att kunna åka i ljusets hastighet och drivs med makrill i tomatsås. Bjarne-12 kommer att vara utrustat med arga megabomber och kommer att förinta dina F22:or på mindre än en sekund.

Min pappa är för övrigt starkare än din.

Jag glömde bort Bjarne-12 :birp

//G8

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg

crisse6 skrev:

Sen sa ar vi nog ganska "neutrala"... :)

Neutral kan man bara vara i ett krig. Sverige är alliansfritt.

När det gäller Sveriges försvar är det som finns kvar idag bättre utrustade och tränade än när vi hade många man. För bara för att man skär ner betyder det inte att det blir sämre. Så Sveriges försvar är nog lika bra (dåliga) på att försvara Sverige idag som för 15 år sen.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

G8 skrev:

sgtpepper skrev:

Om man skall hålla på och jämföra nu existerande system med framtida så kan ju jag dra till med att det svenska stridsflygplanet Bjarne-12 som kommer att finnas i produktion runt år 2134. Det kommer att kunna åka i ljusets hastighet och drivs med makrill i tomatsås. Bjarne-12 kommer att vara utrustat med arga megabomber och kommer att förinta dina F22:or på mindre än en sekund.

Min pappa är för övrigt starkare än din.

Jag glömde bort Bjarne-12 :birp

//G8

Sånt ska jag köpa :e ! Hur mycket kommer det att kosta ca :q ?
Men vad jag vet funkar inte just BOMBER så bra mot andra flygplan, de är väl till för landobjekt? Har jag fel? :q :o
Bara en sak till, de får se till och snabba på Bjarneutvecklingen ;) :e !

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Sverige kan väl få vara EU's lilla undantag...eller nåt...så slipper landet att försvara sig, eller någon annan. ;=)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)