Racerankan skrev:
Vad jag vet användes två hojar till inspelningen av Ghostrider, dels denna och en till.
En teori som kunde varit häftig är om den som stal motorcykeln krängde delarna och gav vinsten till trafikskadefonden...
Jo precis,2 bågqar, dels denna, och en GSX1100 eller vad det var!
sen din teori =) hehe, eller en annan, att man säljer delarna och betalar till trafikpolisens bilar, så dem blir lite mer trimmade :P
så dem inte blir så ifrånåkta i framtiden =) hehe
BBatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg
Cannabis_Tomten skrev:
Batboy skrev:
Theon skrev:
Om det handlar om bågen som brukade framföras mellan Uppsala och Stockholm på 15 minuter, gläder det mig att den är slaktad.
Det är det inte eftersom det var en GSX-R1000.
ere inte den? många på zatzy påstår att det är den? :l och en polare som moderator på zatzy och som e tokig i fordon säger också att det är den bågen :l men men man kan inte alltid ha rätt..
Turen Uppsala - Stockholm körs inte med Hayabusan, vilket var det jag svarade på.
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggsynd att inte båda hojarna blev snodda, och destruerade på en skrot...
borde vara "skottpengar" på sådana dårar som sysslar med sånt på allmäna vägar...
dahlgrenMedlem sedan aug. 20011 946 inläggDet roliga var ju att den stod brevid trafikpolisens monter på mässan straxt innan den stals.
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg
dahlgren skrev:
Det roliga var ju att den stod brevid trafikpolisens monter på mässan straxt innan den stals.
Kanske var farbror Blå som stal den :e
RRobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg
att man säljer delarna och betalar till trafikpolisens bilar, så dem blir lite mer trimmade så dem inte blir så ifrånåkta i framtiden =) hehe
Till skillnad från dessa killar så har Polisen ett visst omdömme. De avbryter helt enkelt en jakt när de bedömmer att det finns fara för tredje person.
Från sidan på länken ovan:
All of the riders in this program are professionals and were filmed in controlled environments.
Där var verkligen dagens garv. Professionals. Jovisst, skulle tro det.
Lite ironiskt är det ju att de går till Polisen och anmäler stölden (då duger farbror blå, minsann). Vem tror att det ärendet handlar högst i ärendehögen? :)
MmwinMedlem sedan okt. 2001551 inlägg
Robban skrev:
Där var verkligen dagens garv. Professionals. Jovisst, skulle tro det.
Lite ironiskt är det ju att de går till Polisen och anmäler stölden (då duger farbror blå, minsann). Vem tror att det ärendet handlar högst i ärendehögen? :)
Håller med dig. :e :e
En användare på zatzy racing-forumet skriver angående detta: "kan efterlyst vara ett altenativ?" :e :OO
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggMen fy fan.. Ska man behöva läsa om Ghostrider-skiten även på detta forum.
Spammande om det på sporthoj.com + deras övriga dåliga uppförande gjorde att jag tröttnade på att hänga där.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggRe: Ghostrider bågen stulen!
Är det någon som har köpt filmrättigheterna till händelsen?
Nåväl, vi lär väl se följdeffekterna i nästa film - "Ghostrider 2 - a piece of spare parts"
synd att killen blivit av med en fin hoj!
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggMan kan vända o vrida på det i det oändliga...
-Synd att en fin hoj stulits & slaktats..
-Bra att dom blev av med den då den användes enbart till att spela in filmer där oskyldiga kunde komma till skada...
-Synd att dom stackars företag som sponsrat hela hojen inte får nått mer tillbaka...
-Bra att de stackars företag som lurats att sponsra ett sånt projekt blir av med sin investering...
-Synd om de som framför hojen & hade fler planer för den...
-Bra att dom som framför hojen inte har nått verktyg kvar...
Etc etc...
Hur som helst.. Hojen är stulen, vilket i sig är jävligt dumt..
MEN... Den är inte försäkrad, vilket i sig inte belastar våra premier på de hojjar som används till normal körning.
De som framfört hojen har inte lagt ut många kronor själv vad jag vet & skulle det visa sig att dom betalat hela kalaset ur egen ficka så lär nog intäkterna från filmen Ghost Rider täcka deras utgifter & därmed är ju hela saken betald o klar så att säga.
Jag personligen skiter högaktningsfullt att just den hojjen är stulen, likväl som att jag kan förstå de som drabbats..
Jag lägger hellre ner mer tankekraft på "Olle Anderssons" svensson-hoj som nån dum rackare stal & därmed tvingades försäkringsbolaget betala ut ersättning, eller också tvingas en privatperson, utan intäkter på sin hoj, betala kalaset.
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggSåg på trafikmagasinet att dom har hittat hojen nu...
Totalslaktad :e