umgicks!
?
15 svar · 1 370 visningar · startad av Pellefant
?
umgicks!
inte kan det ha varit mycket inte :)
*tss* Fråga inte en person som du antar levde innan dessa fanns om vad de gjorde. Jag frågade farmor (hon är 81) om hur man egentligen gör för att byta glas på en fotogenlykta och fick de förnärmade svaret "vi hade faktiskt elektricitet när jag var barn" :r :e
Re: Vad gjorde folk innan datorn och tv:n fanns?
Pellefant skrev:
?
SPRIT! det är svaret på frågan!
Ännu ett fylleinlägg från
:bire :birp

dom var ute och sprang omkring och sånt vi är för lata för idag... ;)
väntade...
De var sociala :o
Jag tror definitivt att barn som föddes år 1900 hade fan så mycket bättre kondis och hälsa än barn som föddes år 2000 kommer att ha. (pga allt extrema stillasittande framför dator/Tv/filmduk etc)
Idag är det inte ovanligt med 11-12-åringar som klassas som "mycket feta" (mer än 10 kilos övervikt)
Det borde vara i lag obligatoriskt med daglig fysisk aktivitet där man tvingas svettas.
Re: Vad gjorde folk innan datorn och tv:n fanns?
Man låtsades att man hade TV o dator.
t.ex. man tog en lagom stor platt sten och satte på lämpligt ställe.
Reefer skrev:
Jag tror definitivt att barn som föddes år 1900 hade fan så mycket bättre kondis och hälsa än barn som föddes år 2000 kommer att ha. (pga allt extrema stillasittande framför dator/Tv/filmduk etc)
Idag är det inte ovanligt med 11-12-åringar som klassas som "mycket feta" (mer än 10 kilos övervikt)
Det borde vara i lag obligatoriskt med daglig fysisk aktivitet där man tvingas svettas.
jo det skulle vara bra.... (så länge jag slipper... :e )
Jag vill minnas att vi kurade i våra slott och kojor där vi mestadels byggde stearinljus av byggsatser som vi skickade efter från Åhlen & Holms varuhus.
Compusa skrev:
umgicks!
Lyssnade på hårdrock och drack brännvin. :birp