webForumDet fria alternativet

Hur man vinklar nyheter...

Medier & press

7 svar · 329 visningar · startad av Rikard

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Frågan#1

Aftonbladet skrev:

200 bilar i svår seriekrock
Minst 14 döda och 80 skadade i Italien Dimman orsakade gigantisk seriekrock.

Alltså, jag må vara blond och blåögd, men har inte seriekrocken mer med att göra att italienarna är (ö)kända för att köra lika fort i dimma som när det inte är dimma?

Det är ju helt klart jobbigt om det finns trafikolyckeorsakande dimmor. Det kanske vore något att varna för på väderprognoserna - "underkylt regn i södra Svealand, i sydöstra Götaland är det överhängande risk för trafikolyckeorsakande dimma"... :OO

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Italienarna är inte kloka nånstans när det gäller bilkörning...

Var annars ser du nån som ligger konstant i vänsterfil på en motorväg med vänsterblinkersen påslagen mil efter mil och dessutom med solglajor på, trots att solen gick ner för en timme sen? :l

"Trafikolyckeorsakande dimma" hade vi för övrigt i Jönköpingstrakten för två veckor sen - fyra dagar med total ärtsoppa i luften! Sikt på under 100 meter var inte ovanligt...
Som tur är inträffade inte ovanligt mycket olyckor vad jag vet. :)

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

:stefan: skrev:

"Trafikolyckeorsakande dimma" hade vi för övrigt i Jönköpingstrakten för två veckor sen - fyra dagar med total ärtsoppa i luften! Sikt på under 100 meter var inte ovanligt...
Som tur är inträffade inte ovanligt mycket olyckor vad jag vet. :)

Antingen har man "Trafikolyckeorsakande dimma" och då ska banne mig olyckor inträffa, eller så har man inte sådan nämnd dimma. Så uppenbarligen hade Jönköping ingen sådan dimma. :e

Precis! Bewern du har fattat galoppen.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

:stefan: skrev:

Var annars ser du nån som ligger konstant i vänsterfil på en motorväg med vänsterblinkersen påslagen mil efter mil och dessutom med solglajor på, trots att solen gick ner för en timme sen? :l

Glöm inte att dom blinkar frenetiskt med helljuset om folk inte väjar för dom.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Och glöm inte att de pratar med alla händer och fötter. Japp, det leder ju faktiskt till att de släpper ratten helt och hållet.

Medlem sedan mars 20002 836 inlägg

Dryden skrev:

Och glöm inte att de pratar med alla händer och fötter. Japp, det leder ju faktiskt till att de släpper ratten helt och hållet.

+ att de är halvvägs ut genom sidorutan oxå :e ....

cya,
PatrikB

Men fortfarande med solbrillorna på!

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)