Aldrig kommit på tanken att namnge, framför allt inte döpa datorn.. Kul läsning iofs, kanske skulle komma på nåt..
Har inte ens använt skällsord.. :e
61 svar · 1 393 visningar · startad av colione · sida 3 av 4
Hur behandlar ni era datorer? Har ni gett dem namn? Pratar ni med dem? Helt enkelt hur peronliga är ni med dem? Jag har gått så långt att jag get min ett namn. Snorkfröken.
Läs frågan i sin helhet →Aldrig kommit på tanken att namnge, framför allt inte döpa datorn.. Kul läsning iofs, kanske skulle komma på nåt..
Har inte ens använt skällsord.. :e
Anledningen till kvinnonamn kan nog vara att de helt enkelt är svåra att förstå sig på, inte alltid gör som man vill samt att de behöver ständig vård och omtanke. :D
OveRRidE skrev:
Anledningen till kvinnonamn kan nog vara att de helt enkelt är svåra att förstå sig på, inte alltid gör som man vill samt att de behöver ständig vård och omtanke. :D
I så fall borde de helt klart ha mansnamn! :D
I så fall borde de helt klart ha mansnamn!
Nej, därmot borde kvinnor döpa sina datorer till mansnamn, och killar döpa sina till kvinnonamn, eftersom vi aldrig verkar kunna förstå varandra. ;)
Diplomatiskt så att det förslår, OveRRidE! ;) :D
erre skrev:
Alla vet ju, att om datorn kraschar, så ska man klappa den snällt på magen och viska små söta saker i mikrofonen. Att skrika och slåss gör de ju bara ledsnare.
nej man hotar med formatering så funkar den igen.
wooster skrev:
Formatering?? Man ska hota med att installera Bonzi Buddy, då jävlar! §e
webtomten skrev:
Räknas det om man har sex med datorn? :r ;) :e
Men webtomten då!!
Du lovade faktiskt din flickvän att inte ha sex med cd-spelaren, det räknas faktiskt som otrohet... :OO
Eller...äh, fortsätt! *springa å ta webtomtens flickvän*
:birp
Sebbe skrev:
wooster skrev:
Formatering?? Man ska hota med att installera Bonzi Buddy, då jävlar! §e
ja då blir de fart på datorn...... §jr §e
(förhoppningsvs annars blir den segare..) :e
Min nuvarande heter Birgit. Den är urålderlig så den fick ett gammalt namn.. :p Min nya som köps om typ en månad ska heta Eleanor. (Gissa från vad ;))
Min dator heter KAJ, han är min bästa vän. Sen har han sin nätverkskompis Borje, (Börje på Gotlanska.) Jag är inte kompis med Borje. För han är lite efter. Men KAJ han tycker Borje är en bra vän. Med jag ska nog driva ut BSD daemonen ut Borje å se om han blir snällare då, kanske tycker KAJ ännu mer om pingviner...
Jag tror jag tycker mer om Pingviner än Daemoner...
Näe..
A, B och C heter mina gamla burkar :)
Min dator heter numera SunShine.. min server heter hybris. Den bärbara heter SläpBar och min sambos heter Rudolph... :)
Mina datorer i nätverket heter. PDC, DELLP, BRIO, SCALEO och LATITUDE
Den bärbar som jag hade en gång hette stänkbrädan. Det var en thinkpad, vi översatte och lekte lite med ordet det blev tänkbräda. därefter blev det stänkbräda.
Jag brukar kalla den massa ord som jag inte bör nämna här :p
Klart det skall vara namn.
Helst berättande.
Override skrev:
Jag döper alltid mina servrar eller maskiner till, gärna ovanliga och vackra, kvinnonamn. Te.x. Sarah, Jenny, Amberle, Jocelyn, Shannyn och så vidare.
Ha! Shannyn, du, jag ar narmare henne an vad du ar Override!!!! Vilken vacker brud assa, Shannyn Sossamon!!! OJ OJ OJ OJ!
De två datorer jag använder heter Gigolo - för den bara lekte med mig när den var ny... :( och Dunderklumpen - för den var fantastiskt stor och innehållsrik när den var ny... :)
Annars händer det att jag frågar dem varför de gör som de gör... ;)