Tre-fyra år, kanske? Man brukar säga att hår växer ungefär en centimeter per månad. Lägg sedan till att det växer olika snabbt på olika personer och att det "måste" klippas i bland även om man sparar.
ja, jag har sparat i 1!½ år och klippt topparna, nu är det käkbens, klipt att allt går exakt till nedre käkbenet... mitt hår växer ganska långsamt ;) men det e lugnt =)
ja, jag har sparat i 1!½ år och klippt topparna, nu är det käkbens, klipt att allt går exakt till nedre käkbenet... mitt hår växer ganska långsamt ;) men det e lugnt =)
hur långt hade du när du började spara? ca
jag rakar bort allt oftast varje sommar, fast nu hare gått 1½ och det är 13CM per hårstrå, och jag började från 1mm
Har sparat sen 2000 och det är ner till mina nipples nu... Det slits nåt förbannat när man färgar så gör inte det om du vill ha långt.
/N
Om du sparat utan at klippa dig så beror nog slitningarna på att du inte klippt dig på 2 år. Man måste klippa topparna annars blir håret slitet och man får kluvna hårtoppar.
Jag hade långt hår en gång i tiden. Klippte mig inte på 4,5 år och det var ca 10cm innan jag började spara. Kan också tillägga att jag klippte topparna på håret ungefär en gång i halvåret. Här är en bild som togs precis innan jag gick till frisören
Jag hade ganska långt hår för drygt ett år sedan, kanske till hakan. Sedan kom jag på att jag borde klippa mig, gjorde det och sedan den dagen så håller jag hårt kort. Har några kort på mig minuterna före frisörbesöket men på grund av känsliga läsare här så tänker jag inte posta några av dem. :e
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e