Efter att jag muckade bestämde jag mig för att ta det lugnt ett tag.
Var hemma och pilla navelludd i 3 månader samtidigt som jag tjänade lite pengar genom företaget och diverse små mer eller mindre seriösa konsulttjänster.
Tillslut så måste jag komma ut från lägenheten och sökte några jobb. Bl.a. på ett jobb som telefonförsäljare heltid samt som kassabiträde på statoil lite då och då. Heltid eller halvtid, vet inte riktigt. De är ganska luddiga på det stället.
Var på statoil för två veckor sen och fick jobba där en dag för att känna på hur det var.
Jag har tydligen fått jobbet fick jag reda på nu. Inga tider eller hur mycket vet jag än.
Dessutom var jag på interjuv igår för telefonförsäljningen och de ringde idag och frågade ifall jag kunde komma i morrn för att börja.
Detta jobb är 08 - 17 mån-fre och är så stabilt som jag vill ha det.
Dock är det bara provision första månaden för att därefter gå över på provision + fast lön.
Statoil är det timpenning.
Problemet är att jag ska börja plugga i höst och förhoppningsvis 4 år framöver. Då vore det bra med ett mackjobb deltid. Medans försäljningsjobbet är heltid så måste jag ju sluta ifall jag ska plugga?
För mig hade valet varit självklart; macken. Dels är det en fördel med lite kvälls- och helgjobb på bensinstation, och dels är telefonförsäljning &/#%/&("#%).
Tänk dig bara hur du är mot telefonförsäljare som ringer och stör mitt i middagen? ;)
Är det folk som ringer upp till dig, så är det ju en helt annan grej.
Okej, jag hör rösterna. Men om jag säger lite till.
På företaget som telefonförsäljare så är de även intresserade av att använda mig som webbside"skötare".
De sa det på interjuven att om jag inte skulle få jobbet som säljare så skulle de antagligen kontakta mig angående arbete inom ASP-området. (Det var faktiskt en liten tanke bakom att jag sökte arbetet och gick på interjuven, kanske inget jag räknade med men ett litet plus).
Att få ett deltidsarbete på en mack är kanske inte det svåraste heller under studietiden?
Om jag arbetade nu som telefonförsäljare för att sedan börja arbeta på mack strax innan studierna börjar, samt kanske ha en fot inne som webbsidemakare på det första jobbet?
Dessutom skulle jag ha en extra rad i CV:t inför framtiden som försäljare, samt eventuellt kassabiträde under studietiden.
Hur lutar det då tycker ni? Jag är inne på den linjen om jag ska vara ärlig.
Jag kommer ju förmodligen arbeta på mack eller liknande under större delen av studietiden. Kanske ska testa på nått annat nu innan?
Eller har jag helt fel? Jag har ju inte så stor erfarenhet av arbetslivet så skrik gärna till ni som i alla fall varit med ett tag, om jag har helt fel d.v.s. :)
R: Som telefonförsäljare så riktar det sig mycket till företag och inte så mycket till fam. Andersson vid middagstid :e
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e