webForumDet fria alternativet

Hur göra?

Småprat

12 svar · 369 visningar · startad av cyprys

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg
Frågan#1

Efter att jag muckade bestämde jag mig för att ta det lugnt ett tag.
Var hemma och pilla navelludd i 3 månader samtidigt som jag tjänade lite pengar genom företaget och diverse små mer eller mindre seriösa konsulttjänster.

Tillslut så måste jag komma ut från lägenheten och sökte några jobb. Bl.a. på ett jobb som telefonförsäljare heltid samt som kassabiträde på statoil lite då och då. Heltid eller halvtid, vet inte riktigt. De är ganska luddiga på det stället.

Var på statoil för två veckor sen och fick jobba där en dag för att känna på hur det var.
Jag har tydligen fått jobbet fick jag reda på nu. Inga tider eller hur mycket vet jag än.
Dessutom var jag på interjuv igår för telefonförsäljningen och de ringde idag och frågade ifall jag kunde komma i morrn för att börja.

Detta jobb är 08 - 17 mån-fre och är så stabilt som jag vill ha det.
Dock är det bara provision första månaden för att därefter gå över på provision + fast lön.
Statoil är det timpenning.

Problemet är att jag ska börja plugga i höst och förhoppningsvis 4 år framöver. Då vore det bra med ett mackjobb deltid. Medans försäljningsjobbet är heltid så måste jag ju sluta ifall jag ska plugga?

Hur ska jag göra?!?! / En vilsen själ

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

plugga är viktigare tycker jag

Jomen plugga tänker jag göra i vilket fall som helst.
Dock så kan jag ju ha kvar mackjobbet när jag börjar plugga, inte det andra..

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

satsa på macken då

/r sjuk humor :e :OO

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Ja, plugga är ju viktigt för att senare kunna få nåt riktigt "PANGJOBB" men det spelar ju också roll hur länge du ska arbeta på Statoil!?

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

cyprys skrev:

Jomen plugga tänker jag göra i vilket fall som helst.
Dock så kan jag ju ha kvar mackjobbet när jag börjar plugga, inte det andra..

Om du vill veta hur det går till på en mack, kan du få låna en DVD med TV-serien Macken, som gick 1986. Borttappade bilar å sånt. :e

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

För mig hade valet varit självklart; macken. Dels är det en fördel med lite kvälls- och helgjobb på bensinstation, och dels är telefonförsäljning &/#%/&("#%).

Tänk dig bara hur du är mot telefonförsäljare som ringer och stör mitt i middagen? ;)

Är det folk som ringer upp till dig, så är det ju en helt annan grej.

snabel säger: Macka!

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Macken!

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

Macken förståss! Det är ett jättebra jobb att ha på sidan om studierna!!!

:birp

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Om jag säger Roy och Roger, förstår du vad jag menar? ;) :)

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

stämmer in kören och säger att du gör fel om du inte väljer macken.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Jo men visst, Statoil, men hur länge/dag arbetar du där då?

Okej, jag hör rösterna. Men om jag säger lite till.

På företaget som telefonförsäljare så är de även intresserade av att använda mig som webbside"skötare".
De sa det på interjuven att om jag inte skulle få jobbet som säljare så skulle de antagligen kontakta mig angående arbete inom ASP-området. (Det var faktiskt en liten tanke bakom att jag sökte arbetet och gick på interjuven, kanske inget jag räknade med men ett litet plus).

Att få ett deltidsarbete på en mack är kanske inte det svåraste heller under studietiden?

Om jag arbetade nu som telefonförsäljare för att sedan börja arbeta på mack strax innan studierna börjar, samt kanske ha en fot inne som webbsidemakare på det första jobbet?
Dessutom skulle jag ha en extra rad i CV:t inför framtiden som försäljare, samt eventuellt kassabiträde under studietiden.

Hur lutar det då tycker ni? Jag är inne på den linjen om jag ska vara ärlig.
Jag kommer ju förmodligen arbeta på mack eller liknande under större delen av studietiden. Kanske ska testa på nått annat nu innan?

Eller har jag helt fel? Jag har ju inte så stor erfarenhet av arbetslivet så skrik gärna till ni som i alla fall varit med ett tag, om jag har helt fel d.v.s. :)

R: Som telefonförsäljare så riktar det sig mycket till företag och inte så mycket till fam. Andersson vid middagstid :e

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)