webForumDet fria alternativet

Farliga yrken

Småprat

2 svar · 374 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Satt och läste om dom båda Poliserna som blev knivhuggna av en psykist sjuk man, och kom att tänka på en annan artikel jag läste för ett par år sedan.

Den handlade om en kvinnlig polis som krävde skadestånd av polisen för att hon hade blivit slagen och/eller beskjuten av en brottsling.
Hon krävde skadestånd för psykiska besvär, för hon hade inte blivit ordentligt förvarnad om vad som kunde hända, och hur det skulle kännas.
Jag kommer inte ihåg hur det gick tyvärr...

Jag tycker att med vissa yrken så tillhör det vissa risker.
Och i vissa yrken så jobbar man med livet som insatts, så som Poliser, militärer och personal inom psykiatrin för att nämna några.

Jag tycker att dom är värda risktilläg och bra försäkringar, men dom borde få skriva på ett papper att dom går in i yrket med öppna ögon, samt att dom får visa att dom förstår vad det innebär att ha det jobb dom har.

Att dom borde få mer i risktillägg är en helt annan sak.
(Kan nämna att en mentalskötare har ca 200:- /mån i risktilläg:OO )

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

obelix skrev:

Det var det fånigaste bara 200 sek i månaden i risktillägg... jag har mer i OB på två timmar pga nattarbete.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Klös skrev:

obelix skrev:

Det var det fånigaste bara 200 sek i månaden i risktillägg... jag har mer i OB på två timmar pga nattarbete.

Japp, det är vad man får när man vårdar mördare, pedofiler och anna löst folk som vi inte vill ha på våra gator...
Visst är generöst :OO

Men man kan inte anklaga dom som jobbar med det att dom bara gör det för pengarna i alla fall...

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)